Video Video editing

Kamperske

Well-known member
Hebben jullie ervaring met programma’s? Ik heb vroeger Sony Vegas gebruikt, maar dat werd op een moment zo traag om te exporten dat ik ben overgeschakeld naar Adobe Premier Pro. Ik moet eerlijk toegeven dat dit super goed werkt, en snel is in exporteren.

Het nadeel is dat het wel duur is, studenten kunnen blijkbaar dikke korting krijgen. Helaas zijn we die leeftijd al voorbij.. Heb een tijdje geleden dat abbo stop gezet met het verhuizen, en nu aan het kijken voor iets nieuws.

Welke programma’s gebruiken jullie?
 
Ik gebruik ook DaVinci Resolve, werkt prima in de basisuitvoering. Je kan een one-time fee betalen van 300 euro voor de full version. Als je met een Mac werkkt, is FCPX ook een degelijke optie met een one-time fee.
 
Ik heb ook gekozen voor DaVinci Resolve, omdat ik het gewoon ook zo zelden nodig heb, en Premier pro is gewoon reteduur voor occasioneel gebruik :) en zeker omdat DaVinci Resolve een goeie gratis versie heeft.
 
DaVinci Resolve heeft een hele goede gratis versie.

Ik gebruik ook DaVinci Resolve, werkt prima in de basisuitvoering. Je kan een one-time fee betalen van 300 euro voor de full version. Als je met een Mac werkkt, is FCPX ook een degelijke optie met een one-time fee.

Ik heb ook gekozen voor DaVinci Resolve, omdat ik het gewoon ook zo zelden nodig heb, en Premier pro is gewoon reteduur voor occasioneel gebruik :) en zeker omdat DaVinci Resolve een goeie gratis versie heeft.

DaVinci Resolve kende ik van naam ook al langer. Maar heeft dan weer een “steile” leercurve heb ik gehoord/gelezen. Vandaar dat ik voor de “Pr” ripoff gekozen heb voor nu.

Ik heb Hitfilm geïnstalleerd (nog niet gebruikt). Ik heb voor deze gekozen omdat het 1, gratis is. 2, het werkt net het zelfde als “Pr”. Ben benieuwd op het daadwerkelijk ook zo gaat zijn.
 
DaVinci Resolve kende ik van naam ook al langer. Maar heeft dan weer een “steile” leercurve heb ik gehoord/gelezen. Vandaar dat ik voor de “Pr” ripoff gekozen heb voor nu.

Ik heb Hitfilm geïnstalleerd (nog niet gebruikt). Ik heb voor deze gekozen omdat het 1, gratis is. 2, het werkt net het zelfde als “Pr”. Ben benieuwd op het daadwerkelijk ook zo gaat zijn.
Die leercurve viel me goed mee, ik heb hiervoor ook met Premiere gewerkt. Ik ben zeker geen expert maar er zijn zoals bij alles heel goede tutorials beschikbaar, zelfs een volledige gratis cursus van DaVinci Zelf.
 
DaVinci Resolve kende ik van naam ook al langer. Maar heeft dan weer een “steile” leercurve heb ik gehoord/gelezen. Vandaar dat ik voor de “Pr” ripoff gekozen heb voor nu.

Ik heb Hitfilm geïnstalleerd (nog niet gebruikt). Ik heb voor deze gekozen omdat het 1, gratis is. 2, het werkt net het zelfde als “Pr”. Ben benieuwd op het daadwerkelijk ook zo gaat zijn.
Kwa leercurve hangt het af wat ge wilt doen denkik.
Ik heb helemaal niets geleerd of tutorials opgezocht om er mee te kunnen werken :D
Maar het was dan ook relatief basic werk, stukjes aan elkaar plakken met transitions, titeltjes etc en exporteren..
 
Terug
Bovenaan