Waardebepaling werknemersoptie

Gegroet

Als economisch leek, maar wel nieuwsgierige student kwam ik het volgende tegen op een wikipedia artikel:

Opties hebben altijd betrekking op een zogenoemde onderliggende waarde. In het geval van werknemersopties is die onderliggende waarde een aandeel (share of stock) of een vergelijkbaar recht, zoals een certificaat van aandelen. Het aandeel waarop een werknemersoptie betrekking heeft, is een aandeel in de werkgever of een aan de werkgever gelieerde partij, zoals de moedermaatschappij van de groep waartoe de werkgever behoort. De onderliggende aandelen zijn veelal beursgenoteerd. Zijn de aandelen niet beursgenoteerd, dan dient de werknemersoptie bepalingen te kennen om de waarde van de aandelen vast te stellen.

Kan iemand me uitleggen wat die "bepalingen" grosso modo inhouden?
 
Gegroet

Als economisch leek, maar wel nieuwsgierige student kwam ik het volgende tegen op een wikipedia artikel:



Kan iemand me uitleggen wat die "bepalingen" grosso modo inhouden?

Je laat een studie maken van de waarde van het bedrijf op basis van transacties in het verleden, discounted cashflow, multiples,... en dat laat je dan verifiëren door een revisor.
 
Terug
Bovenaan