Question Vragen organisatiestructuur

Xena

New member
We hebben een langetermijnvisie op papier. Maar we durven niet veel verder concreet denken. Op de moment is een vlotte start op 1 februari, met overname van de 9legacy database onze prioriteit. Hierna zijn het enkele cruciale maanden. Dan kunnen we de volgende stap verder uitwerken. We kunnen dromen, maar het is de bedoeling om realistisch te blijven.

Zijn post zegt toch letterlijk: we gaan het nog niet vertellen, het is niet concreet.
? Dat zegt vishnusixclix toch niet direct? We zijn een verzameling mensen, veel mensen met verschillende achtergronden die willen meewerken en relevante input zouden kunnen geven. Dan is het toch niet zo vergezocht dat de langetermijnvisie ook met "de gebruikers" gedeeld wordt?
Of blijft onze rol beperkt tot geld voorschieten?
 
? Dat zegt vishnusixclix toch niet direct? We zijn een verzameling mensen, veel mensen met verschillende achtergronden die willen meewerken en relevante input zouden kunnen geven. Dan is het toch niet zo vergezocht dat de langetermijnvisie ook met "de gebruikers" gedeeld wordt?
Of blijft onze rol beperkt tot geld voorschieten?
Van zodra die concreet wordt, zullen we ze hier ongetwijfeld horen.
 
? Dat zegt vishnusixclix toch niet direct? We zijn een verzameling mensen, veel mensen met verschillende achtergronden die willen meewerken en relevante input zouden kunnen geven. Dan is het toch niet zo vergezocht dat de langetermijnvisie ook met "de gebruikers" gedeeld wordt?
Of blijft onze rol beperkt tot geld voorschieten?

We zijn op de achtergrond met verschillende dingen bezig. We zitten momenteel nog op onze voorlopige hosting, we zijn vollenbak bezig met onze systemen zo foolproof mogelijk te maken, monitoring opzetten inregelen, .. Zodat we op definitieve hosting direct goed zitten.

Oprichten van de vzw, verzekeringen, en dan nog contacten met Telenet wat er eventueel wel of niet mogelijk is op het einde van januari. We zitten dus zeker niet stil.

Van zodra we nieuws hebben dat we echt kunnen delen komt het hier ook op. We zijn dus zeker niet gaan feesten met jullie geld.
 
+ de meeste van die externe partijen zijn (in tegenstelling tot ons) nu ook zo goed als allemaal in kerstverlof precies, dus voor ons is het ook dikwijls lang wachten op reacties :D
 
? Dat zegt vishnusixclix toch niet direct? We zijn een verzameling mensen, veel mensen met verschillende achtergronden die willen meewerken en relevante input zouden kunnen geven. Dan is het toch niet zo vergezocht dat de langetermijnvisie ook met "de gebruikers" gedeeld wordt?
Of blijft onze rol beperkt tot geld voorschieten?
Er kan 1000 man relevante input geven, maar er zijn mensen die daar al jaren mee bezig zijn en/of al jaren over nagedacht hebben ook. Als er meer nieuws of info is zal dat wel gecommuniceerd worden, maar tot dan is het wachten tot februari eer Telenet input kan/wil geven.
Ik moet wel zeggen dat ik Tapatalk vrij verdacht vind :)
Het werkt heel goed, maar sinds iOS14 zie ik telkens een melding dat Tapatalk de inhoud van mijn clipboard paste...
Dat ligt eerder aan iOS dan aan Tapatalk. Ik heb dat bij andere apps ook die toegang krijgen tot uw clipboard. Meer is dat eigenlijk niet.

De Tapatalk vraag is daarnaast ook netjes beantwoord in de FAQ.
 
Er kan 1000 man relevante input geven, maar er zijn mensen die daar al jaren mee bezig zijn en/of al jaren over nagedacht hebben ook. Als er meer nieuws of info is zal dat wel gecommuniceerd worden, maar tot dan is het wachten tot februari eer Telenet input kan/wil geven.
Kijk, daar was ik bang van. De eventueel interessante input van "1000 man gebruikers" is niet gewenst.

Ten tijde van 9L was dit forum en de organisatie top-down, als gebruiker mochten we blij zijn dat het forum werkte en dat er niet teveel reclame was. Een aantal mensen zoals vishnusixclix had cont(r)acten met Telenet, de grote meerderheid niet.

Ik hoop dat we met het nieuwe forum en de nieuwe organisatiestructuur niet dezelfde richting op gaan? De fondsen komen (nu alvast) grotendeels van de gebruikers, dan hebben we toch recht om hier en daar onze input te geven? Doe toch minstens de moeite om ons het gevoel te geven dat we input kunnen leveren (door een poll met keuze van visuals, rond opstart vzw, keuze of we ads plaatsen, etc). De topdownbenadering van Telenet komt niet meer terug...

Bij de opstart van de vzw zijn al een aantal duidelijke keuzes gemaakt. Lees allemaal zelf maar even de oprichtingsakte van Beyondgaming vzw na. Ik merk daaraan dat de vzw nogal toegetimmerd is. Op een 2-3 tal "vaste leden" na, hebben de (toetredende) leden geen enkel stemrecht. Alle macht zit dus bij die paar mensen. Ik mag toch vaststellen dat dat geen faire organisatie is, niet een organisatie waar ik toekomst in zie?

Ik vraag dan ook dringend méér openheid van de initiatiefnemers van de transfer naar BG en de vzw.
 
Om het even duidelijk te stellen: We zijn nog vollenbak bezig. Als er nieuws bekendgemaakt kan worden gaat het bekendgemaakt worden. We zijn onze kostenstructuren nog aan het bekijken, we weten nog niet wat alles gaat kosten. De keuzes in de vzw zijn bewust en met doorlezen van juristen gebeurd. De forumleiding zit erin, de supermoderatoren, een afgevaardigde van de forummoderators en een afgevaardigde van de discordmoderators. Niks zegt dat er hier in de toekomst geen meer zullen bijkomen. We zijn heel snel moeten schakelen om dit op te starten, en we willen eerst een goeie structuur, en dan komt de rest wel.
 
Kijk, daar was ik bang van. De eventueel interessante input van "1000 man gebruikers" is niet gewenst.
Ik zeg toch niet dat de input van 1000 gebruikers niet gewenst is? Wat ik wel zeg is dat niet voor elke scheet er een community poll georganiseerd moet worden want dan ben je vaak langer bezig en is niet alles nuttig. Als ge met 10 juristen rond tafel zit moet ge niet op straat eens gaan rondhoren wat hun mening is over een bepaalde strafmaat, dat kunnen die juristen evengoed en zelf beter.

Wat heb jij daar nu als gewoon lid mee te maken of hier een VZW achter zit? In welke mate heb jij als gebruiker van Google stemrecht over wat Google allemaal doet? Allee, ik weet zelf niet eens waar je op doelt. (En FYI, ik heb zelf niets met de VZW te maken.)

Er is ook meer dan genoeg ruimte om feedback en suggesties te geven, zie Feedback & Bugreports | BeyondGaming en Feature Requests & Suggestions | BeyondGaming. Daar wordt ook actief iets mee gedaan indien mogelijk.

Ten tijde van 9L was dit forum en de organisatie top-down, als gebruiker mochten we blij zijn dat het forum werkte en dat er niet teveel reclame was. Een aantal mensen zoals vishnusixclix had cont(r)acten met Telenet, de grote meerderheid niet.
Ik weet ook niet waar je het idee vandaan haalt dat er contracten zijn of waren? Ik weet niet wie u zoiets ooit wijsgemaakt heeft of waar dat vandaan komt, heel het forum heeft altijd bestaan op basis van de forum vrijwilligers. Het enige waar Telenet voor in stond was de hosting en het frontpage gedeelte.

Ik hoop dat we met het nieuwe forum en de nieuwe organisatiestructuur niet dezelfde richting op gaan? De fondsen komen (nu alvast) grotendeels van de gebruikers, dan hebben we toch recht om hier en daar onze input te geven? Doe toch minstens de moeite om ons het gevoel te geven dat we input kunnen leveren (door een poll met keuze van visuals, rond opstart vzw, keuze of we ads plaatsen, etc). De topdownbenadering van Telenet komt niet meer terug...

Bij de opstart van de vzw zijn al een aantal duidelijke keuzes gemaakt. Lees allemaal zelf maar even de oprichtingsakte van Beyondgaming vzw na. Ik merk daaraan dat de vzw nogal toegetimmerd is. Op een 2-3 tal "vaste leden" na, hebben de (toetredende) leden geen enkel stemrecht. Alle macht zit dus bij die paar mensen. Ik mag toch vaststellen dat dat geen faire organisatie is, niet een organisatie waar ik toekomst in zie?

Ik vraag dan ook dringend méér openheid van de initiatiefnemers van de transfer naar BG en de vzw.
Welke openheid je zou willen? Er is mijns inziens over vanalles en nog wat redelijk open gecommuniceerd, welke bedragen aan wat zijn uitgegeven en wat de status van een aantal zaken zijn. (Zie BeyondGaming - Update 29/11 (9lives.be) en BeyondGaming - Update 11/12/2020 (9lives.be), sind de laatste status update is er nog niets veranderd qua uitgaven, 't is verlof voor banken en whatnot.)
Ik vermoed waar jij op doelt is het idee om een read only archief te hosten van het 9lives forum? Daar zit de vraag bij Telenet en is het wachten op hun antwoord. Er is voor de rest ook nog niets te melden he, dat is in 10 andere topic's en de FAQ al allemaal neergeschreven.

Dat jij geen toekomst ziet in dergelijke organisatie is uw probleem, gelukkig zijn er voldoende mensen die daar over gaan die wel de nodige kwalificaties hebben om daar hun gefundeerde mening over te geven, gegeven hebben en betrokken geweest zijn bij de oprichting ervan.

Je vergeet ook dat er geen transfer is hè. Dit is in essentie een volledig nieuw platform, geen voortzetting van 9lives maar een volledig nieuw en losstaand verhaal. Toevallig met grotendeels dezelfde forum crew die graag wou verder doen.

We hebben gewoon het geluk gehad om dankzij Telenet het voor een gebruiker gemakkelijk te maken om zijn user profiel over te zetten, en misschien laten ze ons toe van een archief te hosten. Daar eindigt het verhaal ook. Het had evengoed ook niet gekund en dan had iedereen zich gewoon moeten registreren en had je uw iTrader historiek niet meer. Da's al. Niemand is verplicht zijn account over te zetten, niemand is verplicht zich hier te registreren, er wordt niet automatisch iets overgezet waar de gebruiker niet expliciet mee instemt.

Je hoeft u hier ook niet te registreren of hier te blijven he, niemand verplicht u daartoe.
 
Laatst bewerkt:
Om wat tegengewicht te geven: Goed bezig boys, alle vertrouwen in en inderdaad absoluut geen nood aan om elk detail door de voltallige forumleden te laten bepalen. Zolang ik hier als gebruiker de mogelijkheid heb te komen lezen en actief mee te doen aan de discussies ben ik als crowdfunder helemaal tevreden.
 
De eventueel interessante input van "1000 man gebruikers" is niet gewenst.

Helaas een verkeerde interpretatie (wat precies helaas mee verhuist is van 9lives).

Als we aan 1000 gebruikers gaan vragen bvb hoeveel posts er standaard per thread pagina getoond moeten worden krijgen we 450x "50", 450x "laat het staan op 20" en 100 zeveraars die gewoon iets zeggen om op te vallen (en n/o aan de "42 per pagina, want dat is het antwoord op alles" mensen, maar jullie bewijzen PERFECT waarom het is zoals het is). Ooit "Twitch plays..." gezien? Daar zou het op uitdraaien moesten we alles instant doen wat er at random gevraagd wordt.

Negeren we alle input? Ook niet. Reageren we er direct op? Lol nee.

Ten tijde van 9L was dit forum en de organisatie top-down, als gebruiker mochten we blij zijn dat het forum werkte en dat er niet teveel reclame was. Een aantal mensen zoals vishnusixclix had cont(r)acten met Telenet, de grote meerderheid niet.

Wederom compleet verkeerd informatie en interpretatie.

De fondsen komen (nu alvast) grotendeels van de gebruikers, dan hebben we toch recht om hier en daar onze input te geven?

Het recht? Er is nergens gecommuniceerd dat jullie met de crowdfunding aandelen gekocht hebben, of leden met stemrecht geworden zijn? Alles wordt open gecommuniceerd, vergeet niet dat het ook voor de verzekeraars en banken kerstverlof is en wij ook zitten te wachten op nieuws van offertes en andere lopende zaken.

Doe toch minstens de moeite om ons het gevoel te geven dat we input kunnen leveren (door een poll met keuze van visuals, rond opstart vzw, keuze of we ads plaatsen, etc).

Er zijn twee fora die expliciet daarvoor dienen...

Ik merk daaraan dat de vzw nogal toegetimmerd is. Op een 2-3 tal "vaste leden" na, hebben de (toetredende) leden geen enkel stemrecht. Alle macht zit dus bij die paar mensen. Ik mag toch vaststellen dat dat geen faire organisatie is, niet een organisatie waar ik toekomst in zie?

Niets of niemand houden je tegen om een eigen "free for all" community op te richten, ik wens je héél véél succes toe om dat georganiseerd te krijgen èn langer dan 3 maand levend te houden zonder ofwel zelf als een kaartenhuisje in te storten, legal en/of financial issues.

En ik bedoel dit helemaal niet sarcastisch of ironisch, je hebt geen idee wat voor klachten van mensen/bedrijven we de voorbije jaren al zien passeren hebben, zelfs met het strenge beleid die daar en hier zijn.

Ik vraag dan ook dringend méér openheid van de initiatiefnemers van de transfer naar BG en de vzw.

We zijn in de voorbije weken al opener geweest met jullie dan Telenet ooit geweest is in de voorbije 20+ jaar.
 
Laatst bewerkt:
Als we aan 1000 gebruikers gaan vragen bvb hoeveel posts er standaard per thread pagina getoond moeten worden krijgen we 450x "50", 450x "laat het staan op 20" en 100 zeveraars die gewoon iets zeggen om op te vallen (en n/o aan de "42 per pagina, want dat is het antwoord op alles" mensen, maar jullie bewijzen PERFECT waarom het is zoals het is).
Die 42 was gewoon een mopje verwijzend naar mijn nickname, geen serieus antwoord. 😉
 
Die 42 was gewoon een mopje verwijzend naar mijn nickname, geen serieus antwoord. 😉
Hehe I know, maar je hebt er onbewust wel een belangrijke issue ivm "de mening van de massa" mee bewezen ;D

Het staat iedereen vrij om een mening te geven, maar uiteindelijk is het aan een kern van mensen die die meningen moeten gaan in 1 pot smijten en zien wat het beste resultaat voor iedereen is. En hoe groter/onervarender die kerngroep is, hoe chaotischer en slomer die keuze voor het eindresultaat zal worden.

Momenteel bestaat die groep uit mensen met 10 tot 18 jaar ervaring (bvb ik ben al forumbeheerder op TNG sinds 2002 en heb sindsdien al honderden zo'n beslissingen moeten nemen).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nogal arrogant dat er sommigen zijn die menen dat ze vanalles te zeggen moeten hebben omdat ze een cent bijgedragen hebben (ik zeg opzettelijk een cent, omdat de hoogte van het bedrag eigenlijk niet uit maakt, niet voor mij en niet voor de forumleiding). Vergeten die dat zowat de volledige leiding hier waarschijnlijk wekenlang zowat alle vrije tijd heeft ingestoken?

Het zou nog niet in mij opkomen om te denken dat ik inspraak moet hebben omdat ik op een knopje geduwd heb om wat geld over te schrijven. Ik heb dat gedaan om nog een forum te hebben, niet om inspraak te hebben, of zelfs niet voor de toegang of een tag. Ik vind het al fantastisch dat ze zo rap een forum op poten hebben gezet.

Er is overigens al inspraak via het suggestieforum, en er wordt nog iets mee gedaan ook (wat lang niet overal zo is). Zoals al aangehaald gaat directe inspraak in de vzw toch niet werken, dan volgt er alleen maar chaos. En dat niet alle informatie gedeeld wordt is volkomen normaal, dat in zowat elke organisatie niet zomaar elke memo wordt gedeeld heeft een heel goede reden.

Wat er nu staat is al veel meer dan ik had verwacht, en er is veel meer interactie met de gebruikers dan op de meeste plaatsen. Doe zo voort crew, en denk eraan om op tijd even rust te nemen.
 
Kijk, daar was ik bang van. De eventueel interessante input van "1000 man gebruikers" is niet gewenst.

Ten tijde van 9L was dit forum en de organisatie top-down, als gebruiker mochten we blij zijn dat het forum werkte en dat er niet teveel reclame was. Een aantal mensen zoals vishnusixclix had cont(r)acten met Telenet, de grote meerderheid niet.

Ik hoop dat we met het nieuwe forum en de nieuwe organisatiestructuur niet dezelfde richting op gaan? De fondsen komen (nu alvast) grotendeels van de gebruikers, dan hebben we toch recht om hier en daar onze input te geven? Doe toch minstens de moeite om ons het gevoel te geven dat we input kunnen leveren (door een poll met keuze van visuals, rond opstart vzw, keuze of we ads plaatsen, etc). De topdownbenadering van Telenet komt niet meer terug...

Bij de opstart van de vzw zijn al een aantal duidelijke keuzes gemaakt. Lees allemaal zelf maar even de oprichtingsakte van Beyondgaming vzw na. Ik merk daaraan dat de vzw nogal toegetimmerd is. Op een 2-3 tal "vaste leden" na, hebben de (toetredende) leden geen enkel stemrecht. Alle macht zit dus bij die paar mensen. Ik mag toch vaststellen dat dat geen faire organisatie is, niet een organisatie waar ik toekomst in zie?

Ik vraag dan ook dringend méér openheid van de initiatiefnemers van de transfer naar BG en de vzw.
Ik dacht dat voorlopig de fondsen kwamen van de crowdfunders en niet van de gebruikers? En dan nog stond nergens een disclaimer bij de crowdfunding van waar we als crowdfunder recht op hebben. Wie weet hebben we wel een crowdfunding gesponsord die bedoeld was voor frikandellen voor de mods (nee geen curryworsten). Imo moet men niet teveel wenen en al blij zijn dat bepaalde personen dit willen doen want dit forum lijkt me nu niet een lucratieve bezigheid voor hun.
 
Laatst bewerkt:
Als feedback met open geest bekeken en beantwoord wordt en belangrijke beslissingen worden voldoende gekaderd, dan kunt ge als gebruiker toch niets meer wensen dan dat?

Ik denk over heel veel (onbelangrijke) zaken het mijne, maar het kan heus geen kwaad om die paar arme zielen die hier al wekenlang non-stop mee bezig zijn een klein mini-beetje het voordeel van de twijfel te geven.
 
Helaas een verkeerde interpretatie (wat precies helaas mee verhuist is van 9lives).

Als we aan 1000 gebruikers gaan vragen bvb hoeveel posts er standaard per thread pagina getoond moeten worden krijgen we 450x "50", 450x "laat het staan op 20" en 100 zeveraars die gewoon iets zeggen om op te vallen (en n/o aan de "42 per pagina, want dat is het antwoord op alles" mensen, maar jullie bewijzen PERFECT waarom het is zoals het is). Ooit "Twitch plays..." gezien? Daar zou het op uitdraaien moesten we alles instant doen wat er at random gevraagd wordt.

None taken. If anything is mijn input over zo'n zaken zelden serieus. Dit forum is knap rechtgezet op korte tijd, en werkt snel en goed. Goed gedaan. Ik vind echt niet dat iedere crowdfunder per se inspraak moet hebben.

Toegang tot het forum (behoudens geen misbruik achteraf) en het "recht" om suggesties te mogen doen zonder verplichting lijkt mij het enige dat je mag verwachten, net als bij Kickstarters of andere crowdfundings.

Enige kleine serieus issue waar ik mee zit is dat m'n nickname eigenlijk één letter te lang is, maar ik vermoed dat dat op termijn wel gefixt geraakt of dat er een jaarlijkse nickname-change-thread komt. Maar ik dacht dat het mij ook meer zou storen, ben het eigenlijk al bijna gewend. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Enige kleine serieus issue waar ik mee zit is dat m'n nickname eigenlijk één letter te lang is, maar ik vermoed dat dat op termijn wel gefixt geraakt of dat er een jaarlijkse nickname-change-thread komt. Maar ik dacht dat het mij ook meer zou storen, ben het eigenlijk al bijna gewend. :)
Ja, bij jou niet alleen. Aan beide wordt gewerkt, maar dit is gewoon de default xenForo theme, als er daar meer resultaat rond is zal dat ook wel aangepast worden.
 
Nog altijd kei goe bezig!

Nu maakt je me wel curieus, wie a zegt? Klachten van bedrijven over het forum?
Sommige bedrijven verwarren "vrije meningsuiting" nogal es snel met "smaad en eerroof" indien de waarheid niet overeenkomt met het ideale publieke beeld. Enkel laten zij hun dure advocaten dure brieven schrijven om "ons" te overtuigen dat wat selectieve censuur *ahum* "strengere moderatie" geen slechte gevolgen zou hebben voor dit communicatiemedium 😱

Ik ga wel geen namen noemen of specifiekere voorbeelden geven omwille van exact die reden :D
 
Welke openheid je zou willen?
Ik verduidelijk mijn eerdere post.
Jullie zijn supergoed bezig met de opstart van de nieuwe organisatie. Maar ik vrees dat er voor de langetermijn toch wat wijzigingen nodig zijn. Ik verklaar.

1 – Zet de gewone forumgebruiker centraal
In welke mate heb jij als gebruiker van Google stemrecht over wat Google allemaal doet?
Het recht? Er is nergens gecommuniceerd dat jullie met de crowdfunding aandelen gekocht hebben, of leden met stemrecht geworden zijn?
Kijk, we willen hier geen nieuwe Google maken. We hebben een bestaande gemeenschap, en willen die zo goed en zo lang mogelijk verder zetten.
Maar de macht is verschoven, van een grote geldschieter Telenet naar de gebruikers / geldschieters zelf. Nog veel meer dan bij 9L zal de toekomst van het forum afhangen van de opinie en gevoel van de gebruikers.
In die andere community waar ik lid was heeft dit geleid tot veel achterdocht tussen de “bestuurders die er met de centen vandaar gaan” en de gebruikers “die het forum maken”. Daar is een soort ombudsman gekomen, en werd een gewoon gebruiker toegelaten tot het bestuur (een soort roterende rol).
We hebben een langetermijnvisie op papier. Maar we durven niet veel verder concreet denken. Op de moment is een vlotte start op 1 februari, met overname van de 9legacy database onze prioriteit. Hierna zijn het enkele cruciale maanden. Dan kunnen we de volgende stap verder uitwerken. We kunnen dromen, maar het is de bedoeling om realistisch te blijven.
Het lijkt me toch logisch dat dit niet enkel vanuit de koker van “het bestuur” komt, maar dat er ook inspraak is in deze keuzes die voor lange termijn impact hebben op het geliefde forum?

2 – vzw’s – altijd miserie
Welke openheid je zou willen? Er is mijns inziens over vanalles en nog wat redelijk open gecommuniceerd, welke bedragen aan wat zijn uitgegeven en wat de status van een aantal zaken zijn.
Ik ben actief geweest in verschillende vzw’s en organisaties. Altijd met vrijwilligers die elkaar jarenlang kennen, met kleine budgetten en veel goede bedoelingen. Ik merk dat het na een paar jaar bijna altijd misloopt, vooral financieel.

Belangrijk daar: wie controleert de controleurs, zijn er goede “checks-and-balances” tussen bestuur en leden? Met de huidige vzw-structuur, waar een beperkt aantal crewleden stemrecht hebben, is dit (naar mijn aanvoelen) niet het gevoel. Waarom dan nog een “algemene vergadering” houden, als de gewone leden er niets over te zeggen hebben?

Nochtans bestaan hier heel veel mogelijkheden om op te nemen in de vzw statuten, zoals het periodiek (om de 2-4j) kiezen of herbevestigen van het bestuur door de gewone leden.

3- vers bloed
Momenteel bestaat die groep uit mensen met 10 tot 18 jaar ervaring (bvb ik ben al forumbeheerder op TNG sinds 2002 en heb sindsdien al honderden zo'n beslissingen moeten nemen).
Ik ben heel blij dat jullie hieraan meewerken. Maar ik weet niet of de huidige vzw-structuur, dat het bestuur nogal statisch ziet, voldoende toekomstgericht is. Gaan jullie voldoende nieuwe gebruikers en crew kunnen aantrekken? Hoe vermijden we dat het bestuur “vastroest” en zijn “verworven rechten” wil blijven behouden? Dat dit het privéforum van bestuurslid x y en z wordt? 9L is groter dan de individuele bijdrage van de crewleden! Ook hier is een rotatie in bestuurders belangrijk.
 
Geen paniek. Om de zoveel maanden is er een vacature voor moderator in pol&actua, dat is uiteindelijk gewoon hetzelfde als een roterend crewlid in het bestuur he. :unsure:
 
Terug
Bovenaan