Vernieuwde PlayStation Plus nu ook bij ons beschikbaar

We hebben er even op moeten wachten, maar de vernieuwde PlayStation Plus is nu ook bij ons beschikbaar. De oude PlayStation Plus en de streamingdienst PlayStation Now gaan op de schop en worden samengevoegd. Er zijn drie tiers waaruit je kunt kiezen en elke duurdere tier bevat alle elementen van de goedkopere, met een paar extra's.

PlayStation Plus Essential is met 59,99 euro per jaar de goedkoopste tier en deze bevat volgende zaken: Share Play, cloudopslag, gamehulp, online multiplayer, de maandelijkse games en de PlayStation Plus-verzameling aan extra spellen. Daarnaast hebben PlayStation Plus-abonnees ook recht op exclusieve kortingen en packs.

PlayStation Plus Extra kost jaarlijks 99,99 euro en bevat bovenstaande zaken, aangevuld met één extra item: de PlayStation Plus-gamecatalogus bestaande uit maar liefst vierhonderd (400!) PlayStation 4- en PlayStation 5-spellen. Deze zijn zonder meerkost te spelen zolang je abonnement loopt.

PlayStation Plus Premium is met 119,99 euro per jaar de duurste tier en voegt nog drie extra elementen toe: cloudstreaming, proefversies van games en een uitgebreide catalogus met klassiekers, waaronder de Jak and Dexter-spellen voor PlayStation 4, Ape Escape en Red Faction.

Meer informatie vind je op de officiële website van PlayStation. Welk PlayStation Plus-abonnement hebben jullie? Laat het ons zeker weten.

Plus.png
 
PlayStation Plus-verzameling aan extra spellen

Toch belangrijke nuance : dit is alleen voor PS5 owners. Dit heet officieel trouwens de 'Playstation Plus Collection' en beetje vreemd om de term Collection dan maar te vertalen.
 
Redactie
Toch belangrijke nuance : dit is alleen voor PS5 owners. Dit heet officieel trouwens de 'Playstation Plus Collection' en beetje vreemd om de term Collection dan maar te vertalen.
Ik heb de termen gebruikt die te vinden zijn op de PlayStation 5 en op de website.

Daar staat dus wel degelijk PlayStation Plus-verzameling.
 
Ja, ik had al een vermoeden dat het copy-paste was van een Sony tekst maar kon het niet zo meteen vinden :). Wel vreemd, want is in het verleden nog nooit zo benoemd (ook niet in Nederlandse teksten van Sony zelf). Zullen een goedkoper marketing bureau gevonden hebben dat gewoon alles letterlijk vertaalt :p .
 
Redactie
Ja, ik had al een vermoeden dat het copy-paste was van een Sony tekst maar kon het niet zo meteen vinden :). Wel vreemd, want is in het verleden nog nooit zo benoemd (ook niet in Nederlandse teksten van Sony zelf). Zullen een goedkoper marketing bureau gevonden hebben dat gewoon alles letterlijk vertaalt :p .
Perscontact in al jaar en dag hetzelfde en die hebben geen persbericht uitgestuurd.
Is dus een nieuwsbericht op eigen initiatief. 0 copy-paste dus, behalve dan de 'officiële' Nederlandse vertalingen om geen foute informatie door te geven.
 
Ik heb het over de tekst van playstation.com die je hierboven quotet. In vroegere officiële communicatie van PlayStation werd dat steevast Collection genoemd, zeker nooit 'verzameling' want geef toe, dat klinkt voor geen meter en dekt ook nauwelijks de lading.
 
Bij mij is het die van de overzetting van de oude plus. Dus Premium, zeker?

In volgorde van spelen: Tsushima, Miles Morales en Guardians of the Galaxy.
AC Valhalla wil ik ook nog wel eens opzetten, denk ik... die van de Civil War was de laatste die ik gedaan heb, en was wel plezant.
 
Redactie
Bij mij is het die van de overzetting van de oude plus. Dus Premium, zeker?

In volgorde van spelen: Tsushima, Miles Morales en Guardians of the Galaxy.
AC Valhalla wil ik ook nog wel eens opzetten, denk ik... die van de Civil War was de laatste die ik gedaan heb, en was wel plezant.
Als je enkel PS Plus had, heb je normaal Essential.
Had je PS Now, dan heb je Premium.
Had je PS Plus én PS Now, dan heb je ook Premium.

Ik heb hier ook Premium voor de komende 6 jaar 😅
 
Als je enkel PS Plus had, heb je normaal Essential.
Had je PS Now, dan heb je Premium.
Had je PS Plus én PS Now, dan heb je ook Premium.

Ik heb hier ook Premium voor de komende 6 jaar 😅
Verdorie, de Now bedoelde ik... Het is alweer afgeschaft, en ik ben die namen nog altijd niet gewend!
Dus Premium. Ik had nog wat Now op de kop kunnen tikken dankzij @Big Boss en onze eigen @Booka Shade .
 
Terug
Bovenaan