Comics Welke comic heb je net uitgelezen en wat vond je ervan?

Sir. K

Eindredacteur
Crowdfunder FE
Als het op comics aankomt, was het in dit deel van het oude forum al een tijdje aan de stille kant. Tijd om hier nieuw leven in te blazen!
 
Laatst bewerkt:
Staat bij mij helaas al even op een lager pitje, maar sinds kort aan een reread bezig van 'The Boys'. Wil binnenkort aan de tv-serie beginnen en vind het altijd leuk om te kunnen vergelijken!

Alleszins al een aanrader voor mensen die fan zijn van 'superheroes with a twist' :)
 
Ik lees al een tijdje Webtoons (hoofdzakelijk Koreaanse comics, blijkbaar is dat all the hype tegenwoordig). Ik heb al een paar leuke titels gevonden, zoals Odd Girl Out.

Eén van de populairste is Lookism, dus ik dacht dat gisteren eens een kans te geven. Na tien episodes afgehaakt, wat voor een seksistische puberbullshit was dat zeg.
 
Ik lees eigenlijk enkel webcomics.
Gaia is een heel goeie (en knap getekende) fantasycomic en ook zo goed als afgerond. Goed uitgewerkt plot (tot dusver), sterke karakters, en een zuinig maar zeer doelgericht gebruik van humor.

In het 6e middelbaar heb ik ook eens Murena moeten lezen voor Latijn, een dramatisering van de tijd van keizer Nero.
Dat vond ik ook echt super, zou ik eens moeten heroppikken eigenlijk.
 
In het 6e middelbaar heb ik ook eens Murena moeten lezen voor Latijn, een dramatisering van de tijd van keizer Nero.
Dat vond ik ook echt super, zou ik eens moeten heroppikken eigenlijk.

Dan is het nu het ideale moment eigenlijk. Er is net een nieuw deel uitgekomen.

Als mijn kerstbonus er is ga ik mezelf trakteren op de vierde integrales van zowel Baekelandt als Piet Pienter en Bert Bibber. Ook die one-shot van Frank Pé over de Marsupilami ziet er heerlijk uit.
 
Damn, Michel Vaillant, ik wist niet die nog uitkwamen? M'n pa heeft de hele reeks, vroeger echt veel gelezen. Vroaaar! :)

Ik heb nog nieuwe TPB's van Fear Agent liggen. Eerst nummer 1 is herlezen en dan aan de rest beginnen.
Da's ook het enige dat ik door elkaar kan lezen: sommige mensen lezen 2 of 3 boeken door elkaar of starten met een nieuw boek terwijl ze nog in't andere bezig zijn. Dat kan ik niet maar met comics heb ik daar minder issues mee.
 
Okko door HUB.

Gebaseerd op feodaal Japan met een vleugje magie (watergeesten, vuurgeesten, vampieren, demonen,...). Bestaat uit vijf 2-luiken waarvan het laatste de afsluiter is. Ik was aangenaam verrast.
Tekeningen zijn geslaagd. Scenario's niet superorigineel maar wel goed uitgewerkt.
Check je lokale bibliotheek en geef het een kans. Ik vond het echte pageturners.

Tevens ontsproten uit het hoofd van HUB, de serie Aslak. Vijfdelige serie met als achtergrond de Noorse mythologie.
In het algemeen is het niet slecht maar vergeleken met Okko schiet het zwaar tekort. Ik had ook de indruk dat het voor een jonger publiek bestemd was. Ook al vind ik de Noorse mythologie fascinerend, de reeks is er nooit in geslaagd mijn aandacht te grijpen noch om de mythologie volledig tot zijn recht te laten komen.
Een gemiste kans :(
 
Ben mij door Dark Night Metal aan het worstelen.
Dacht nog eens een DC crossevent te lezen na grote van fan Blackest Night (de ironie sijpelt net binnen) te zijn een aantal jaren geleden dacht ik me nog eens in te lezen.
Ben er al veel te lang aan bezig, echt een soep maar nog een 5-tal collected editions te gaan dus kan nog veranderen (hopelijk).

Wel net Daredevil Born again uit, machtige comic.
 
Van webcomics volg ik momenteel:
- looking for group (fantasy)
- whomp (socially awkward)
- oglaf (nsfw fantasy, supergrappig)

Van gewone comics heb ik net Fables opnieuw gelezen. Super tot en met boek 11, maar de volgende volumes daarna toch een pak minder. Ga het bij de eerste 11 houden denk ik, verhaal is ook grotendeels afgerond zo.
 
Lady Mechanica, Southern Bastards en Moonshiners.
Southern Bastards 😍
Het wordt tijd dat er een nieuw deel van uitkomt...

Nailbiter nog eens uitgelezen omdat ik zag dat er een vervolg genaamd Nailbiter Returns is uitgekomen. Dat zal ook ooit wel nog eens gekocht worden hier.
 
Bezig aan deel 7 van Magasin Général waar ik al over sprak in het andere topic. Idd echt een prachtige reeks. Waarom de achterflap het een "komedie" noemt ontgaat mij. Er komen zeker luchtigere momenten in, maar om het nu een komedie te noemen...
 
Intussen helemaal uitgelezen.
Absolute aanrader!

Fascinerend om de evolutie van een kleine dorpsgemeenschap (Notre Dame in dit geval) te lezen, zeker in die tijd (eind jaren '20). Personages zijn heel mooi uitgewerkt, en zoals @shellshock al zei krijg je bijna een band met bepaalde personages.
Er komen enkele gedichten in voor, en één ervan greep mij zelfs naar de keel.
*SPOILER ALERT*
Het gedicht dat Alcide voor Gaëtan voorlas aan het graf van zijn vader de burgemeester.
(Ik ben wel vergeten in welk deel dit was en de verhalen zijn nogal omvangrijk.)

Illustraties zijn echt magnifiek getekend en de kleuren zijn ook schitterend. Ik zou zelfs durven zeggen de mooiste illustraties die ik al ooit in een stripverhaal heb gezien.
Wat ergens jammer vind, is dat *SPOILER ALERT!*
Marie haar verliefdheid op Serge niet kan worden beantwoord omdat hij gay is.
Anderzijds is het wel een heel goede plottwist, en zou het anderzijds misschien te voorspelbaar zijn en te bepalend voor het verdere verloop van het verhaal.
Wat mij wel regelmatig verwarde waren de vele dialogen/tekstballonnen en het was mij soms niet duidelijk welke tekstballon ik eerst moest lezen.
(Al kan dat natuurlijk ook aan mij liggen.)
Voor de rest geen enkel minpunt. Ik kon de boeken niet wegleggen en vind het dan ook fijn dat ik de 9(!) delen in een keer kon uitlenen, want ik doe nogal graag aan "bingelezen".
 
Enkele Re-Reads van mijn collectie.

Uber (tp 1-6): Wat als de Nazis op de valreep van het einde van de oorlog bovenmenselijke soldaten kunnen inzetten? Zeer grimmig beeld van hoe de oorlog dan zou lopen en nogal analytisch geschreven. Niet voor gevoelige zieltjes...

Southern Bastards (tp 1-4): Crimi reeks over een football coach die nogal actief is in niet frisse zaken. Een van de betere comics die ik gelezen heb de laatste jaren en met veel anticipatie aan het uitkijken op een nieuw deel.

Locke & Key: Volledige reeks gelezen en heeft mij terug aangenaam verrast na toch zeker al 5 jaar niet meer te hebben gelezen. Ik weiger nog altijd de netflix reeks te kijken op aanraden van de vriendin.
 
Terug
Bovenaan