Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Thunder Road (2018):

Micro budget drama film van Jim Cummings waarin hij zichzelf vooral showcased. Gedurende heel de film kon ik spijtig genoeg niet meteen mij een correcte mening vormen of zijn personage gewoon silly was of zo tragisch dat hij de pedalen compleet verloren is. Overduidelijk is dat laatste natuurlijk de ambitie maar toch is het niet altijd even duidelijk.

Maar uiteindelijk was het nog wel een onderhoudend drama met vooral veel hart.

3/5
 
Captain America: The First Avenger - 7,5/10
Captain Marvel - 7/10
Iron Man - 8/10
Iron Man 2 - 7/10
Thor - 8/10
The Avengers - 9/10
Thor: The Dark World - 7/10
 
Independance Day Resurgence (don't ask). 3/10-ish. Die 3 punten is voor het werk dat de animators en artiesten er in gestoken hebben want visueel was het wel goed. Maar het verhaal... man man man.

En gisteren Knives Out, toch wel een 8,5/10. Sterk verhaal, schitterende cast en mooi gefilmd. Can't wait for Knives Out 2 en meer Benoit Blanc :)
 
Nog van een aantal dagen geleden:

Prospect (2018):

MV5BNzc5MjkzZWEtMjBmZS00NDJlLWI3N2UtNzgwYmI4ZGM5ODM5XkEyXkFqcGdeQXVyOTMwNjQ3Nzg@._V1_.jpg


Micro-budget space sci-fi die duidelijk is gefilmd in een nabijgelegen bos en met de hulp van een hoop instagram filters. Weinig personages, weinig dialoog en eigenlijk als enige lead die film op zijn eigen moet dragen, Pedro Pascal. Gezien de budgettaire belemmeringen ziet het er uiteindelijk nog wel ok uit, maar de film weet op zich niet echt voldoende ideeën op tafel te leggen om echt die ruwe diamant te zijn.

6/10
 
Gisteren gekeken naar The Trial of the Chicago 7:

TrialChicago7poster.jpeg


Echte aanrader: goed, leerrijk verhaal (helaas echt gebeurd), top acteerwerk. Ook mooi hoe de "feiten" waarvoor het proces plaatsvindt, met flashbacks verwoven zit in de rest van de film, en het niet gewoon een chronologisch verhaal is. Zelfs in niet-corona-tijden zou dit een stevige Oscar-contender zijn, nu ja, de Oscars gaan nog door, dus dat versterkt nog de kansen van deze film maar "besmet" (pun intended) ook de waarde van zo'n prijs, in tijden met véél minder competitie.

En gisteren Knives Out, toch wel een 8,5/10. Sterk verhaal, schitterende cast en mooi gefilmd. Can't wait for Knives Out 2 en meer Benoit Blanc :)
Laatste film die ik met mijn ex-vriendin gezien heb, fantastische film voor eeuwig gekoppeld aan een trieste herinnering. 😭
Echt jammer dat je door zoiets niet meer zo'n film zomaar kan herbekijken. ☹️
 
The Godfather I: enorm sfeervol.
Sicario: mmmmm erg middelmatig.
Windkracht 10: hoe vreemd gefilmd met een geel/groen filter constant? Stan van Samang met haar is lachen.
Mosul: rechttoe rechtaan actiefilm met een typisch 'knul wordt man'sausje op het einde.
Basic Instinct: kijkt vlot weg en mooi naakt in beeld. Het einde voel je wel wat aankomen.
 
Black Bear (2020):

UYhRCTs.jpg


Vreemde experimentele meta-film met een glansrol voor Aubrey Plaza. Ik denk dat het aan te raden is hierover niet teveel te vertellen cuz it's more fun going in blind. I liked it though.

8/10
 
Wild Strawberriers

Voor een Bergman te zijn vond ik deze opvallend licht te verteren zonder dat de onderwerpen die de film bevat daarom lichtvoetig zijn. Man op leeftijd overpeinst zijn leven in het besef dat hij net zoals iedere andere sterveling niet oneindig veel tijd meer heeft en de keuzes die hij over de afgelopen decennia gemaakt heeft invloed hebben gehad op zijn leven. Beseft dat hij het hier en daar anders had kunnen of moeten doen om de eenzaamheid en de bitterheid die hij nu heeft te snel af te zijn maar dat er weinig meer aan te veranderen is en toch komt hij onderweg tot diverse soorten nieuwe inzichten en is nog niet alles verloren. Hoogtepunt van de film is misschien wel het allerbegin waarin hoofdpersonage Isak Borg (een sterke Victor Sjöström) in een nachtmerrie terechtkomt waarin hij, naar mijn idee dan toch, beseft dat de tijd ongenadig verder tikt, beslissingen moeilijk ongedaan kunnen gemaakt worden en hij niet veel richtingen meer uitkan met zijn leven. Komt ook op het juiste moment wat jeugdig enthousiasme in de film die de film toch terug wat extra zwier geeft. Enfin ik heb er echt wel van genoten en ben wel is blij met een Bergman die vrij vlot te verteren valt en vlotjes passeert, zonder je daarom minder mee te geven dan in andere van zijn films. Als afsluiter, wat een vrouw was Ingrid Thulin seg, wat mij betreft de Zweedse verbeterde versie van Audrey Hepburn :love: .
 
Tenet

Ik wist niet echt wat ik moest verwachten, had enkel wat in de media zien passeren. Niet slecht, normaal ben ik wel fan van dergelijke onderwerpen, maar had hier precies toch minder een klik ermee. Niet echt een idee waarom..
 
Spartacus 1960 in 4K blu-ray.

Beeldkwaliteit is fantastisch, maar die oubollige muziek van oude films is mijn ding niet.
 
Vandaag met de kindjes naar Christopher Robin gekeken. Toch een redelijk deprimerende film, behalve dan op het laatst. Kindjes zaten er nogal mee in :p
 
A PERFECT GETAWAY

ik vind het een zalige whodunnit movie, met leuke plot twist, en exotische beelden van hawai. heerlijke film. idem dito cast
 
Kerstseizoen is begonnen en de eerste is al de revue gepasseerd:

The Preacher's Wife - 6,5/10 (Penny Marshall, 1996)

Had ik geweten dat dit een remake was van een klassieker met Cary Grant, dan had ik wellicht eerst de originele bekeken. Maar goed, dit was een film blanc over een christmas miracle waarin Denzel een een engel speelt die het leven, huwelijk (met een stralende Whitney Houston) en werk van een nogal wanhopige priester komt vergemakkelijken. Aangenaam en charmant, maar een tikkeltje te lang en leunt iets iets te veel naar de religieuze kant naar mijn smaak. En hoewel ik Whitney Houstons stem niet onaangenaam vind, te veel is te veel...
 
Zit door bouwwerken vast in de bureau, dus geen tv en enkel een pc-scherm. Ideaal om wat nobrainers erdoor te halen!

Gisteren Clueless gezien. :unsure:

Aanraders binnen die categorie mag je steeds doorsturen. Ik zit hier nog een week.
 
Zit door bouwwerken vast in de bureau, dus geen tv en enkel een pc-scherm. Ideaal om wat nobrainers erdoor te halen!

Gisteren Clueless gezien. :unsure:

Aanraders binnen die categorie mag je steeds doorsturen. Ik zit hier nog een week.
LOVE Clueless.
in dat genre van 90s high school comedies zou ik ook Loser, She’s All That en Can’t Hardly Wait aanraden. Maar ze zijn lang niet even goed imo. Een iets meer gesofisticeerde variant zag ik in Damsels in Distress met de immer fantastische Greta Gerwig.
 
Terug
Bovenaan