Vinted

Hazz

Well-known member
Crowdfunder FE
Denk dat deze hier wel ok staat? Anders verplaats je de thread maar.

Ben gisteren wat aan het opruimen geslagen en voor de eerste maal Vinted gebruikt om wat kledij en schoenen online te zetten.
Bij veel objecten krijg ik de dag zelf nog biedingen binnen van personen uit Frankrijk. Allen hebben wel goeie tot zeer goeie ratings (incl. recente ratings).
Er gaan natuurlijk direct alarmbellen af als ik personen uit andere landen zie bieden op mijn objecten 😅
Er staat bij mijn verzendopties Bpost en Mondial Relay, met uiteraard de kosten voor verzending binnen BE (beide onder de 6€). Als ik snel eens check op de respectievelijke websites zou bpost voor dergelijk zendingen naar FR standaard ~16€ aanrekenen. Mondial (geen ervaring mee) zou op 7 a 8€ komen (2-3 kg).
.
Ik ga er van uit dat die personen de verzendtarieven zien die voor hun van toepassing zijn?
Wat is hier de kans dat ik gekloot word? Zelfs in het geval van het goedkopere Mondial, lijkt mij bv. 8€ op items die verkocht worden voor 15-20€ redelijk steep. + Als ik het goed begrijp geeft Vinted het geld pas vrij als de koper akkoord is voor goeie ontvangst van de goederen? Als die dan zegt 'Er zaten andere schoenen in de doos' of andere zever excuses, dan kan ik naar de centen fluiten? De ratings geven natuurlijk wel een ander beeld, maar ik wou toch maar eens mijn licht opsteken hier naar ervaringen.


Edit: Heb dan ondertussen wat verkocht, zowel aan gereputeerde leden als nieuwelingen zonder reviews. Allen uit FR. Goed verlopen!
 
Laatst bewerkt:
mijn vrouw doet niet anders dan kopen en verkopen op vinted. Als klant zijt ge inderdaad iets beter beschermd dan als verkoper. Maar ik denk dat zij tot nu toe nog maar 1x tegenslag heeft gehad bij een (ver)koop.
Mondial relay werkt wel goed. Ik kende het ook niet, maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
En ja, veel (ver)kopers zitten in Frankrijk . Ik dacht dan ook dat het een frans bedrijf was.
 
Alright, zal het er maar op wagen. Gaat tenslotte maar om kleine bedragskes. Vinted is origineel Litouws trouwens, maar zeer populair blijkbaar in oa Frankrijk en Tsjechië.
 
Wat is hier de kans dat ik gekloot word? Zelfs in het geval van het goedkopere Mondial, lijkt mij bv. 8€ op items die verkocht worden voor 15-20€ redelijk steep. + Als ik het goed begrijp geeft Vinted het geld pas vrij als de koper akkoord is voor goeie ontvangst van de goederen? Als die dan zegt 'Er zaten andere schoenen in de doos' of andere zever excuses, dan kan ik naar de centen fluiten? De ratings geven natuurlijk wel een ander beeld, maar ik wou toch maar eens mijn licht opsteken hier naar ervaringen.

Ik ga je één tip geven: let goed op met verzenden via Bpost, want dan ben je namelijk voor geen bal gedekt.
Onlangs een object opgestuurd twv €80, dag daarop netjes geleverd. R*tzak van een koper geeft aan dat hij zogezegd niets ontvangen heeft, en ik kon fluiten naar mijn geld. Had meerdere bewijzen van verzending etc, maar Vinted heeft daar gewoonweg geen oren na omdat jij hen niets betaalt in tegenstelling tot de koper. Werd toen in het voordeel van hem beslist wegens "verzending naar verkeerd adres". Complete bs en ze lachen je op de helpdesk (als je dat zo al kan noemen) ook gewoon vierkant uit. Kreeg niet eens het verzendbedrag terug, alsof mijn object stelen al niet genoeg was.

Via mondial hebben ze ook al wat pakjes kwijt gespeeld (wel van lagere waardes), maar toen kregen zowel de koper als ik alsnog gewoon het geld, dus daar kan ik niet veel negatiefs over zeggen. Over het algemeen is het ook wel een handige app, maar altijd goed oppassen en niet te veel duur spul opzetten, want dan kan het je wel eens zuur opbreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Mijn vriendin verkoop ook vaak via Vinted, en in het merendeel zijn dat inderdaad Franse kopers (ook voor artikelen van enkele euro's). Dat werkt blijkbaar allemaal zonder problemen.
 
Er staat bij mijn verzendopties Bpost en Mondial Relay, met uiteraard de kosten voor verzending binnen BE (beide onder de 6€). Als ik snel eens check op de respectievelijke websites zou bpost voor dergelijk zendingen naar FR standaard ~16€ aanrekenen. Mondial (geen ervaring mee) zou op 7 a 8€ komen (2-3 kg).
Dit soort online marktplaatsen hebben meestal een overeenkomst met de pakjesbedrijven, waardoor men veel goedkopere tarieven kan aanbieden.

Als verkoper ontvang je een prepaid label of kan je een verzendlabel tegen een voordeligere prijs aanmaken (zie eBay by Mondial Relay).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Hazz

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan