Wat is uw lievelings ijsje

^^^

Eeui0D4LZzeWxmq6hRYupYS-rjHWGN52JQt1nGNHU4p2hmirnM9axpt46P7t0gM-MvL_54KifzISNAlTjHOAgU6Li3DVW3jJRiaorKctx_hzSTQWXe9xNjoKgVAkP4kKPYVkp-kKr-JMfk3XSMIK1sGzf5vJWA
 
Hoorntje met banaan en pistache. In ijssalon een ijsastrid of coupe bresilienne. Dame blanche mag ook maar ik eet de warme chocoladesaus apart op dan :).
 
Coupe bresilienne of kokosijs.
En vroeger at ik soms van die Ola/Winner Taco's, weet niet of da nog bestaat, maar :drool:
Winner Taco :love: :love: :love:
Banaan en chocolade vormt nog steeds de beste combinatie.

Plaatselijke crèmerie had een jaar of twee geleden een Pims Cake versie: chocolade met sukjes appelsienschil en blokjes pure chocolade. Was ook goddelijk.

Of een zelfgemaakte coupe rode vruchten: vanille met kleine stukjes aardbei, kersen, frambozen overgoten met cuberdonsaus. :drool:
 
Vroeger altijd fan van Ben&Jerrys Cookie dough, nu zie ik dat ze bij Colruyt een eigen versie hebben gemaakt:
asset-2353966.jpg

Toch eens testen dan...

Nu sinds wij hier in het dorp een ijssalon hebben met zelfgemaakt ijs (eigenaar is cursussen in Italië gaan volgen) is al de rest maar 'meh'.
 
Donatello: bananenijs, Ferrero ijs, chocoladesaus met stukjes Ferrero door en slagroom bij een ijssalon in de buurt.
 
Gewoon een Dame Blanche, zonder slagroom. En als het kan één bolletje straciatella en één vanille
 
Ik hou niet eens zoveel van ijs.

Banaan en chocolade, als het basic bolletjes zijn
Dame blanche
Ben & Jerry's, gewoon omdat er daar zoveel brol in zit dat eigenlijk lekkerder is dan enkel ijs
 
Tuinkruiden doen het geweldig in ijsvorm. Abrikoos met tijm, basilicumijs, peterselie met citroen, munt met chocolade-stukjes, ...

Maar het beste ijsje dat ik al heb gegeten was bij de Indiër: een mango kulfi.
 
Laatst bewerkt:
Even een schop nu het terug zomer is. Tegenwoordig schieten de crèmeries als paddenstoelen uit de grond. Iemand die nog goede adresjes weet rond het (noord)oosten van Antwerpen?
 
Ik ben vooral fan van friszure sorbets (aardbei, framboos, citroen, limoen, passievrucht, ...). Maar een echt goeie vanille kan ook altijd enorm smaken. Yoghurtijs vind ik ook vaak lekker. Meestal helemaal geen fan van chocolade-ijs, maar hier in Brugge onlangs een brownie-ijsje gegeten, en dat heeft toch zeer gesmaakt (viel wel wat zwaarder dan het gemiddelde ijsje).

In Japan eens kastanje-ijs gegeten, ook een aanrader.
 
Ben & Jerry Cookie Dough, zonder twijfel voor thuis. Op festivals, indien het warm is zoals nu, dan niets beter dan (meerdere waterijsjes) 🤩👌
 
Terug
Bovenaan