Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Patlef zei:
"Laat nu de anderen maar eens offensief koersen - wij doen dat al genoeg."
Onze goeie vriend heeft de afgelopen weken precies niet al teveel koers gekeken :laugh: offensief koersgedrag genoeg en QS was daar deze keer alvast niet de grote motor van.

Onze goeie vriend heeft de afgelopen weken precies niet al teveel koers gekeken :laugh: offensief koersgedrag genoeg en QS was daar deze keer alvast niet de grote motor van.

Hij zal wel vooral doelen op de vorige jaren. Het is natuurlijk weer een onnozele uitspraak. Ze hebben al veel overwinningen dit jaar, maar slechts 2 van de 13 kwamen tot stand door "offensief koersen", de anderen via massasprints of een tijdrit van Evenepoel. Het lijkt me dat veel van hun renners die normaal instaan voor dat offensief koersen dit jaar (door ziekte of andere mankementen) minder zijn.

Ahja, spijtig. Ook spijtig dat Colbrelli ni fit is. Gelukkig is Mohoric er nog voor Bahrain dan.
Ewan blijft wel met voorsprong de uitgesproken favoriet imo.

Ahja, spijtig. Ook spijtig dat Colbrelli ni fit is. Gelukkig is Mohoric er nog voor Bahrain dan.
Uitgesproken favoriet en Milaan-San Remo is imo een beetje een belachelijke uitspraak. Een uitgesproken favoriet is voor mij iemand die je op voorhand duidelijk zeer hoge winstkansen kan toedichten omdat ze in een aanzienlijk deel van de mogelijke scenario's als winnaar uit de bus zullen komen.

Het probleem met San Remo is dat je op voorhand eigenlijk 100 verschillende maar realistische scenario's kunt bedenken die een hele resem aan verschillende potentiële winnaars opleveren waardoor zelfs de mannen die de hoogste winstkansen hebben nog altijd maar op misschien 15-max 20% uitkomen. In een koers als de ronde heb je eigenlijk maar 3-4 realistische kanshebbers behoudens een freak accident, in Milaan-San Remo heb je 20-25 realistische kanshebbers. Veel mannen met waterkansjes, maar als toevallig alle dobbelstenen op de juiste kant vallen zoals bij bv Stuyven vorig is het wel raak. Laat San Remo klassiek net een koers zijn waar veel ruimte is voor een hele resem van die scenario's daar waar in Vlaanderen, Roubaix en Luik meestal gewoon de wet van de sterkste geld.

Pogacar, Ewan & Van Aert zijn de grote namen. Denk dat de kans aanzienlijk is dat het één van die 3 wordt maar zelfs dan weet ik niet of 2:1 odds goed genoeg zouden zijn om een gokjes de moeten te maken...

Mohoric is ook onzeker.

Voor mij kan iemand als Ewan nooit de grote topfavoriet zijn. Heeft geen ploeg die hem na de Poggio nog kan helpen. Als hij de Poggio al overleeft, is dat bij de beste tien en wordt het oncontroleerbaar voor hem (zoals vorig jaar). De enige manier waarop hij dat kan winnen is als hij hulp krijgt van andere teams. Dat Pedersen niet meedoet is daarom bijvoorbeeld enorm nadelig voor hem. Hetzelfde met Colbrelli. Die hebben teams die meerdere mannen over de Poggio kunnen krijgen en het zo tot een sprint te laten komen, Ewan niet.

Bij MSR zijn er teveel scenario's mogelijk in die laatste 10km. Er zijn een paar dingen waarop je geld kunt inzetten, zoals Van Aert en Pogacar die bij de beste 3 of 5 de top van de Poggio zullen halen. Bij Ewan heb je die zekerheid helemaal niet.

Wat is in feite de reden waarom we Pogacar als topfavoriet bestempelen?
Oké die jongen maakt kans in elk koers. Maar ik zie nergens een punt waar hij bergop het verschil kan maken. De beklimming zijn daarvoor niet steil of lang genoeg. Ja hij kan een actie doen zoals Stuyven, maar is hij ook nog zo snel en explosief op het einde van zo een koers?
Ik denk echt eerder dat een rassprinter die de bergjes over geraakt of een type Van Aert gaat winnen.

Met deze UAE ploeg is hij voor mij ook niet meer de topfavoriet naar een outsider.
Met een verschroeiend hard tempo vanaf de cipressa tot de voet van de poggio kon het misschien maar dat zie ik met deze ploeg niet gebeuren.

Pogacar is wel heel snel aan de finish ik denk dat hij enkel bang moet zijn de zuivere sprinters (Ewan, Jakobsen,...)
Hij heeft toch al enkele hele snelle mannen kunnen kloppen (Ala , Roglic , Wout (ok dat waren lastigere wedstrijden maar toch).

Ewan zou de topfavoriet zijn, maar daar gaat niemand mee naar de meet (dus komen er aanvallen, dus als Jakobsen niet mee is met een ploeggenoot zal zijn ploeg het zelf moeten oplossen en dat zie ik met deze opstelling ook niet echt gebeuren. Ewan zie ik nu ook niet meeschuiven met een aanval. (zoals hierboven al vermeld).

De topfavoriet wint meestal niet omdat er dan teveel volk naar hem kijkt wat je net niet mag hebben in MSR.

Iedereen weet dat ze Ewan er liefst af moeten krijgen
Iedereen weet dat sommige renners een verschroeiende aanval zullen plaatsen op de Pogio
Iedeen weet dat Kragh gaat aanvallen na de afdaling van de pogio

Dat is net het leuke aan milaan san-remo, iedereen kan hem winnen en iedereen weet +/- wat iedere andere renner gaat doen op welk moment.

Ik heb/had wel veel verwachtingen voor een aanvallend Ineos met bvb. Ganna niet in een diende rol dit jaar (maar volgens geruchten ligt hij met koorts in bed).

Van Aert is gewoon topfavoriet, voor wat het waard is in deze koers. Winnen zal weer niet simpel zijn, maar zonder pech is hij moeilijk uit de top 5 of zo weg te denken.

Uitgesproken favoriet en Milaan-San Remo is imo een beetje een belachelijke uitspraak. Een uitgesproken favoriet is voor mij iemand die je op voorhand duidelijk zeer hoge winstkansen kan toedichten omdat ze in een aanzienlijk deel van de mogelijke scenario's als winnaar uit de bus zullen komen.

Het probleem met San Remo is dat je op voorhand eigenlijk 100 verschillende maar realistische scenario's kunt bedenken die een hele resem aan verschillende potentiële winnaars opleveren waardoor zelfs de mannen die de hoogste winstkansen hebben nog altijd maar op misschien 15-max 20% uitkomen. In een koers als de ronde heb je eigenlijk maar 3-4 realistische kanshebbers behoudens een freak accident, in Milaan-San Remo heb je 20-25 realistische kanshebbers. Veel mannen met waterkansjes, maar als toevallig alle dobbelstenen op de juiste kant vallen zoals bij bv Stuyven vorig is het wel raak. Laat San Remo klassiek net een koers zijn waar veel ruimte is voor een hele resem van die scenario's daar waar in Vlaanderen, Roubaix en Luik meestal gewoon de wet van de sterkste geld.

Pogacar, Ewan & Van Aert zijn de grote namen. Denk dat de kans aanzienlijk is dat het één van die 3 wordt maar zelfs dan weet ik niet of 2:1 odds goed genoeg zouden zijn om een gokjes de moeten te maken...
Wat is daar nu weer belachelijk aan? Er is toch altijd iemand favoriet? Awel, voor mij is dat Ewan. Klimt beter dan ooit en is sowieso de snelste aan de meet. De bookies maken Van Aert favoriet, voor Pogačar. Natuurlijk is MSR moeilijk te voorspellen, maar dat hoeft me er toch niet van te weerhouden een uitgesproken favoriet te hebben?

Overigens heeft Lotto toch niet zo'n heel slechte ploeg om de achtervolging te moeten inzetten moest het nodig zijn??

Overigens heeft Lotto toch niet zo'n heel slechte ploeg om de achtervolging te moeten inzetten moest het nodig zijn??

Vorig jaar zijn ze met 17 naar de meetgesprint, het jaar ervoor 25 (23 + 2 iets voorop) en het jaar daarvoor met 10. Lotto heeft in principe niet de mannen buiten Ewan die in zo'n select gezelschap nog mee kunnen zijn. Je mag niet vergeten dat je ook mannetjes nodig hebt om Ewan goed af te zetten en niet enkel voor de voet van de Poggio maar ook op de Cipressa zit je best vooraan, dus al wat goed is zal Lotto daar normaal al opsouperen.

Btw, Tietema 79e vandaag in Denain, op 11'49" van de winnaar. :unsure:

Ewan staat aan 6,5 overigens om te winnen in MSR. Deftige odd vind ik dat.

Geen Stuyven, wel Pedersen. Benieuwd wat dat gaat geven. Die zou wel eens met de besten naar boven kunnen rijden.

Dit voorjaar is en gaat echt raar zijn door al die zieken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan