Wat is uw lievelings ijsje

malaga ijs (rum - rozijnen) in het geval van geen toppings

In het geval van toppings :
2 opties :
1) Vanille ijs, een banaan in stukken gesneden en tussen de bollen gelegd, daarna afgetopt met esdoornsiroop en besprenkeld met melkchocolade hagelslag
2) Vanilleijs, aardbeien in stukken gesneden en tussen de bollen gelegd, daarna afgetopt met ofwel esdoornsiroop ofwel aardbeiensiroop, bloemsuiker erover gesprinkeld en liefst een goede tuft slagroom waarover dan melkchocolade hagelslag gesprenkeld is.

PS: malaga komt niet tot zijn recht met extra toppings vind ik.
Ah ja die van mijn pa :
Vanilleijs, zelfbereide advocaat, slagroom en melkchocolade hagelslag.

Ik prefereer nog altijd de mijne :p met een lichte voorkeur voor de aarbeiversie.

En voor de goede verstaander, wanneer een laag geen melkchocoladehagel meer heeft, besprenkelen we die volledig opnieuw met melkchocolade hagel natuurlijk.
 
Alles met rode vruchten gaat er vlotjes in.:drool:
Magnum almond:drool:
Zo'n torenhoge softijs kan ik aan blijven likken.
Callipo lust ik alleen tijdens de zomer en dan als het bloedheet is. Is lekker om onderaan op te drukken zodat het wat vloeibaar wordt en dan bovenaan leegzuigen, ken je dat? Héérlijk!!:drool:

Absoluut not done is chocola, sorbet en citrusvruchten.
 
Als gewoon ijs, framboos, mokka of chocolade

Als coupe: bananasplit

Als draagbaar ding, oreo cornetto.
 
Saffraanijs met faloodeh en wat geplette pistachenoten erbij. Graag op het naqsh-e jahan-plein bij valavond in Esfahan. Maar dat ga je in België enkel kunnen vinden bij een degelijk Perzisch restaurant.

Dus ... meestal hou ik het bij straciatella en pistache, maar als er speciallekes zijn probeer ik dat ook wel. Ik freewheel nogal vaak en hou het niet altijd bij mijn favorieten. Sorbet eet ik ook wel graag, vooral limoen en citroen.
 
Hmm altijd moeilijke keuze tussen speculoos, mokka, tiramisu, kokos of iets speciaals zoals crème brûlée. Bij warm weer kan citroen ook eens smaken.
 
Redelijk wat ambachtelijk hoeve-ijs hier in de buurt. Altijd fan van een goeie ambachtelijke vanille!
Als het écht warm is, Solero. Die roze magnums vond ik ook niet slecht.
 
De Combo Straciatella-Vanille of Straciatella-Chocolade is onmogelijk te kloppen.

Maar belangrijker is: waar het ijs te halen & consumeren. Bij deze breek ik graag een lans voor 't Akkerhof in Kalmthout. IJs wordt verkocht aan de voordeur (aan belachelijk democratische prijzen), en is écht goed/vol van smaak (niet te zoet, zeker niet plakkerig).
 
Alles met rode vruchten gaat er vlotjes in.:drool:
Magnum almond:drool:
Zo'n torenhoge softijs kan ik aan blijven likken.
Callipo lust ik alleen tijdens de zomer en dan als het bloedheet is. Is lekker om onderaan op te drukken zodat het wat vloeibaar wordt en dan bovenaan leegzuigen, ken je dat? Héérlijk!!:drool:

Absoluut not done is chocola, sorbet en citrusvruchten.
Magnum Almond is toch met chocola rond :unsure:
 
Magnum Almond is toch met chocola rond :unsure:

Een dun laagje kan nog net of zoals bij cornetto of dun krokant laagje in viennetta kan nog wel maar een volledige magnun of hoorntje met enkel chocola kan écht niet.
Magnum met chocolade jasje zonder amandelen gooi ik de chocola weg en eet ik enkel de inhoud.
:unsure:

Houd totaal niet van donkere chocolade.
 
Terug
Bovenaan