delete

AndriesVanWesele

Well-known member
Ik ben aan het werk om een persoonlijk projectje uit te werken in de vorm van een website. Ik kom stilaan in de eindfase van de ontwikkeling en ben aan het nadenken over hosting etc. Het gaat over web-app met een server er achter die dus moet gehost worden. Onafhankelijk van welke service ik kies zal dit toch wat geld kosten.

Het is niet de bedoeling dat ik mensen geld vraag om de website te kunnen gebruiken, ik wil er zelf ook geen geld aan verdienen maar ik zou er op termijn toch ook geen geld willen aan verliezen. Mijn doelpubliek is relatief klein (in totaal tussen de 5- en 10 000 mensen die iets aan mijn website kunnen hebben, het gaat ook over een specifieke demografische groep (interessant voor advertenties?) ).

Zijn er mensen die ideeën hebben hoe ik dit het best aanpak? De hosting kosten zullen geen duizenden euro’s per jaar zijn dus ik zoek hier geen geavanceerde manieren om geld te verdienen. Ik dacht zelf aan google advertenties (geen idee hoeveel dit concreet kan opbrengen), donaties (geen idee of mensen dit zouden doen, ook al bied ik wel een nuttige service aan), eventueel zelf bedrijven zoeken die willen adverteren (bedrijven gericht op mijn specifieke doelgroep dan, geen idee of dit in de praktijk gedaan wordt?).
 
Gebruik google adsense. Werkt relatief goed en afhankelijk van de ads en de clickrate, kan dat toch al wat opbrengen. Ik haal er in ieder geval mijn hosting kosten uit...
 
Gebruik google adsense. Werkt relatief goed en afhankelijk van de ads en de clickrate, kan dat toch al wat opbrengen. Ik haal er in ieder geval mijn hosting kosten uit...
Bedankt voor de info! Enig idee in welke grootteorde ik moet denken ? (ik mik op circa 20k visits per maand). Op welke manier ontvang ik die inkomsten best? Is en vzw oprichten nodig of kan het eenvoudiger (ik denk aan belastingen etc. ook al zal het niet om veel geld gaan)
 
Bedankt voor de info! Enig idee in welke grootteorde ik moet denken ? (ik mik op circa 20k visits per maand). Op welke manier ontvang ik die inkomsten best? Is en vzw oprichten nodig of kan het eenvoudiger (ik denk aan belastingen etc. ook al zal het niet om veel geld gaan)

Geen idee, echt niet.. alles hangt af van hoe de users klikken, welke ads ze geserveerd krijgen.. Laat ik zeggen dat mijn hosting kosten jaarlijks rond de 300 € liggen en ik deze er met zo'n >5k visits / maand eruit krijg gehaald.

Oprichten vzw enzo, geen idee of dat nodig is.. daar kan ik geen antwoord opgeven :)
 
Terug
Bovenaan