Wat is jouw "white whale", iets waar je al jaren naar zoekt?

Reaper

Well-known member
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Inspiratie uit een interessante Reddit thread :)

Ben wel eens benieuwd of er hier mensen zijn met een white wale, eg. iets (foto, film, game, liedje, ..) waar je al jaren naar zoekt maar niet kan vinden.

De mijne was een oude film, nog altijd geen idee hoe die heet. Was iets met een monster, begraven onder een boom en een groep kinderen die dat monster bevrijd heeft door 3 keer op de boom te kloppen.

Was niet echt een horrorfilm, eerder jeugd dacht ik. Ooit op tv gezien in mijne jeugd, dus zeker al 15-20 jaar oud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een recept om de pizza crossa bodems van Marco Bellini en later Iglo na te maken.

Een gewone goeie pizzadeeg is geen enkel probleem maar om die (gebakken) luchtbellen er in te krijgen. . . . . . :eek:
 
Een recept om de pizza crossa bodems van Marco Bellini en later Iglo na te maken.

Een gewone goeie pizzadeeg is geen enkel probleem maar om die (gebakken) luchtbellen er in te krijgen. . . . . . :eek:
-Een voorverwarmde pizzasteen gebruiken en je oven op de allerhoogste stand zetten
-Je deeg zo lang mogelijk laten rusten zonder dat het terug inzakt
-Genoeg vocht aan je deeg toevoegen. Eventueel met een waterspuitje het deeg wat bestuiven vooraleer je het in de oven steekt.

Dat zijn kleine dingetjes die voor maximale bubbels zouden moeten zorgen.
 
-Een voorverwarmde pizzasteen gebruiken en je oven op de allerhoogste stand zetten
-Je deeg zo lang mogelijk laten rusten zonder dat het terug inzakt
-Genoeg vocht aan je deeg toevoegen. Eventueel met een waterspuitje het deeg wat bestuiven vooraleer je het in de oven steekt.

Dat zijn kleine dingetjes die voor maximale bubbels zouden moeten zorgen.
Steen (lava) al eens gekocht om in de heteluchtoven te bakken. Gaat jammer genoeg maar tot 250°c.
Dan zo een Ferrari pizzaoven gekocht. Super resultaat voor gewone platte pizzabodems maar geen blaasjes.
Degen bestuiven met water geeft blazen ad bovenkant en het rijsproces wordt versnelt maar geen blaasjes in de bodem.
Heb zelfs eens alcali aan het deeg toegevoegd maar die structuur was niet ok.
Volgens mij gebruikten ze in de fabriek van Bellini/Iglo speciale bakplaten of procedés.
Heb ze daarom vorige week eens een mail gestuurd maar tot op heden nog geen antwoord van gekregen.
Moest hier iemand een (voormalige) medewerker van Iglo kennen , ........ ;)
 
De ingekleurde versie van The Longest Day.
Ik weet dat die ooit ingekleurd op TV verschenen was en dat mijn pa die toen op VHS opgenomen had.
Maar om die nu te vinden, is zoals zoeken naar een speld in een hooiberg.

De DVD's in zwart-wit vind ge overal, maar de ingekleurde nergens...
 
De ingekleurde versie van The Longest Day.
Ik weet dat die ooit ingekleurd op TV verschenen was en dat mijn pa die toen op VHS opgenomen had.
Maar om die nu te vinden, is zoals zoeken naar een speld in een hooiberg.

De DVD's in zwart-wit vind ge overal, maar de ingekleurde nergens...
Link naar kleurenversie op Amazon.
Edit: Zie net dat de post boven mij hetzelfde linkt. Beter twee dan één link. 😄
 
De ingekleurde versie van The Longest Day.
Ik weet dat die ooit ingekleurd op TV verschenen was en dat mijn pa die toen op VHS opgenomen had.
Maar om die nu te vinden, is zoals zoeken naar een speld in een hooiberg.

De DVD's in zwart-wit vind ge overal, maar de ingekleurde nergens...
Ik kan je die mss wel bezorgen.
 
Haha, 'k vind dat altijd wel grappig als mensen zeggen dat ze ergens jaren achter zoeken en ge vindt dat nergens etc etc, en dat er dan iemand met een Amazon-link afkomt 😂
"De DVD's in zwart-wit vind ge overal, maar de ingekleurde nergens..."
-> Ik ben dus op zoek naar de DVD in kleur.

Er zijn wel een paar te vinden, maar zowat allemaal verzenden ze niet naar België.
(Er zijn ook een paar dodgy aanbieders bij.)

Ik kan je die mss wel bezorgen.
Hier spreken we hopelijk over de colourized DVD?
Dan moogt ge mij gerust ne PM sturen om dat af te handelen.
 
Ik was een kleine 10 jaar oud, ergens rond 2007-2008, en bij ons op school was er wat een hype rond monstertjes die je volgens mij in de krantenwinkel kon krijgen. De monstertjes waren klein, net iets kleiner dan de palm van een gemiddeld hand. Ze waren ook vrij plat, laat ons zeggen een cm of 2 dik. De achterkant was volledig egaal met in het midden een klein rond magneetje. Hiermee konden we dan gooien op allerlei metalen deuren etc, en soms bleef hij dan hangen en soms niet etc...

Nu heb ik me al vaak afgevraagd wat dit nu juist was, en ik heb al heel wat google zoektochten gedaan 😂 Wie o wie kan mij vertellen wat dit was?
 
De ingekleurde versie van The Longest Day.
Ik weet dat die ooit ingekleurd op TV verschenen was en dat mijn pa die toen op VHS opgenomen had.
Maar om die nu te vinden, is zoals zoeken naar een speld in een hooiberg.

De DVD's in zwart-wit vind ge overal, maar de ingekleurde nergens...
Ik wert niet of ze u kunnen helpen, maar in Genk is er een winkeltje dat ‘just movies ‘heet.
Die hebben daar bergen dvd’s.
En als ze het niet hebben, bestellen ze ook voor u. Dus geen risico’s voor u
 
Inspiratie uit een interessante Reddit thread :)

Ben wel eens benieuwd of er hier mensen zijn met een white wale, eg. iets (foto, film, game, liedje, ..) waar je al jaren naar zoekt maar niet kan vinden.

De mijne was een oude film, nog altijd geen idee hoe die heet. Was iets met een monster, begraven onder een boom en een groep kinderen die dat monster bevrijd heeft door 3 keer op de boom te kloppen.

Was niet echt een horrorfilm, eerder jeugd dacht ik. Ooit op tv gezien in mijne jeugd, dus zeker al 15-20 jaar oud.
Volgens mij is dat deze:
 
Steen (lava) al eens gekocht om in de heteluchtoven te bakken. Gaat jammer genoeg maar tot 250°c.
Dan zo een Ferrari pizzaoven gekocht. Super resultaat voor gewone platte pizzabodems maar geen blaasjes.
Degen bestuiven met water geeft blazen ad bovenkant en het rijsproces wordt versnelt maar geen blaasjes in de bodem.
Heb zelfs eens alcali aan het deeg toegevoegd maar die structuur was niet ok.
Volgens mij gebruikten ze in de fabriek van Bellini/Iglo speciale bakplaten of procedés.
Heb ze daarom vorige week eens een mail gestuurd maar tot op heden nog geen antwoord van gekregen.
Moest hier iemand een (voormalige) medewerker van Iglo kennen , ........ ;)
Je hebt een oven nodig die én tot 450° kan en die voldoende warmtecapaciteit heeft (die ferrari oventjes verliezen teveel warmte van zodra je er een pizza insteekt). Interessant kijkmateriaal:
(heeft een volledige reeks over hoe de perfecte Italiaanse pizza bakken, inclusief het ombouwen van z'n eigen oven).
 
Terug
Bovenaan