Warner Bros gooit Batgirl van Adil en Bilall in de vuilbak

Filmnieuws wil af en toe ook zeggen slecht nieuws en voor wie uitkeek naar Batgirl: it ain’t happenin’. Daar waar Marvel de ene hit na de andere kan scoren, is het DC-universum nog steeds nooit écht uit de startblokken geschoten, ondanks vele (véle) pogingen. Terwijl DC (toch volgens mij) eigenlijk de betere helden en slechteriken heeft. Er zijn af en toe wat hits geweest, sommigen weliswaar na een remake, maar al bij al is het verschil met dat andere cinematic universe bijna dag en nacht.

Na de toch goed ontvangen laatste Suicide Squad en Peacemaker, had Batgirl een volgende positieve stap moeten worden. Warner Bros heeft er ook véél aan gedaan, met een budget van 70 miljoen dollar en een cast waar we toch wel naar uitkeken, niet in het minst Michael Keaton die terug Batman zou worden en internet (en real life) lieveling Brendan Fraser als Firefly. Voor relatieve nieuwkomer Leslie Grace was dit een heel grote carrièresprong en de Latin representation was een grote plus voor de buzz rond de productie.

Ook qua regie leek het goed te zitten. Onze Adil en Bilall hebben een prima reputatie uitgebouwd met Bad Boys for Life en Miss Marvel, actie op grote schaal kon dus zeker geen probleem zijn. Helaas bleek het testpubliek niet één maar meerdere keren niet enthousiast, op schaal dat Warner Bros het dus beter vond om er gewoon de stekker uit te trekken. Ook gewoon via een streaming partner komt Batgirl vooralsnog niet bij het publiek. WB zet voor zijn DC-films in op grote, theatrale events en dat zou Batgirl dus niet zijn. Misschien dat er volgend jaar toch ergens een release voor gevonden wordt, maar op dit moment is het dus Bye Bye Batsie.

PS! Wie toch zin heeft in een portie Batventures (ha), kan hier onze reviews vinden van klassieke Batman films en zo een beetje troost vinden (en een DVDtje kopen en ons steunen natuurlijk …)

Batman
Batman Returns
Batman Begins

Bat banner.jpg
 
De film was af dacht ik toch? Dus waarom niet releasen zelfs al kon het testpubliek hem niet smaken? Zo kunnen ze toch nog wat geld terugwinnen. Geen grote lichten daar bij WB. LOL
 
De film was af dacht ik toch? Dus waarom niet releasen zelfs al kon het testpubliek hem niet smaken? Zo kunnen ze toch nog wat geld terugwinnen. Geen grote lichten daar bij WB. LOL
Als het zodanig prak is brengt het op lange termijn minder op voor het "DC" brand dan het kruimelgeld dat deze film zou ophalen op het openingsweekend. Als het wordt afgekraakt kan je de latere weekends gewoon negeren. En die mensen zullen wsl 2x nadenken voor ze een 2de DC film zien. Daarom dus.

Raar wel want hun Ms.Marvel reeks was best wel te pruimen, vooral de pilot. Keek wel uit naar een goede Batgirl-adaptatie. De serie was naar't schijnt ook rommel en is ondertussen ook gecancelled. Laatste die ik me herinner was nog met Silverstone indertijd, en dat was toch ook geen goede representatie (maar was dan ook niet Gordon's dochter).
 
Als het zodanig prak is brengt het op lange termijn minder op voor het "DC" brand dan het kruimelgeld dat deze film zou ophalen op het openingsweekend. Als het wordt afgekraakt kan je de latere weekends gewoon negeren. En die mensen zullen wsl 2x nadenken voor ze een 2de DC film zien. Daarom dus.

Raar wel want hun Ms.Marvel reeks was best wel te pruimen, vooral de pilot. Keek wel uit naar een goede Batgirl-adaptatie. De serie was naar't schijnt ook rommel en is ondertussen ook gecancelled. Laatste die ik me herinner was nog met Silverstone indertijd, en dat was toch ook geen goede representatie (maar was dan ook niet Gordon's dochter).
Ms Marvel is toch Marvel? Hier gaat het toch over DC , twee totaal verschillende bedrijven.
Trouwens, op de eerste aflevering van Ms. Marvel was ook massa's kritiek omdat het veel te woke was. Nu na enkele afleveringen zijn de kritieken ineens veel beter.

Het gebeurt trouwens wel meer dat films volledig geannuleerd worden, hier is het nu is in de mainstream media gekomen doordat volkshelden Adil en Bilal achter de regie zaten.
Ze waren 'totaal verrast' dixit de roddelgazetten. Gaat op een ander zeveren eh gasten :) . Als je film geannuleerd word zal er op voorhand al wel wat kritiek geweest zijn.
 
De film was af dacht ik toch? Dus waarom niet releasen zelfs al kon het testpubliek hem niet smaken? Zo kunnen ze toch nog wat geld terugwinnen. Geen grote lichten daar bij WB. LOL
Probleem ligt bij Discovery, de merger tussen deze twee wil waarschijnlijk zeggen dat er nog een hoop andere dingen in de prullenbak gaan belanden. Jammer, want ik heb (voorlopig) HBO Max gratis via AT&T en ik kijk hier meer op dan op Hulu en andere streaming diensten.
 
Ms Marvel is toch Marvel? Hier gaat het toch over DC , twee totaal verschillende bedrijven.
Trouwens, op de eerste aflevering van Ms. Marvel was ook massa's kritiek omdat het veel te woke was. Nu na enkele afleveringen zijn de kritieken ineens veel beter.

Het gebeurt trouwens wel meer dat films volledig geannuleerd worden, hier is het nu is in de mainstream media gekomen doordat volkshelden Adil en Bilal achter de regie zaten.
Ze waren 'totaal verrast' dixit de roddelgazetten. Gaat op een ander zeveren eh gasten :) . Als je film geannuleerd word zal er op voorhand al wel wat kritiek geweest zijn.
Echt? Mid-productie en al? Zal toch niet zo frequent zijn dan.

Woke vond ik Ms.Marvel toch niet. Is't omdat het over Paki's gaat ofzo? Het was een correcte weergave van de nieuwe adaptatie van Ms.Marvel en consistent met haar beeldvorming in het Avengers-spel. Het is niet dat ze aan gender- en race-swapping doen, en klassieke woke thema's in uw gezicht wrijven. Die kritiek begrijp ik volkomen. Hier was het gewoon hun verhaal brengen in een 'normale' context.
 
Echt? Mid-productie en al? Zal toch niet zo frequent zijn dan.

Woke vond ik Ms.Marvel toch niet. Is't omdat het over Paki's gaat ofzo? Het was een correcte weergave van de nieuwe adaptatie van Ms.Marvel en consistent met haar beeldvorming in het Avengers-spel. Het is niet dat ze aan gender- en race-swapping doen, en klassieke woke thema's in uw gezicht wrijven. Die kritiek begrijp ik volkomen. Hier was het gewoon hun verhaal brengen in een 'normale' context.
Ter verduidelijking ivm de woke Ms Marvel , was de teneur op social media en de reviews. Zeker niet men eigen mening. De serie staat nog op men 'to-do' lijstje :) .
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan