Werk Werken bij FOD Financiën

X-T

New member
redenen:
1 je wordt meestal aangeworven in massa examens na weinig betekenisvolle wervingsexamens bij Selor. Die slagen er zelfs niet in om -dt fouten uit een inboxoefening te laten. De uiteindelijke interviews stellen verder niets voor en zijn zo voorspelbaar als maar kan zijn. Assessoren die erbij zitten mogen niet al te veel zeggen, en als ze kritisch zijn worden ze geschrapt.
2 Waar je dan terechtkomt hangt af van waar ze nood hebben aan mensen, of althans zeggen ze. De werkelijkheid is veeleer dat je ergens belandt waar de motivatie om te werken nihil is, en het beter vr jezelf is die gelaten werksfeer meteen over te nemen. Ik had soms welgeteld 1u werk op een dag.
3Leidinggevenden zijn uitermate zwak, en kijken vaak de andere kant op.
4 mensen die echt willen werken, blijf er aub weg. Je komt veeeeeeeeeeeeeeel te veel profiteurs tegen, die hun rechten zeer goed kennen maar hun werkplicht, oei oei
5 ons kent ons telt er helaas nog te vaak. Leidinggevenden trekken mensen voor die naar hen luisteren. Promotie-examens, gerangschikten op een laureatenlijst, mutaties, echt objectief gaat het er niet aan toe.

Kortom, teveel zaken gezien waar ik een degout van heb gekregen. Bij deze FOD komen bijna alle ambtenarenclichés uit.
Er weggaan is de beste keuze die ik gemaakt heb.

freyjnak

New member
Hey iedereen,

Ik ben gestegen van plaats 43 naar 5 en er staat 'inactief' achter die vijf... weet iemand wat dit betekent?

Alvast dank voor de antwoorden

Bovenaan