Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Roglic is volgens mij intern inderdaad de (hoofd)kopman. Ik zie Roglic niet naar de Vlaamse koersen komen om VA te helpen terwijl VA wel veel wedstrijden koerst die Roglic ook doet en hem dan wel helpt (in uiterste nood).

Maar qua verdiensten, verdienen ze allebei evenveel. (Ruim 2 miljoen per jaar)

Dat moet wel hé, wil men VA tevreden houden. Je mag dan wel zeggen: Als het echt nodig is, moet je Roglic helpen, maar daar staat dan natuurlijk iets tegenover. :tongue:
Het moge duidelijk zijn dat Wout in dienst moet rijden voor Roglic hoor. Net omdat hij zo een sterk renner is, dat is de champions league knecht.
Omgedraaid is dat niet zo want in de koersen waar Wout wilt winnen heeft hij veel betere knechten dan Roglic.

Heel erg mooie ontknoping.

Ja Roglic is misschien wel piepedood en dit is misschien een wat wrang gevoel, maar uiteindelijk is er 1 iemand sterker dan hem, misschien 2 met Wout maar Wout heeft gisteren en donderdag laten lopen ook, dus die kon dan ook al wat recupereren. Natuurlijk inderdaad zal Wout er wel voor zorgen dat Roglic de eindwinst pakt die diep moest gaan door het mentale voordeel en Wout als superlocomotief. Maar Wout en Roglic eindigen wel op 2 en 3 en bijna 1 minuut of zelfs 1 minuut 30 voor de rest, dus van een offday was ook geen sprake. Er was er gewoon 1 beter en die wordt beloond met ritwinst (en ook de 2e plaats). Yates is geen loser hé. En Roglic is geen superman, dit maakt hem mens en een geweldig persoon om te volgen en naar te kijken. En een extra ritje voor Jumbo als je er al 3 hebt is niet zo belangrijk als de eindwinst veilig stellen. Op die laatste helling onder het tempo van Wout Van Aert moest Roglic alles geven om de groene trui (wat vreemd is als je geel draagt) te volge bergop. Quintana werd er gewoon afgereden hé gasten. De verschillen op het einde van de etappe spreken boekdelen.

Wel één iets duidelijks, je moet wat Yates vandaag doet ook bewonderen. Ik heb vaak geklaagd in het verleden over laffe renners die niets proberen 5 tot 15 jaar geleden, maar deze generatie en tijden is echt smullen geblazen. Dank je wel Yates voor deze mooie couppoging!

Maar is dat niet net positief en net plezant? Die man pakt hier de eindwinst en is duidelijk tot het gaatje geweest, en hij is geen Superman nee. Maar net dat maakt dat ik met zo veel plezier naar hem kijk.
Ja, Parijs-Nice was zeer plezant, maar zo wordt de Tour wel weer een snoozefest.

Het is nog vroeg, maar ik gok dat we in de TdF een beetje een gelijkaardige situatie gaan krijgen als toendertijd Froome/Wiggins maar dan nu Vingegaard & Roglic. Het zou me niet verbazen als Vingegaard beter gaat zijn dan zijn kopman bergop maar gaat moeten wachten.

Het moge duidelijk zijn dat Wout in dienst moet rijden voor Roglic hoor. Net omdat hij zo een sterk renner is, dat is de champions league knecht.
Omgedraaid is dat niet zo want in de koersen waar Wout wilt winnen heeft hij veel betere knechten dan Roglic.
Amstel was toch in zijn dienst :unsure:

+2mio bruto basisloon verdienen en dan nog met zo een mottige helm rondrijden ik snap dat niet

Ja, Parijs-Nice was zeer plezant, maar zo wordt de Tour wel weer een snoozefest.
Is niet helemaal hetzelfde. Deze Yates kan ook wel top 5 rijden in Tour, al ben ik niet 100% zeker of Yates zo goed is op steile bergen, en boven 2000 meter. Yates is vooral goed in dit soort werk en overgangsetappes.

Het is ook nog 3-4 maand. Pogacar rijdt inderdaad nu al alles aan gort, maar ja, die is ook van een ander planeet zou je soms denken. Pogacar is wel duidelijk topfavoriet. Roglic is de uitdager net zoals de Ullrich tov Armstrong. Maar Roglic heeft inderdaad wel nog wat werk, en wat hierboven gezegd is over Vingegaard kan zeker gebeuren, maar het is nog te vroeg, en uiteindelijk zien we het wel wanneer het gebeurt. Roglic wint uiteindelijk wel Parijs-Nice en Yates was beresterk vandaag. Kan zijn dat Roglic ook minder aan "slecht weer" is of dit soort type hellingen/etappes, of nog wat werk heeft aan constant niveau halen in rittenkoersen. Nu is het nog wat vroeg.

EDIT: Yates vorig jaar 3e in de Giro, 7e in de Tour van 2017, Vuelta gewonnen in 2018. Die kan perfect een goed klassement rijden in een grote ronde. Zou ik zelfs outsider noemen voor Tourwinst.

Ik denk dat Wout aardig wat zakgeld krijgt van Redbull, zou me niet verbazen als dat 5 cijfers is of zelf meer.
Boeit dan toch gene meter dan wat er op uwen helm staat :tongue:?

Yates won de Vuelta in 2018
Gecorrigeerd, was het al vergeten, heb die toen ook niet gevolgd. Volg eigenlijk de Vuelta niet zoveel. Maar punt is dat Yates sterker is dan Roglic vandaag geen schande hoeft te zijn, en hoeft zelfs in een grote ronde ook geen drama te zijn. Ik weet niet wat die wilt rijden dit jaar, maar als die de Tour rijdt en hij is goed, dan vind je hem ook bovenin terug bij de groten of toch zeker bij de subtoppers/outsiders/schaduwfavorieten.

EDIT: Blijkbaar rijdt hij de Giro, maar zal hij dan evt. erna nog in de Tour in actie komen. Maar Giro + Tour combinatie betekent meestal dat je moe aan de start komt in de Tour dus dan is mikken op ritten of evt. bollen een beter idee.

Laatst bewerkt:
Die druk komt natuurlijk een groot stuk door hemzelf. Zoals ik over een andere renner eerder schreef: eerst de pedalen dan de grote mond
Welke grote mond 🙄.. spreekt gewoon ambities uit dat mag toch als sportman zeker.. niks verkeerds mee. Op 22 jarige leeftijd al 25 profoverwinningen. Niet veel doen het hem na. Gisteren met kop tegen muur gebotst maar dat mag. Hij leert hieruit en zal sterker worden. Daalt trouwens bij de snelste van het peloton ondertussen..

't Zou eigenlijk echt waanzinnig zijn moest hij dit voorjaar nog kunnen meedoen voor de prijzen. Coppi e Bartali zijn allemaal ritjes van rond de 160km. DVV is 180km. Bij de RVV komt er nog eens een kleine 100km bij. :unsure: Maar laat ons hopen!
Training is geen koers.. ik moet het nog zien.. Volgens mij onmogelijk tegen een Van Aert en co in topvorm

Training is geen koers.. ik moet het nog zien.. Volgens mij onmogelijk tegen een Van Aert en co in topvorm
Kan zijn dat VDP ook geen 100% zal zijn maar dat hij misschien wel 95% bijvoorbeeld klaar geraakt. Daarmee zou hij dan geen favoriet zijn, maar het blijft wel een man om rekening mee te houden, en dat vraagteken zal aanwezig blijven tenzij hij al eerder toont dat het goed zit.

Welke grote mond 🙄.. spreekt gewoon ambities uit dat mag toch als sportman zeker.. niks verkeerds mee. Op 22 jarige leeftijd al 25 profoverwinningen. Niet veel doen het hem na. Gisteren met kop tegen muur gebotst maar dat mag. Hij leert hieruit en zal sterker worden. Daalt trouwens bij de snelste van het peloton ondertussen..
De meesten botsen wel vroeg of laat met hun kop tegen de muur, en meer dan één keer. Ik kan je zeggen dat het nog wel zal gebeuren. Maar dat Remco iets kan is duidelijk. In het slechtste geval zal blijken dat hij eerder geschikt is voor kleine rittenkoersen of eendagsklassiekers met veel bergop en bergaf, zoals in Italië. Verder nog maar pas 22 geworden, dus er is zeker en vast tijd. Op die leeftijd reed Van Aert bijvoorbeeld nog niet eens op de weg en nog bij Verandas Williams. Er is nog tijd.

Ik vind hem nu al interessanter om te volgen dan Jurgen Van Den Broeck die amper overwinningen behaalde, alles op de Tour zette om dan 5e te worden bijvoorbeeld en nooit echt in de kijker te rijden. Al moet ik er dan wel bijzeggen dat het wellicht wel het maximum haalbare was, gezien het ook niet de meest explosieve renner was (dus geen "slecht woord" verder). En uiteindelijk zijn in 2010 Contador en Menchov al geschrapt, en bij Andy Schleck heb ik ook mijn twijfels. Al zou het einde van zijn carrière te wijten zijn aan blessures, dat was echt abrupt en plots. Het zullen wel niet allemaal Valverdes zijn.

Laatst bewerkt:
Iemand die meer zicht heeft waar Remco uithangt wanneer hij niet in competitie is, paar jaar terug voor zijn val, was er sprake dat zich permanent ging vestigen ergens in de buurt van hooggebergte. Da was dan uiteindelijk afgeblazen, ma kan me niet inbeelden dat wanneer ie niet op stage is dat dat zijn HQ nog steeds Schepdaal is of is dat tegenwoordig ook Tenerife?

Ik geloof er wel in dat Remco in zijn carrière een grote ronde kan winnen, als die dezelfde beroepsernst kan aan de dag leggen als een Van Den Broeck, kerel is amper 22 en for sure heaps meer talent, komt goe :coolbrows:

Ik zie een Pogacar geen 10 jaar op dit niveau alles wegblazen, die gaat volgens mij op een gegeven moment ook wel de focus/uitdaging kwijt raken of zich op iets anders focussen.. curling ofzo :unsure:

Laatst bewerkt:
Iemand die meer zicht heeft waar Remco uithangt wanneer hij niet in competitie is, paar jaar terug voor zijn val, was er sprake dat zich permanent ging vestigen ergens in de buurt van hooggebergte. Da was dan uiteindelijk afgeblazen, ma kan me niet inbeelden dat wanneer ie niet op stage is dat dat zijn HQ nog steeds Schepdaal is of is dat tegenwoordig ook Tenerife?

Ik geloof er wel in dat Remco in zijn carrière een grote ronde kan winnen, als die dezelfde beroepsernst kan aan de dag leggen als een Van Den Broeck, kerel is amper 22 en for sure heaps meer talent, komt goe :coolbrows:

Ik zie een Pogacar geen 10 jaar op dit niveau alles wegblazen, die gaat volgens mij op een gegeven moment ook wel de focus/uitdaging kwijt raken of zich op iets anders focussen.. curling ofzo :unsure:
Schepdaal
Of in Spanje

Gaat met frisse benen en goeie vorm aan de start staan… gaat er heel dicht bij zijn in rvv en tegen pr gaat er niks meer aan te doen zijn vrees ik. Blijft vdp he… op talent alleen al rijd die top10 in elke koers.

Gaat met frisse benen en goeie vorm aan de start staan… gaat er heel dicht bij zijn in rvv en tegen pr gaat er niks meer aan te doen zijn vrees ik. Blijft vdp he… op talent alleen al rijd die top10 in elke koers.
Koers moet nog altijd gereden geworden en er kan veel gebeuren hoor in de koers of nog voor de koers start. Ja, Van Der Poel afschrijven zou ik inderdaad per definitie nooit doen. Maar hem bij voorbaat al opschrijven voor Roubaix is ook een stap te ver. Er zijn er nog wel die op talent alleen al vaak top 10 rijden in de koers. En voorbije jaren won Asgreen en Colbrelli de Ronde en Roubaix, bijna zelfs Florian Vermeersch en wie die op het podium had verwacht de dag voor Roubaix vorig jaar verklaarde je zot. En ook toen waren Van Aert en Van Der Poel topfavorieten hé door hun voordeel als crosser in een slecht weer editie. Van Der Poel rijdt weliswaar mooi op het podium en Van Aert had een mindere dag, maar er rijden nog goede renners rond hoor in het peloton. En de beste wint niet altijd (en moest VDP niet top zijn maar gewoon goed of in orde, kan dat nog in zijn voordeel spelen). Asgreen lijkt voorlopig ook in goede doen dit jaar, en Quick Step rijdt ook altijd met ambitie. Pogacar rijdt de ronde, en er zijn er nog wel waar men te weinig rekening mee houdt. Pedersen bvb. is ook goed bezig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan