iOS Welke minder gekende iOS-apps gebruik jij?

Rastov

Redacteur
De meesten onder ons gebruiken wel apps zoals social media, Waze, WhatsApp en dergelijke, maar hier en daar duikt er wellicht eens een app op die bij sommigen minder bekend is, maar daarom niet minder leuk of efficiënt! Altijd interessant om zo nieuwe dingen te leren kennen.

Mijn aanzet:

  • Tricount: lijstje met betalingen bijhouden om te kijken, in mijn geval, dat ook zonder gemeenschappelijke zichtrekening ieder in het gezin beetje evenredig bijdraagt aan niet-standaarduitgaven.
  • FamilyLink: tablet van de dochter beheren.
  • PromoPromo: ecologisch alternatief voor de reclameboekjes
  • Genius Scan: mijn alternatief voor een echte scanner
Niet zo'n gigantisch lijstje dus ik hoop vooral veel bij te leren :shy:
 
  • Bobby - om abonnementen (Netflix/Spotify/...) bij te houden
  • Serist/Movist/Rippple - om alle series/films bij te houden die ik kijk/volg (is ook gelinkt aan Trakt)
 
WorkOutDoors, vooral handig icm Apple Watch

Handig omdat ge zelf uw schermpjes kunt aanmaken / aanpassen en dus volledig zelf kunt kiezen welke gegevens ge ziet.
 
  • Tweetbot
  • Apollo (Reddit client)
  • Vinylbox (soort Discogs in een mooier jasje)
  • MusicHarbor (nieuwste en upcoming releases zien van je favoriete artiesten)
 
  • OTP Auth: two-factor authentication app met watchapp en mogelijkheid om secrets te exporteren.
  • Acrobits Groundwire: gezien lockdown moeten thuiswerken, een SIP-client met geavanceerde kantoorfeatures (intern doorschakelen, call op wachtmuziek van telefooncentrale zetten, confcall binnen telefooncentrale) is een must. Helaas duur, gelijk alle dergelijke SIP-clients.
  • MrMC: is eigenlijk gewoon Kodi, maar dan in de App Store gepubliceerd (licensing-kwestie). Voor Apple TV en iOS.
 
  • Tweetbot (twitter)
  • Apollo (reddit)
  • Whitagram (witte randen voor foto's, oa instagram)
 
Retro 15C. Een HP 15C emulator. Zo heb je een échte calculator (RPN) op je smartphone
A Better Route Planner : routeplanner voor Elektrische voertuigen
 
Laatst bewerkt:
  • DayOne - journaling
  • Evernote - vooral met de camera als ingest voor notities, dingen die je tegenkomt en later wil bekijken
  • Trails - wandel / gps app
  • Roon remote - Beste in-house audio
  • Plexamp - beste muziek-app voor onderweg
  • EpocCam - camera's gebruiken in OBS / als webcam
  • Roadtrip - om tankbeurten en verbruik bij te houden
  • LastPass - password manager
  • iNaturalist - iets in de natuur waar je de naam niet van kent? 99% zeker dat je het via deze app te weten komt
  • Vivino - iNaturalist voor wijn :)
 
  • Colornote: notities en boodschappenlijstjes bijhouden met cloudsync
  • youtube vanced: youtube app met extra functies
  • Coronalert: ;)

Heeft die colornote toevallig een andere naam? Want op android bestaat er ook een colornote app met google sync en die vind ik niet in de app store.
 
Heeft die colornote toevallig een andere naam? Want op android bestaat er ook een colornote app met google sync en die vind ik niet in de app store.
YouTube Vanced is, als ik mij niet vergis, ook een Android-only app ... Hij heeft wrs vergeten de topictitel en subforumtitel te lezen.
 
Terug
Bovenaan