verzoek.ltd voor betalingen van 2dehands?

Chris_147

Well-known member
Hey,

ik wil dus iets via 2dehands kopen.
De prijs is vrij laag (1e indicator dat het meestal oplichting is)
Nu krijg ik van de verkoper een betalingsverzoek, maar dat is gewoon een link naar verzoek.ltd, waar ik dan de betaling zou kunnen doen.
Heb gezegd dat ik niet vertrouw en zelf betalingsverzoek geïnitieerd, nu krijg ik dezelfde link terug, met een QR code in een 2e berichtje.

Verkoper zou al 13 jaar op 2dehands zijn, maar geen ratings.
Wat ook opvalt:
1e keer dat ik naar die link ging, zag ik zijn naam en opmerking staan op verzoek.ltd.
Nu zie ik CodesDirect B.V. met opmerking "KaartDirect bestelling 1233114".
Dat kan natuurlijk komen omdat ik de betaling nu geïnitieerd heb.

Vorige keer dat ik een betaling via 2dehands heb gedaan, leek de flow anders.
Is dit te vertrouwen?
 
Als je het niet vertrouwt, doe het niet. Mocht je het toch doen en je rekening is leeg, geef ons een seintje. Betalen voor deze service kan ook via onderstaande QR.

1659365892397.png
 
OK, het zal wel oplichting zijn.
Heb gevraagd voor zijn adres (advertentie vermelde verzenden of ophalen), en nu gaat de betalingslink niet meer naar de betaling.
 
Installeer eens de app van 2dehands.be.
Een officieel betalingsverzoek verschijnt daar in de chat ook, zo kan je zien of het legaal is.
Als je eens iets wil uitproberen, mag je me altijd contacteren. Kan je wel eens zo'n betalingsverzoek doorsturen, dan kan je vergelijken.
Ik sta volledig geregistreerd als verkoper, met bevestiging ID, dus kan dit makkelijk doen...
 
Goede tip ivm de app! daar komt de link inderdaad niet binnen op de gewone manier.

Ik heb het al opgegeven en gerapporteerd aan 2dehands.
 
Nooit externe betaalverzoek accepteren ,ze sturen en nep adres ,legit foto's,3 jaar oude profiel. tegenwoordig is het echt moeilijk om te onderscheiden .
 
Bestaat er een kans dat je in de problemen komt wanneer je uw rekeningnummer doorgeeft aan iemand?

Stel ik verkoop iets en vraag aan de zogezegde koper om het bedrag over te schrijven op mijn rekening (dus ik geef manueel mijn IBAN en eventueel BIC door).

Ik zou vermoeden van niet, omdat je eigenlijk van heel wat contactpersonen het rekeningnummer “kent” in het transactieoverzicht van je zichtrekening.

(en vermits papieren overschrijvingen droppen in de bus van de bank passé is, kan er Schalkse Ruiters gewijs hier al niks meer foutlopen).
 
Met enkel je rekeningnummer kunnen ze weinig beginnen. Er staan zoveel rekeningnummers van bedrijven openbaar.
 
Leeftijd account maakt niets uit. Zijn vrijwel altijd gehacked. Altijd ook gesprek beginnen om af te halen indien mogelijk, al is het maar om af te toetsen hoe echt de verkoper is.

Tegenwoordig is 2ehands een echt mijnenveld. Ik laat enkel nog leveren of ga ophalen.
 
Klopt. Als de mogelijkheid tot afhalen er is, is het toch al meer te vertrouwen dan wanneer dat niet mogelijk is.
 
Klopt. Als de mogelijkheid tot afhalen er is, is het toch al meer te vertrouwen dan wanneer dat niet mogelijk is.
Opletten daarmee. Veel daarvan stellen de mogelijkheid tot ophalen in. En wanneer je dan probeert een afspraak te maken om af te halen, antwoorden ze zogezegd niet meer (maar lezen ze het wel).
 
Ja, bij de advertentie waarop ik reageerde stond ook afhalen of verzenden.
Na mijn twijfel uitgesproken te hebben, zei hij ook nog eens dat ik wel kon afhalen.
Als ik dan concreet wilde afspreken, werd het ineens stil...

Ik heb 2dehands gezegd dat ze een duidelijke screenshot op hun help pagina moeten zetten hoe zo'n betalingsverzoek er uit zit.
 
Voor de een of andere mij niet geheel duidelijke reden doet 2dehands/Marktplaats echt helemaal niets om scammers van hun sites te houden.

Hoe meer advertenties hoe meer clicks zeker?

Het is vergeven van de advertenties met foto's van artikelen die op andere platformen te koop staan, een snelle Google lens search en ze vallen gelijk door de mand.

Heb zo heel toevallig een item dat ik zelf te koop had staan via catawiki op 2dehands tegen gekomen, heeft dan nog twee dagen online gestaan nadat ik de advertentie had gerapporteerd als verdacht, en deze stond zelfs uiteindelijk op "gereserveerd", dus vermoedelijk hadden ze lang nadat ik ze gerapporteerd had toch nog iemand een voorschot afgetroggeld....
 
Ik moet wel zeggen dat de bescherming bij PayPal top is! Helaas niet beschikbaar bij 2dehands.be.
Ooit een zending niet aangekregen dat ik betaald had via PayPal en die is zonder morren terugbetaald geweest. Was een bedrag rond de 200 EUR, dus dat is toch al een grote som.
 
Terug
Bovenaan