Wat voor keukengerei heb jij gekocht?

Ik heb gisteren in de Wibra een super toffe blauw-groene lepel gevonden om dingen te roeren in mijn non-stick gerei. Voor grote pudding. Of koken, dat kan ook.

Grote ronde lepel met houtten handvat
 
- nen nieuwe braadthermometer met meerdere probes
- nen nieuwe inoxen hamer voor wienerschnitzels dood te meppen
- een chinees chefmes
- een branderke voor creme brulée
- een creuset braadpot

een aanslag op de rekening :censored:
 
nen oven heb ik ook moeten kopen, de vorige was opeens kapot :eek:

Sjans dat die hollanders van coolblue mij binnen de 24u gedepanneerd hebben. Bij vandenborre wast gene waar.
 
Moest iemand toevallig weten waar je online die mini pannetjes met houten steel kan vinden die je als bord kan gebruiken. Meeste zijn met teflon bescherming en dat komt niet goed voor krassen en de gezondheid.

Zijn zo van die pannetjes zoals in de skichalets
 
Moest iemand toevallig weten waar je online die mini pannetjes met houten steel kan vinden die je als bord kan gebruiken. Meeste zijn met teflon bescherming en dat komt niet goed voor krassen en de gezondheid.

Zijn zo van die pannetjes zoals in de skichalets
Als je zoekt naar "Mini skillet" vind je wel dingen. :)
 
Nieuwe bamboematjes voor sushi
Een santoku mes
Extra garneerflesjes voor mijn zelfgemaakte kewpiemayo in te doen.
Een nieuwe zwarte koksbuis.

Arigato amazon *buigt*
 
Zijn hier eigenlijk mensen die op carbonstaal koken? Ik heb één carbonstalen wok. Probleem met die dingen is dat je ze moet 'inbranden' om er een anti-aanbaklaag op aan te brengen. Alton Brown zweert erbij, maar ik vind het toch maar een gedoe.
Het lijkt me dat je bijna een grootkeukengasvuur nodig hebt om die dingen deftig te kunnen inbranden
 
Mijn eerste cast iron pan gekocht. Ik ben nog niet zeker of het een goede keuze is. Waarschijnlijk valt het onderhoud best mee, het zal gewoon even wennen zijn.
 
een nieuwe gietijzeren kookpot van 5 liter, dat ik niet telkens die kolos van 9liter moet bovenhalen.

Morgen testen met stoofpot van varkenswangetjes.
 
Nieuw servies gekocht voor de eet-foto's :biglaugh:
Ik nieuw bestek vorige week ipv "overschot van x aangevuld met overschot van y en kringloopwinkelspul" en ik heb op zolder nog borden "schoon servies" ontdekt, dus die mogen mijne vaatwas ook eens zien aangezien ik momenteel er maar 3 heb met alle 3 een ander motief :unsure:
 
Terug
Bovenaan