Auto Welke parkeerapp gebruik jij?

Welke parkeerapp gebruik jij?

  • 4411

    Stemmen: 41 63,1%
  • Belfius

    Stemmen: 0 0,0%
  • EasyPark

    Stemmen: 5 7,7%
  • Flitsmeister

    Stemmen: 0 0,0%
  • Flowbird

    Stemmen: 0 0,0%
  • Indigo Neo

    Stemmen: 1 1,5%
  • KBC

    Stemmen: 8 12,3%
  • Olympus-Mobility

    Stemmen: 1 1,5%
  • ParkD

    Stemmen: 0 0,0%
  • ParkMobile

    Stemmen: 5 7,7%
  • Proximus

    Stemmen: 0 0,0%
  • Seety

    Stemmen: 2 3,1%
  • Yellowbrick

    Stemmen: 1 1,5%
  • Andere app

    Stemmen: 0 0,0%
  • Geen (cash of kaart)

    Stemmen: 14 21,5%
  • Geen (SMS)

    Stemmen: 3 4,6%

  • Totaal aantal stemmers
    65

Slyke

Well-known member
Welke parkeerapp gebruik jij?
Wat zijn jouw ervaringen?

In België gebruik ik altijd 4411.
Tot nu toe altijd gewerkt, alhoewel de transactiekost van 0,35 EUR soms wat zuur is, vooral voor korte parkeersessies.

In Nederland gebruik ik EasyPark.
In tegenstelling tot 4411 durft deze soms wat bugs te vertonen, waardoor je alsnog beter naar de parkeerautomaat gaat om een ticketje.
 
Oprecht de eerste keer dat ik hoor dat er zoiets bestaat als een parkeerapp…
Oud worden hè. Zal je wel leren kennen als je ooit elektrische gaat (moeten) rijden.


Ik gebruik vooral mijn Interparking kaart (met korting) en daarnaast de KBC 'app'. Alhoewel dat eigenlijk gewoon nummerplaat herkenning is met automatische betaling.
 
4411 en eigenlijk ontevreden van.
Twee keer al contact gehad met hun klantendienst, zeer moeilijk te bereiken, niet al te beleefd en onbehulpzaam.
 
Oud worden hè. Zal je wel leren kennen als je ooit elektrische gaat (moeten) rijden.


Ik gebruik vooral mijn Interparking kaart (met korting) en daarnaast de KBC 'app'. Alhoewel dat eigenlijk gewoon nummerplaat herkenning is met automatische betaling.
Ik zie niet direct wat dat te maken heeft met elektrisch rijden.
 
Oprecht de eerste keer dat ik hoor dat er zoiets bestaat als een parkeerapp…
Heh? :D

4411 met nummerplaatherkenning geactiveerd voor beide wagens. Er is niks gemakkelijkers dan dat. Slagbomen in ondergrondse parkings die gewoon opengaan als je toekomt en vertrekt zonder ticket.. geen betaalautomaten.. ik betaal er met plezier €0,35 transactiekost voor.
 
Ik heb een Interparking-kaart met korting voor de weinige keren dat ik in parkings kom.

Geen app, laatst moest ik in Brugge eens betalend parkeren en dat gewoon geregeld via sms zoals het op die paal stond.
Wel overdreven: letterlijk een kwartiertje geparkeerd en ik was 1,25 euro lichter…
Ik had 50 cent een normaler tarief gevonden voor zo’n korte stop.

Gelukkig kom ik amper op plaatsen waar betalend parkeren is, dit was zowat de 2de keer op 8 jaar tijd ofzo :unsure:
Indien wel dan betaal ik nog liever wat meer voor een ondergrondse parking, dan staat de auto tenminste nog binnen en onder cameratoezicht.
 
Kan je de betaling op factuur laten komen en gekoppeld aan eender welke rekening?
Nu gebruik in 4411 via SMS en staat dit mee op factuur van Orange welke op de bv staat.
 
Heh? :D

4411 met nummerplaatherkenning geactiveerd voor beide wagens. Er is niks gemakkelijkers dan dat. Slagbomen in ondergrondse parkings die gewoon opengaan als je toekomt en vertrekt zonder ticket.. geen betaalautomaten.. ik betaal er met plezier €0,35 transactiekost voor.
Werkt in elke ondergrondse?
 
4411 indien mogelijk. Heb ook nog een gratis Interparking kaart voor de kleine korting + om al mijn ondergrondse parkeersessies op 1 factuur te hebben. Heel tevreden van, binnen en buitenrijden zonder langs een betaalautomaat te moeten passeren.
 
Betalen met SMS toch ook even toegevoegd in de keuzelijst hierboven (onafhankelijk van de provider, mits je hierbij meestal geen keuze hebt).
 
Kan je de betaling op factuur laten komen en gekoppeld aan eender welke rekening?
Nu gebruik in 4411 via SMS en staat dit mee op factuur van Orange welke op de bv staat.
Bij 4411 en interparking kan je maandelijkse factuur krijgen als zakelijke klant.
 
Oprecht de eerste keer dat ik hoor dat er zoiets bestaat als een parkeerapp…
Er bestaan zelfs parkeerapps (Seety) waarbij je met cryptomunten kan betalen en een link kan leggen met Coinbase.
Dat was voor mij dan weer een ontdekking en de eerste keer dat ik crypto als betalingsmogelijkheid zie opduiken in mijn dagdagelijks leven.
 
Vraagje voor de mensen die 4411 gebruiken:

Als je naar je historiek gaat kijken staat daar het uur en het aantal minuten parkeren, dat uur wat aan gegeven is, is dat het einduur van het parkeren of het startuur?
Ik heb nl een retributie gekregen voor dat moment.
 
Vraagje voor de mensen die 4411 gebruiken:

Als je naar je historiek gaat kijken staat daar het uur en het aantal minuten parkeren, dat uur wat aan gegeven is, is dat het einduur van het parkeren of het startuur?
Ik heb nl een retributie gekregen voor dat moment.
Het einduur (het moment dat ze de afrekening maken van de parkeersessie).
 
In België gebruik ik 4411 sinds kort.
Maar in NL al een jaar of 5 Parkmobile.
Zeer tevreden van.
Je betaalt altijd maar de geparkeerde tijd, tenzij je de app niet stopzet natuurlijk
 
In België de 4411 app. Eigenlijk alleen maar voor straatparkeren.
In Frankrijk heb ik onlangs de indigo neo app gebruikt, ook wel heel tevreden van! Had er in een parkeergarage gereserveerd met een specifieke van-tot datum en uur. En bij het in en uitrijden werkte het met nummerplaatherkenning. En ook een pak goedkoper dan wanneer ik de app niet had gebruikt
 
Had onlangs mijn nummerplaat ingegeven in de 4411 app.

Nu gisteren eens voor de eerste keer gebruikt. Bij het inrijden van de ondergrondse garage ging de bareel automatisch open zonder ik een ticket moest nemen (so far so good). Maar toen ik later opnieuw voor het uitrijden bij de bareel stond ging die niet open. Lichtelijk in paniek (want had natuurlijk geen ticket van het inrijden).

Even in de app geneusd en zag daar mijn sessie staan. In die sessie stond wel een QR code die ik zogenaamd had kunnen gebruiken om de voetgangersdeur te openen bij het betreden van de garage (maar niet nodig gehad want de schuifdeur ging automatisch open). Die QR code dan ook maar eens voor de scanner aan de bareel gehouden en toen ging hij wel gewoon open.

Is dit hoe het zou moeten werken? Indien ja, is dit toch een beetje verwarrend en niet goed aangegeven in de app. Het enige dat ik mij eventueel kan inbeelden is dat er een soort van beveiliging is dat de bareel niet opengaat wanneer je de QR code voor het te voet betreden van de garage nog niet gebruikt hebt.
 
Terug
Bovenaan