Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo een dropper post is extra gewicht, ik vraag me af waar dit een voordeel kan zijn voor wielrenners want zo steil zijn hun afdalingen ook niet.

Anyway blij dat Mathieu terug is. Had die zich de afgelopen weken wedstrijdfit gevoeld zou die echt wel de Omloop of Strade niet aan hem voorbij laten gaan hebben. Ik vermoed dat ze hem ook wat leren doseren hebben. Vroeg of laat zal Pogacar ook tot dat inzicht moeten komen.

Als Van Aert fan zeg ik oprecht dat Pogacar van mij de ronde mag winnen, een tourwinnaar staat altijd mooi op de erelijst.

Laatst bewerkt:
INEOS is precies echt troep.

Ineos zit dan ook in de lappemand

Ganna nog maar 2-3 dagen koortsvrij
Pidcock - voedselvergiftiging of maagvirus gehad dus waarschijnlijk ook nog niet volledig gerecupereerd.
Kwiatkowski was op de afspraak maar betrokken geraakt in die valpartij op de Poggio

Deze vond ik wel grappig

zou8dwxqygo81.png

Dit dus, mathieu treft hier geen enkele schuld, hij voert die communicatie niet, enige dat hij moet doen is zich voorbereiden zo goed als mogelijk. Ploeg bepaalt waar en wanneer hij aan de start komt. Maar die Roofthooftjes… komaan zeg… Calimeros eersteklas… willen een topploeg uitbouwen maar blijven op dat belachelijke “rond de kerktoren” kermiskoers/cross gedrag plakken. Wees eens een echte Pro ploeg he… dat soort fratsen zverwacht je eerder van Hans Van Casteren of Jurgen Metttepennings. Canyon gaat dat negatieve imago ook niet blijven pikken denk in en zal daar wel eens een deftige manager posteren…

En ik lees net dat interview van Plugge, gelukkig nog iemand die het openlijk durft om kritiek op die 2 te geven! Dat ze nooit hun deel van het werk doen is nu ook al 2 jaar in iedere topkoers een feit.
Da's toch logisch dat Alpecin hier niet het werk gaat opknappen de hele dag als TJV en UAE al het hele jaar alles kapot rijden en de twee topfavorieten in huis hebben? En MvdP is drie maanden afwezig maar staat ondertussen wel elke dag in de gazet, de sponsors zullen wel tevreden zijn zeker? Ik snap al die commentaar op MvdP of AFC niet hoor. Iedereen bang dat hij Woutje er weer gaat opleggen in Vlaanderen?

Alleen de highlights gezien int nieuws. Beetje zoals stuyven vorig jaar, maar niet gestolen.

Ben benieuwd voor rvv. Wout... Soms toch het gevoel dat hij zich kapot rijdt voor de tegenstander. Hopelijk wint hij toch een rvv of een pr. Maar als ik hem bezig zie denk ik ook aan Matje voor pr. Wout wil teveel.

Dit dus, mathieu treft hier geen enkele schuld, hij voert die communicatie niet, enige dat hij moet doen is zich voorbereiden zo goed als mogelijk. Ploeg bepaalt waar en wanneer hij aan de start komt. Maar die Roofthooftjes… komaan zeg… Calimeros eersteklas… willen een topploeg uitbouwen maar blijven op dat belachelijke “rond de kerktoren” kermiskoers/cross gedrag plakken. Wees eens een echte Pro ploeg he… dat soort fratsen zverwacht je eerder van Hans Van Casteren of Jurgen Metttepennings. Canyon gaat dat negatieve imago ook niet blijven pikken denk in en zal daar wel eens een deftige manager posteren…

En ik lees net dat interview van Plugge, gelukkig nog iemand die het openlijk durft om kritiek op die 2 te geven! Dat ze nooit hun deel van het werk doen is nu ook al 2 jaar in iedere topkoers een feit.

Ik weet niet of je het al gezien hebt, maar alpecin-fenix is nu echt wel eens een toonbeeld van een ploeg die goed draait. Wat zij presteren is WT-waardig en veel WT-ploegen zijn er ook jaloers op. En ja dat komt door de gebroeders Roodhooft.
Er is ook helemaal geen calimero aan. Nee wat zij doen is hun renners beschermen tegen zichzelf en tegen de druk. Het waren de gebroeders die Mathieu verboden hebben nog meer crossen te rijden, het zijn zij die alle commentaren dat Mathieu goed aan het trainen was wegwuifde om de druk niet te hoog te maken. En het zijn zij die Mathieu en de andere renners ruimte geven om te herstellen van hun blessures.
Het was door het ziekvallen van een deel van hun selectie dat Mathieu moest komen rijden, als Vermeersch niet ziek was geweest dan had hij niet gestart hoor.
En waarom hebben ze tot het laatste moment gewacht om te bevestigen? Wederom die druk, als je iemand als Mathieu na zo een blessure laat starten in een koers als San Remo dan weet je dat daar veel over geschreven gaat worden.

En ik snap ook niet goed waarom canyon dat negatieve imago niet zou pikken. Over welk negatief imago spreek je dan? Want laat ons wel wezen het is net het tegendeel, Alpecin-fenix bezorgt canyon net heel veel positieve reclame. Het was nog maar gisteren dat er een 3de plaats op een canyon gereden werd.

En de kritiek van Plugge is begrijpbaar, maar de tactiek van een ander te laten rijden is ook gewoon een legitieme tactiek. En dat ze nooit een deel van het werk doen is pertinent onjuist, maar het is nu eenmaal zo dat er sterkere blokken aan de start staan en het tactisch dom zou zijn om u eigen kapot te rijden en die sterke blokken in een zetel te zetten.
Als een jumbo heb je de keuze, niet rijden en dan wint uw kopman niet en die van alpecin ook niet. Of wel rijden en dan maakt uw kopman kans, nadeel is dat je onrechtstreeks de kopman van alpecin en andere ploegen ook meeneemt.
Maar Plugge moet nu ook niet doen alsof zij altijd de moteur van de koers zijn geweest. Nee ook zij hebben heel lang de afwachtende tactiek gehanteerd en quick step laten rijden.

Ik heb je gemeld. Ik vind het niet kunnen dat een moderator begint te dreigen met straffen omdat sommige zich uitspreken over het stukje toneel rond VDP. Ik snap dat voorkomen soms beter is dan genezen maar we hebben hier al veel ergere discussies gehad zonder dat er ingegrepen werd. Ik vind dat je nogal ferm overdreef door de discussie meteen proberen af te breken door met straffen te dreigen. Was er zo over dat ik nog even dacht dat het een grapje was. Terwijl dit toch wel een forum is en het toch een van de opmerkelijkste zaken van de wedstrijd was hoe goed iemand was die tot een paar dagen geleden nog onzeker leek voor het voorjaar, als daar dan geen discussie over mag.

Dan kan ik u enkel maar aanraden is even in eigen boezem te kijken. Je mag daar u vragen bij stellen en daarover discussiëren.
Maar lees goed dat laatste woord, discussiëren. Dat is dus niet hetgeen wat jij doet een statement poneren, niet openstaan voor enige realiteit of rede en dan dat statement tot in den treure blijven herhalen. Dat heet "thread verzieken" en "uitlokken van flame" beide zware overtredingen van 4 punten.
En laat ons eerlijk zijn, de moderatie op het sport subforum is niet streng. Dus als er dan een waarschuwing gegeven wordt dan is het toch teken dat er een grens bereikt is, en deze was ook bereikt.

Ik denk dat Jonas de laatste moderator is waar er iemand kritiek op moet hebben. Hij is nu eens echt een toonbeeld van iemand die zich mengt in een discussie zonder een bias, en iemand die heel veel tijd steekt in dit forum. Maar er zijn grenzen, en als deze overschreden worden dan moet er gehandeld worden, en dat is wat er gebeurde.

#teamjonas89

Da's toch logisch dat Alpecin hier niet het werk gaat opknappen de hele dag als TJV en UAE al het hele jaar alles kapot rijden en de twee topfavorieten in huis hebben? En MvdP is drie maanden afwezig maar staat ondertussen wel elke dag in de gazet, de sponsors zullen wel tevreden zijn zeker? Ik snap al die commentaar op MvdP of AFC niet hoor. Iedereen bang dat hij Woutje er weer gaat opleggen in Vlaanderen?
Mvdp heeft bij de start gezegd dat hij klaar was voor de overwinning, want dat hij anders niet zou starten… er waren kennelijk geen twijfels meer volgend Marthieu zelf.
Dan moet je als ploeg ook je verantwoordelijkheid opnemen en een mannetje zetten.

Ik kan soms toch ook niet uit aan VDP. Leek gisteren inderdaad te pokeren, en andere keren denkt die niet na en rijdt die alsof er niemand in zijn wiel zit.

Over of WVA zich te veel kapot rijdt voor de tegenstander in dergelijke situaties: we weten natuurlijk niet hoe hij zich voelt op dat moment he. Maar op de OS had hij ook berenwerk verricht in de achtervolging en won hij alsnog de sprint om de tweede plaats. Dat zal niet altijd lukken, maar dat zal hem wel genoeg vertrouwen te geven om toch te proberen sprinten om plaats 1 ipv plaats 2.

Hoe dan ook, toch vooral wat Reverz zegt: hij zou vaker moeten zeggen "fuck it, los het zelf maar op".

Ik kan soms toch ook niet uit aan VDP. Leek gisteren inderdaad te pokeren, en andere keren denkt die niet na en rijdt die alsof er niemand in zijn wiel zit.

Over of WVA zich te veel kapot rijdt voor de tegenstander in dergelijke situaties: we weten natuurlijk niet hoe hij zich voelt op dat moment he. Maar op de OS had hij ook berenwerk verricht in de achtervolging en won hij alsnog de sprint om de tweede plaats. Dat zal niet altijd lukken, maar dat zal hem wel genoeg vertrouwen te geven om toch te proberen sprinten om plaats 1 ipv plaats 2.

Hoe dan ook, toch vooral wat Reverz zegt: hij zou vaker moeten zeggen "fuck it, los het zelf maar op".
Het grote probleem voor Wout is dat niemand met hem naar de finish wil gaan. En zelf reageren wilt zeggen dat je Wout gewoon in een zetel meeneemt in uw wiel. Daarom dat iedereen naar hem kijkt bij een aanval of hij gaat reageren.
Als hij blijft zitten dan is het een gok wat de reden is, maar vaak zal men gokken op het scenario Wout meenemen in het wiel en dus zelf ook blijven zitten in de hoop dat hij alsnog gaat aanzetten.
Je voelt zelf dus ook aan dat er op dat moment niemand gaat achtervolgen en dus Wout altijd verliest, altijd. Dus ja Wout kan vaak niet anders dan zelf reageren om toch nog kans te maken, maar dit wilt wel zeggen energie verliezen die hij misschien mist in de allerlaatste fase.

Wout zou misschien meer zoals VDP moeten rijden, veel gretiger en aggresiever. Zelf prikken uitdelen en aanvallen. Want in mijn ogen doet hij dat te weinig, hij rekent snel op zijn eindsprint en rijdt vaak nogal afwachtend. Maar het is al meermaals gebleken dat deze ook niet waterdicht is en hij geklopt wordt door een renner die wel aanvalt of iemand die een betere sprint rijdt als hem. Als hij een mannetje meeheeft die de sprint kan aantrekken en hem kan beschermen dan wint hij in bijna alle gevallen, maar niet in elke koers heeft hij zo een mannetje, en dan is altijd gokken op die sprint niet altijd verstandig.

Dat is een beke playstation hé, je moet ook kunnen natuurlijk. MVDP is 100X explosiever dan Wout, dus die laatste kan dat pas écht wanneer de rest gewoon piepedood zit, zoals in OHN. In een groep met MVDP of Pogi zal dat denk ik nooit lukken omdat ze hem gewoon terughalen. En sowieso, er is niemand weggeraakt op de Poggio hé, wanneer had hij dan zelf een prik moeten uitdelen?

Een koers is dermate complex dat je achteraf altijd wel kan zeggen wat een renner beter had gedaan, maar algemeen genomen vind ik niet dat de toppers (dus WVA incl) echt dom/slecht koersen. Soms moet je keuzes maken. Aanvallen counteren en mikken op een sprint lijkt me een meer dan deugdelijke taktiek. Zelf aanvallen en voorop blijven leek me een schier onmogelijke klus aangezien Pogi/MVDP echt wel vol achter WVA zouden jagen.

Het grote probleem voor Wout is dat niemand met hem naar de finish wil gaan. En zelf reageren wilt zeggen dat je Wout gewoon in een zetel meeneemt in uw wiel. Daarom dat iedereen naar hem kijkt bij een aanval of hij gaat reageren.
Als hij blijft zitten dan is het een gok wat de reden is, maar vaak zal men gokken op het scenario Wout meenemen in het wiel en dus zelf ook blijven zitten in de hoop dat hij alsnog gaat aanzetten.
Je voelt zelf dus ook aan dat er op dat moment niemand gaat achtervolgen en dus Wout altijd verliest, altijd. Dus ja Wout kan vaak niet anders dan zelf reageren om toch nog kans te maken, maar dit wilt wel zeggen energie verliezen die hij misschien mist in de allerlaatste fase.

Wout zou misschien meer zoals VDP moeten rijden, veel gretiger en aggresiever. Zelf prikken uitdelen en aanvallen. Want in mijn ogen doet hij dat te weinig, hij rekent snel op zijn eindsprint en rijdt vaak nogal afwachtend. Maar het is al meermaals gebleken dat deze ook niet waterdicht is en hij geklopt wordt door een renner die wel aanvalt of iemand die een betere sprint rijdt als hem. Als hij een mannetje meeheeft die de sprint kan aantrekken en hem kan beschermen dan wint hij in bijna alle gevallen, maar niet in elke koers heeft hij zo een mannetje, en dan is altijd gokken op die sprint niet altijd verstandig.
Dat weet ik nog zo niet eigenlijk.

Wout en Pogacar hebben elkaar gisteren doodgereden op de Poggio. Vandaar zat er ook niets meer op tijdens zijn eindsprint.

De RVV is een hele andere koers met kasseien. Wout zal zich toch meer moeten sparen om de RVV te winnen. Sterk genoeg is hij sowieso.. dat heeft hij al meermaals getoond dit voorjaar.

Misschien moet Wout vooral niet te lang wachten in de RVV. Aanvallen op een punt dat niemand verwacht. Hij heeft alles in huis om er een stevige solo uit te persen.

Makkelijk gezegd natuurlijk. Er zullen er veel op zijn wiel zitten.

Het gaat boeiend worden in de RVV, dat zeker.

Misschien moet Wout vooral niet te lang wachten in de RVV. Aanvallen op een punt dat niemand verwacht. Hij heeft alles in huis om er een stevige solo uit te persen.

Makkelijk gezegd natuurlijk. Er zullen er veel op zijn wiel zitten.

Het gaat boeiend worden in de RVV, dat zeker.
Gaat VDP toch niet laten gebeuren denk ik, zal wel meespringen dan (als hij kan natuurlijk).

Niemand ontkent toch de blessure? Maar ja gelooft toch niet dat ze niet wisten dat VDP er weer aan het doorkomen was. Alles wordt gemeten tegenwoordig maar toch doen ze 2 dagen voor de start alsof ze nu pas weten dat hij gaat meedoen. Dit wisten ze al weken hé. Dan mag je toch wel eens kritiek hebben op al dat aandacht zoekerij. Heeft hij ook totaal niet nodig die is zo goed dat hij ook zonder al dit drama winstkansen heeft.

Daarom ook dat ik de vergelijking met Neymar maakte niemand wordt vaker getackeld dan Neymar maar het feit dat hij telkens een driedubbele salto maakt en telkens moord schreeuwt maakt dat mensen hem vervelend vinden.

Zelfde met VDP de meesten hebben niks tegen hem maar zijn gewoon zijn dramatische stijl van communiceren over blessures beu.
Dat ze zullen geweten hebben dat VDP op zijn minst behoorlijk ging zijn, dat spreek ik zeker niet tegen. Dat er niemand hier de blessure ontkent dat spreek ik wél ten stelligste tegen.
Het gaat mij zoals in mijn posts gezegd dan ook nog vooral over de manier waarop die van een niveau zijn lager dan de Marianentrog.

En nice try van onze comedian. :laugh:

De blessurekomediant op het schavot, hoe verrassend

Weer ferm zand in ogen gestrooid.. zo erg zal die blessure niet geweest zijn

Tja, als je dat niet het ontkennen van de blessure noemt of bij die laatste op zen allerminst op basis van NIKS, beslissen dat de blessure wel zal meegvallen hebben. Dan is er iets mis met mijn leesvaardigheid of met die van u. Maar ik lees daar niet alleen het ontkennen van de blessure in, maar dan ook nog op een manier waarvan zelfs HLN zou zeggen, hmm misschien toch maar verwijderen.

Waar heb ik nu zijn blessure ontkent :S :S :S Ik vrees dat er toch iets mis is met uw leesvaardigheid. Het punt is dat je toch bijzonder naïef moet zijn om te denken dat Matje enkel deelnam aan MSR omdat er een andere renner ziek uitviel... En dan die tweet van de ploeg dat hij MSR prefereert boven een trainingsritje op zaterdag is achteraf gezien dan vrij belachelijk als je dan ziet dat hij hier 3de wordt. Alpecin treft hier de grootste schuld maar als je dan als topper daarin meegaat in dat verstoppertje spelen ben je imo een komediant.

Dan kan ik u enkel maar aanraden is even in eigen boezem te kijken. Je mag daar u vragen bij stellen en daarover discussiëren.
Maar lees goed dat laatste woord, discussiëren. Dat is dus niet hetgeen wat jij doet een statement poneren, niet openstaan voor enige realiteit of rede en dan dat statement tot in den treure blijven herhalen. Dat heet "thread verzieken" en "uitlokken van flame" beide zware overtredingen van 4 punten.
En laat ons eerlijk zijn, de moderatie op het sport subforum is niet streng. Dus als er dan een waarschuwing gegeven wordt dan is het toch teken dat er een grens bereikt is, en deze was ook bereikt.

Ik denk dat Jonas de laatste moderator is waar er iemand kritiek op moet hebben. Hij is nu eens echt een toonbeeld van iemand die zich mengt in een discussie zonder een bias, en iemand die heel veel tijd steekt in dit forum. Maar er zijn grenzen, en als deze overschreden worden dan moet er gehandeld worden, en dat is wat er gebeurde.

#teamjonas89

Wat jij vorig jaar allemaal hebt uitgekraamd over Evenepoel was nog van een hele andere orde hoor. Dat was toen echt de thread verzieken en flames uitlokken. Als ze toen even streng waren als nu had jij al lang een permaban.

Waar heb ik nu zijn blessure ontkent :S :S :S Ik vrees dat er toch iets mis is met uw leesvaardigheid. Het punt is dat je toch bijzonder naïef moet zijn om te denken dat Matje enkel deelnam aan MSR omdat er een andere renner ziek uitviel... En dan die tweet van de ploeg dat hij MSR prefereert boven een trainingsritje op zaterdag is achteraf gezien dan vrij belachelijk als je dan ziet dat hij hier 3de wordt. Alpecin treft hier de grootste schuld maar als je dan als topper daarin meegaat in dat verstoppertje spelen ben je imo een komediant.

Voila. Ik heb al de vergelijking gemaakt met Neymar en ga het nog eens doen. Niemand ontkent dat er contact is geweest maar als je na een contact een drie dubbele rol maakt ben je wel komedie aan het spelen. Mag dat dan ook niet meer in de voetbal thread worden gezegt?

Mooie koers gisteren, verdiende winnaar ook, echt het perfecte moment gekozen en gewoon hem naar beneden gesmeten! (Maar het was toch nipt, die beton blokken bijna raken na die bocht waar hij bijna al weg was...)
Hoe lang die Formolo bleef doorgaan ook vanaf de Cipressa tot bijna aan de voet van de Poggio, echt zot!

#teamjonas89
Als er 1 iemand is die weinig deftig discussieert in deze thread is het wel jou, de meeste belachelijke one liners komen van jezelf. Dus deze uitleg is vrij hypocriet.
Zo goed is zijn sprint niet, zeker als het 1 tegen 1 is. Zie de sprint tegen VDP en Pidcock. Ik denk dat hij beter is in een massasprint waar de beginsnelheid hoger is, hij mist explosiviteit om aan te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan