VTM Waarheid, durven of doen?

Slyke

Well-known member
300


Een verstand-op-nul zomers programmaatje, maar wel vermakelijk.
Heeft wat een slechte start gekend in zijn eerste aflevering, maar dat had vooral te maken met de aanwezigheid van Dominique Persoone.
Lompe boer imo.
Ergens in het topic van De Planckaerts las ik wat verontwaardiging omdat Fransesco "neger" had gebruikt, weliswaar met een vette knipoog.
Maar de uitspraak van Persoone tegen Kamal ("ja, die Marrokanen breken toch overal binnen"), was gewoon racistisch.

Maar veel werd goed gemaakt in de 2de aflevering van gisteren.
Herman Brusselmans was zoals steeds goddelijk, Kim Van Oncen was verrukkelijk en Kathleen Aerts wordt mooier en wijzer met de jaren precies.
Zat er echt een halfuurtje "in" en voelde alsof ik er bij was...

Benieuwd naar de komende episodes...
 
Ergens in het topic van De Planckaerts las ik wat verontwaardiging omdat Fransesco "neger" had gebruikt, weliswaar met een vette knipoog.
Maar de uitspraak van Persoone tegen Kamal ("ja, die Marrokanen breken toch overal binnen"), was gewoon racistisch.

50% van Kamal zijn moppen zijn zo'n uitspraken over Marokkanen of buitenlanders, dus ja dat creëer je dan wel zelf een beetje.
(De andere 50% gaan over z'n gewicht :unsure: )
 
50% van Kamal zijn moppen zijn zo'n uitspraken over Marokkanen of buitenlanders, dus ja dat creëer je dan wel zelf een beetje.
(De andere 50% gaan over z'n gewicht :unsure: )

Ja, maar bij Kamal kan je dat plaatsen, in de context van komiek zijnde...
Bij Persoone was het gewoon grof en misplaatst...

Trouwens, die jongen (Kamal) heeft echt wel een probleem.
Had hij, omdat hij moest wachten, zomaar een pot roomijs in z'n ééntje opgegeten, wat normaalgezien het dessert was voor de rest...
 
Als ge na zo mager geweest te zijn
met maagring terug zo corpulent wordt dan heb je wel een probleem ja... . Nu hij zal dat zelf ook wel weten zeker... .
 
Ja, maar bij Kamal kan je dat plaatsen, in de context van komiek zijnde...
Bij Persoone was het gewoon grof en misplaatst...

Trouwens, die jongen (Kamal) heeft echt wel een probleem.
Had hij, omdat hij moest wachten, zomaar een pot roomijs in z'n ééntje opgegeten, wat normaalgezien het dessert was voor de rest...
Sinds een jaar of 2 verzet ik het altijd wanneer ik Kamal in een programma zie. Vroeger vond ik het soms nog eens 'grappig' maar tegenwoordig voel ik me gewoon awkward als hij over moppen over zijn gewicht begint (bijna allemaal zijn moppen). Hij heeft echt een probleem en door er zo moppen over te maken neemt precies niemand dat probleem serieus. Wantja: 'hij maakt er moppen over, dus het zal wel niet erg zijn!'.
 
Sinds een jaar of 2 verzet ik het altijd wanneer ik Kamal in een programma zie. Vroeger vond ik het soms nog eens 'grappig' maar tegenwoordig voel ik me gewoon awkward als hij over moppen over zijn gewicht begint (bijna allemaal zijn moppen). Hij heeft echt een probleem en door er zo moppen over te maken neemt precies niemand dat probleem serieus. Wantja: 'hij maakt er moppen over, dus het zal wel niet erg zijn!'.
Mensen die naar hem kijken en bedrijven en personen die betalen voor show van hem, zijn allemaal eigenlijk medeplichtig aan dit probleem. Want dat geeft hem het gevoel dat hij goed bezig is en het kleinste kind kan aanvoelen dat er iets niet oke is.
Dit lijkt mij ook geen gewicht dat je krijgt omdat je gewoon 'teveel' eet, maar het gewicht van iemand die zich mentaal slecht voelt en dat door eten wegpropt. En het applaus en gelach van het publiek is dan misschien een van de weinige dingen dat hem nog een positief gevoel geeft. En aangezien de meeste van zijn moppen gaan over zijn gewicht, is die mentale link er wat het extra moeilijk maakt om er iets aan te doen.

'Triestig' is het enige woord dat ik hiervoor kan bedenken. Hopelijk komt die mentale klik er snel en is hij nog op tijd om er iets aan te doen.
 
Mensen die naar hem kijken en bedrijven en personen die betalen voor show van hem, zijn allemaal eigenlijk medeplichtig aan dit probleem. Want dat geeft hem het gevoel dat hij goed bezig is en het kleinste kind kan aanvoelen dat er iets niet oke is.
Dit lijkt mij ook geen gewicht dat je krijgt omdat je gewoon 'teveel' eet, maar het gewicht van iemand die zich mentaal slecht voelt en dat door eten wegpropt. En het applaus en gelach van het publiek is dan misschien een van de weinige dingen dat hem nog een positief gevoel geeft. En aangezien de meeste van zijn moppen gaan over zijn gewicht, is die mentale link er wat het extra moeilijk maakt om er iets aan te doen.

'Triestig' is het enige woord dat ik hiervoor kan bedenken. Hopelijk komt die mentale klik er snel en is hij nog op tijd om er iets aan te doen.
De podcast van Alex Agnew waar hij te gast is eens beluisteren.
Zijn probleem is vooral dat zijn voeding barslecht is. Het is een verslaving. Want privé heeft hij in feite niks om ongelukkig over te zijn. Het is puur zich slecht voelen door die verslaving, al valt dit al bij al blijkbaar nogal mee.
 
De podcast van Alex Agnew waar hij te gast is eens beluisteren.
Zijn probleem is vooral dat zijn voeding barslecht is. Het is een verslaving. Want privé heeft hij in feite niks om ongelukkig over te zijn. Het is puur zich slecht voelen door die verslaving, al valt dit al bij al blijkbaar nogal mee.
Goed, ik ken hem niet persoonlijk dus als hij dat zegt kan dat een mogelijke oorzaak zijn.
Maar of het de echte waarheid is, kan hij enkel weten. Ik denk dat het algemeen geweten is dat mensen met een verslaving ook goede leugenaars kunnen zijn. Ik heb zo een collega waarvan ik weet dat die met een alcoholverslaving kampt, maar tegenover andere collega's hij altijd een goede uitleg heeft om zijn random verlofdagen (als hij hem heeft laten opnemen) en blauwe plekken (als hij gevallen is) te verklaren.
En het zijn voornamelijk ook deze mensen die naar humor grijpen (bvb. Robin Williams).
 
Ik vond juist van niet. Was een goeie mop + Kamal kan wel tegen een stoot.

Ik ben nu niet zo vlug gechoqueerd als het op racistische moppen aankomt, maar ik zag toch niemand echt lachen, hoor.
Maar misschien dat die elkaar wel goed kennen en dat ze gewoon constant op elkaar aan het steken waren... dat kan ook wel...

En opnieuw in een chique villa, zoals bij "Blijven Slapen" (alhoewel, hier iets minder luxueus precies)

Dat is de nieuwe trend, zeker?
Ons jaloers maken met iets dat we ons nooit kunnen permitteren...
 
Als ge daar al niet meer met moogt lachen?

Het is ni dat hem liegt hé :unsure:

Mja, ik denk dat dat stigmatiserende vooral moeilijk ligt, maar dat is dan ergens eigen aan racisme...
In elk geval, vond het niet echt gepast, maar goed... :thinking:

En trouwens: Kamal die de jaarrekeningen online opzoekt van die firma's van o.a. Bart Kaëll en daar die opmerking krijgt...
Het is toch geweten dat deze publiek toegankelijk zijn via het staatsblad?
Over wat praten die met hun boekhouder eigenlijk?
 
Mja, ik denk dat dat stigmatiserende vooral moeilijk ligt, maar dat is dan ergens eigen aan racisme...
In elk geval, vond het niet echt gepast, maar goed... :thinking:

En trouwens: Kamal die de jaarrekeningen online opzoekt van die firma's van o.a. Bart Kaëll en daar die opmerking krijgt...
Het is toch geweten dat deze publiek toegankelijk zijn via het staatsblad?
Over wat praten die met hun boekhouder eigenlijk?
Daar zit vaak de essentie van humor.

Iedereen geraakt aan die informatie + Kamal is marrokaan.
Dominique ziet dat Bart schrikt dat Kamal dat zo makkelijk vind.

Dus maakt hij dan die opmerking. Niet als steek naar Kamal, maar juist als grap naar het niet weten van Bart dat dat vrij toegankelijk is...

En bovenop lacht hij met het stereotiepe beeld dat marrokanen wel kennis hebben van criminele zaken...

OMG waarom moet iemand zo een simpele mop zelf uitleggen?

Het is eigenlijk nogal racistisch om naar iemand zijn ras te kijken om dan te kijken of de woorden ok zijn.

De uitspraak is belangrijk los van het ras van wie dit zegt.... Zoals iemand al eerder zei, Kamal maakt nogal graag zelf een verwijzing naar het stereotiepe beeld van de marrokanen. Niet omdat hij marrokanen haat, nee om te lachen met dat stereotiepe beeld...

Los daarvan mag Persoone (en eigenlijk koks in het algemeen) wel wat minder op tv komen.
 
Los daarvan mag Persoone (en eigenlijk koks in het algemeen) wel wat minder op tv komen.
Komt die dan zoveel op tv? Vorig jaar is dat wel een tijdje geweest met zijn dagelijkse kookprogramma op vier en dan dat programma waarin hij met andere bv's "Over de oceaan" ging varen met een zeilboot.
Maar dat is toch al een tijdje geleden nu.
 
Komt die dan zoveel op tv? Vorig jaar is dat wel een tijdje geweest met zijn dagelijkse kookprogramma op vier en dan dat programma waarin hij met andere bv's "Over de oceaan" ging varen met een zeilboot.
Maar dat is toch al een tijdje geleden nu.
Ja maar bij ieder programma lijkt wel een kok te moeten zitten. De meerwaarde van Persoone op die zeilboot snap ik niet

Ga je een zeilreis ondernemen zit die de halve reis in de kajuit te koken.

Nuja die kookhype gaat nooit meer voorbij vrees ik
 
OMG waarom moet iemand zo een simpele mop zelf uitleggen?

Het is eigenlijk nogal racistisch om naar iemand zijn ras te kijken om dan te kijken of de woorden ok zijn.

Ja, uitleggen hoeft niet, hoor.
Maar zoals ik al zei: het is net dat stigmatiserende dat als kwetsend en racistisch wordt ervaren...
Marrokanen zijn inbrekers, Hollanders zijn gierigaards, Walen zijn luiaards,...
Voor iemand die dit regelmatig moet horen, moet dit pijnlijk zijn, wetende dat je zelf NIET zo bent...

Maar effectief, die koks hebben toch allemaal een zekere "air" over zich, hoor.
Heb je Peter Goossens van Hof Van Cleve al bezig gehoord?
Toen ik hem bezig hoorde over de coronamaatregelen, dan was dat echt wel "ik ben de beste en ik weet alles beter"...
 
Ik vond Persoone net een geweldige meerwaarde in Over de Oceaan. Zowel voor de medereizigers (echt schitterend wat die daar allemaal uit zijn hoed toverde) als de kijker.

Idem hier, enorm aangename kerel. Werd zeer geapprecieerd in dat programma, telkens prachtige maaltijd in uiteindelijk een zeer povere keuken.
 
Terug
Bovenaan