Dit dus, mathieu treft hier geen enkele schuld, hij voert die communicatie niet, enige dat hij moet doen is zich voorbereiden zo goed als mogelijk. Ploeg bepaalt waar en wanneer hij aan de start komt. Maar die Roofthooftjes… komaan zeg… Calimeros eersteklas… willen een topploeg uitbouwen maar blijven op dat belachelijke “rond de kerktoren” kermiskoers/cross gedrag plakken. Wees eens een echte Pro ploeg he… dat soort fratsen zverwacht je eerder van Hans Van Casteren of Jurgen Metttepennings. Canyon gaat dat negatieve imago ook niet blijven pikken denk in en zal daar wel eens een deftige manager posteren…
En ik lees net dat interview van Plugge, gelukkig nog iemand die het openlijk durft om kritiek op die 2 te geven! Dat ze nooit hun deel van het werk doen is nu ook al 2 jaar in iedere topkoers een feit.
Ik weet niet of je het al gezien hebt, maar alpecin-fenix is nu echt wel eens een toonbeeld van een ploeg die goed draait. Wat zij presteren is WT-waardig en veel WT-ploegen zijn er ook jaloers op. En ja dat komt door de gebroeders Roodhooft.
Er is ook helemaal geen calimero aan. Nee wat zij doen is hun renners beschermen tegen zichzelf en tegen de druk. Het waren de gebroeders die Mathieu verboden hebben nog meer crossen te rijden, het zijn zij die alle commentaren dat Mathieu goed aan het trainen was wegwuifde om de druk niet te hoog te maken. En het zijn zij die Mathieu en de andere renners ruimte geven om te herstellen van hun blessures.
Het was door het ziekvallen van een deel van hun selectie dat Mathieu moest komen rijden, als Vermeersch niet ziek was geweest dan had hij niet gestart hoor.
En waarom hebben ze tot het laatste moment gewacht om te bevestigen? Wederom die druk, als je iemand als Mathieu na zo een blessure laat starten in een koers als San Remo dan weet je dat daar veel over geschreven gaat worden.
En ik snap ook niet goed waarom canyon dat negatieve imago niet zou pikken. Over welk negatief imago spreek je dan? Want laat ons wel wezen het is net het tegendeel, Alpecin-fenix bezorgt canyon net heel veel positieve reclame. Het was nog maar gisteren dat er een 3de plaats op een canyon gereden werd.
En de kritiek van Plugge is begrijpbaar, maar de tactiek van een ander te laten rijden is ook gewoon een legitieme tactiek. En dat ze nooit een deel van het werk doen is pertinent onjuist, maar het is nu eenmaal zo dat er sterkere blokken aan de start staan en het tactisch dom zou zijn om u eigen kapot te rijden en die sterke blokken in een zetel te zetten.
Als een jumbo heb je de keuze, niet rijden en dan wint uw kopman niet en die van alpecin ook niet. Of wel rijden en dan maakt uw kopman kans, nadeel is dat je onrechtstreeks de kopman van alpecin en andere ploegen ook meeneemt.
Maar Plugge moet nu ook niet doen alsof zij altijd de moteur van de koers zijn geweest. Nee ook zij hebben heel lang de afwachtende tactiek gehanteerd en quick step laten rijden.
Ik heb je gemeld. Ik vind het niet kunnen dat een moderator begint te dreigen met straffen omdat sommige zich uitspreken over het stukje toneel rond VDP. Ik snap dat voorkomen soms beter is dan genezen maar we hebben hier al veel ergere discussies gehad zonder dat er ingegrepen werd. Ik vind dat je nogal ferm overdreef door de discussie meteen proberen af te breken door met straffen te dreigen. Was er zo over dat ik nog even dacht dat het een grapje was. Terwijl dit toch wel een forum is en het toch een van de opmerkelijkste zaken van de wedstrijd was hoe goed iemand was die tot een paar dagen geleden nog onzeker leek voor het voorjaar, als daar dan geen discussie over mag.
Dan kan ik u enkel maar aanraden is even in eigen boezem te kijken. Je mag daar u vragen bij stellen en daarover discussiëren.
Maar lees goed dat laatste woord, discussiëren. Dat is dus niet hetgeen wat jij doet een statement poneren, niet openstaan voor enige realiteit of rede en dan dat statement tot in den treure blijven herhalen. Dat heet "thread verzieken" en "uitlokken van flame" beide zware overtredingen van 4 punten.
En laat ons eerlijk zijn, de moderatie op het sport subforum is niet streng. Dus als er dan een waarschuwing gegeven wordt dan is het toch teken dat er een grens bereikt is, en deze was ook bereikt.
Ik denk dat Jonas de laatste moderator is waar er iemand kritiek op moet hebben. Hij is nu eens echt een toonbeeld van iemand die zich mengt in een discussie zonder een bias, en iemand die heel veel tijd steekt in dit forum. Maar er zijn grenzen, en als deze overschreden worden dan moet er gehandeld worden, en dat is wat er gebeurde.
#teamjonas89