Vikings: Valhalla

Netflix Vikings: Valhalla

D

Deleted member 14

Guest

Set 100 years after Vikings, as tensions between the Vikings and the English royals reach a bloody breaking point and as the Vikings themselves clash over their conflicting Christian and Pagan beliefs. Leif Erikson, Freydís Eiríksdóttir and Harald Hardrada begin an epic journey that will take them across oceans and through battlefields, from Kattegat to England and beyond, as they fight for survival and glory. The series shows the end of the Viking Age, marked by Battle of Stamford Bridge in 1066.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze hebben duidelijk enorm veel geld in Valhalla gestoken, het was een van de meest succesvolle History series, gelukkig kunnen we het binnenkort helemaal bingen :)
 
Het is een Netflix exclusive en komt volgende (25 feb)als volledig seizoen uit. Het komt dus niet op VTM als je dat bedoelt.
 
Laatst bewerkt:
Moet je vikings gezien hebben om dit te kunnen volgen?
Niet per se. De reeks speelt zich +100 jaar later af dan Vikings. Maar er worden wel veel van de historische figuren vermeld uit de originele reeks.
Is altijd handig om te weten wie Ragnar Lothbrok,Lagertha,Bjorn en Ivar the boneless zijn
 
Hmmm interessant!

Bij Vikings ben ik ergens in seizoen 4 de draad kwijt geraakt. Vreemd want op papier is deze serie 200% mijn ding.

Misschien toch nog eens oppikken.
 
nee, laatste seizoen P2 was de eerste 6 maanden bij ons enkel op Streamz te zien, en pas daarna op Netflix
Vikings was van History channel, dus daar was idd enorme vertraging op voordat het op Netflix verscheen. Valhalla is volledig van Netflix, dus daar zal geen tijdspanne op zitten op een ander platform.

@sink Ja, foutje van mij, idd niet de bedoeling, pas volgende week ipv morgen :)

Valhalla zou normaal gezien de ontdekking van Groenland en Vinland (Canada) moeten bevatten. Verder gaat het over de latere invallen in Engeland (denk dat het Londen is in de trailer).
 
Eerste afleveringen gekeken en valt best te pruimen, maar evenaart het origineel niet op vlak van sfeerschepping/acteerprestaties. Soms ook wat te ‘proper’ naar mijn aanvoelen.

Slechte score op IMDB komt omdat veel volk een 1 geeft omdat er een zwarte earl in verschijnt. In een serie die zich baseert op echte personages zou ik mij daar ook aan storen, maar google leert mij dat die vermoedelijk echt hebben bestaan dus prima voor mij.
 
Het ziet er zoals verwacht duurder uit. Het is echter meer gehaast dan Vikings want de duur van het seizoen is maar de helft ervan. Je ziet een heleboel personages flitsen zodat het lastig is om er wat voor te voelen. Sommigen verdwijnen al snel en je haalt je schouders op, da's denk ik niet de bedoeling aan de zwellende muziek te horen.

Voor de rest voelt het erg vertrouwd aan, een paar name calls naar de personages van de Vikings reeks en Kattegat is gekend. De dreiging van oorlog is de belangrijkste motivator van elke episode.
 
Terug
Bovenaan