Welke Ipad voor oudere tante?

rogierel

Member
Ben gevraagd om te zoeken naar een "geschikte" tablet voor mijn tante van 85 jaar oud, aangezien ze toch wil gaan e-mailen en af en toe wat opzoeken.
Nu ben ik aan het zoeken naar een koopje uiteraard, wil mijn tante blij maken met misschien klein beetje teveel, maar gewoon mooie tablet, maar toch ook weer niet teveel geld aan uit geven (200-300 euro max).
Wat is in jullie ogen een juiste Ipad voor mijn tante? En wanneer heb ik een "koopje" als ik dat en dat model kan krijgen voor die en die prijs?
Bedankt voor de suggesties!!
 
Mijn vader, ook op leeftijd, moet "support" geven aan z'n zus als ze het niet begrijpt en aangezien hij zelf ook een ipad heeft, is dat iets makkelijker dan.
 
Paar jaar terug een iPad model 2019 voor mijn vriendin gekocht. Die is er heel content van. Zij speelt wel redelijk wat games en die draaien daar allemaal vlot op. Ze had eerst een iPad 2 maar die begon wat ouderdomsverschijnselen te krijgen.

Model 2019 iPads kosten ook niet al te veel meer tweedehands. Kostte nieuw toen rond de €330-350. Nu zou je die voor rond de €250 moeten vinden.
 
Hier mijn oudere ipad air aan mijn grootmoeder gegeven (nog nooit met een pc gewerkt).
Was een model van 2015 en waar dat voor mij te traag begon te worden, werkt dat voor haar nog meer dan goed genoeg.

Eender welke recente ipad is dus meer dan voldoende, eventueel ook een iets oudere 2dehandse. Een ipad lijkt mij hier ook de beste keuze. Is ook logischer voor mensen die nog geen pc gebruikt hebben. Het gewoon aantikken wat je wilt is veel makkelijker aan te leren dan een muis te gebruiken.
 
Het probleem waar wij op gebotst zijn indertijd voor de grootmoeder van mijn man (97, go Marie-Therese!) was dat het volume nooit voldoende was. Schoonvader wou een tablet voor haar zodat ze kon videobellen in het WZC. We hadden een surplus ipad van de kinderen voor haar in orde gezet en toen dat het niet deed een poging gedaan met een Samsung maar dat was ook te stil.
Los daarvan, onze oudste zijn ipad gaat ondertussen al twee en een half jaar mee en is nog altijd in prima staat. Heeft een bookcover en is onderdeel van wilde spellen met de broer maar blijft doortuffen. Ik heb ook de Samsungs als minder langdurig ervaren. Die vertragen bijna als ze uit de doos komen.
 
Terug
Bovenaan