Verkiezingen in Nederland: regeringsvorming met PVV en Wilders

Dat wordt een heel vreemde regering daar zo blijkt. Wilders die nu klaagt dat hij geen premier zal worden , die man kan toch wel echt het volk bespelen. Hoeveel zal er nog in de ijskast steken , en wat zal de PVV-kiezer daar eigenlijk allemaal van vinden.
Denk dat ze nog best ver van een regering staan hoor - al volg ik het zeker niet op de voet. Qua vreemde regeringen en regeringsvormingen moeten wij als Belg niet naar onze noorderburen wijzen denk ik :ROFLMAO:. Oppervlakkig heb ik wel de indruk (geen idee of het ook echt zo is) dat Wilders toch niet als het vuil van de straat behandeld wordt in deze poging tot regeringsvorming.

Maar Wilders zal altijd een specialeke blijven denk ik. Benieuwd wat het gaat worden wel.

Definitief akkoord Nederlandse regeringsvorming: 130 per uur op snelwegen, drastische hervorming asielbeleid en besparingen bij openbare omroep

Ze hebben er natuurlijk wel de plaats voor. Daar kunnen (op de randstad na) wel een pak huizen bij. En terug 130 op de snelweg overdag. Feest!

Definitief akkoord Nederlandse regeringsvorming: 130 per uur op snelwegen, drastische hervorming asielbeleid en besparingen bij openbare omroep

Ze hebben er natuurlijk wel de plaats voor. Daar kunnen (op de randstad na) wel een pak huizen bij. En terug 130 op de snelweg overdag. Feest!

Een hoop common sense maatregelen als je het regeerakkoord leest en zelfs budgettair in balans.

En persoonlijk vind ik het super dat ik terug aan 130 door Nederland ga kunnen rijden. Dat was altijd wel een irritatie als we erdoor rijden (toch paar keer per jaar).

Geen fan van Wilders, maar hij verdient natuurlijk in de regering te zitten. Vraag me vooral af of hij de verwachtingen kan inlossen, want zijn aanhangers verwachten grote veranderingen en de vraag is of hij daar de macht voor gaat hebben.

Mocht een Belgische regering naar buiten komen met dergelijke intentieverklaring zoals onze noorderburen - daar zit toch wel wat eten en drinken in voor velen denk ik dan. Focus in het onderwijs is ook iets wat hier perfect zou passen.

Persoonlijk ben ik niet verrast dat men een regering heeft kunnen vormen, en dan nog vrij snel (of ze stand zal houden is een andere vraag - maar nog niet aan de orde) - mss een eerste indruk maar vanaf de start vond ik dat Wilders echt wel wilde - iets dat ik bij VB nooit zo nadrukkelijk heb ervaren.

Mocht een Belgische regering naar buiten komen met dergelijke intentieverklaring zoals onze noorderburen - daar zit toch wel wat eten en drinken in voor velen denk ik dan. Focus in het onderwijs is ook iets wat hier perfect zou passen.

Persoonlijk ben ik niet verrast dat men een regering heeft kunnen vormen, en dan nog vrij snel (of ze stand zal houden is een andere vraag - maar nog niet aan de orde) - mss een eerste indruk maar vanaf de start vond ik dat Wilders echt wel wilde - iets dat ik bij VB nooit zo nadrukkelijk heb ervaren.
Wilders is ook wat gematigder geworden om mee te kunnen regeren, in tegenstelling tot het VB.

Ze zijn eruit in Nederland, naar Belgische normen zelfs op relatief korte tijd. Ben eens benieuwd hoe het zal uitdraaien met Wilders die zich toch verrassend compromisbereid toonde.
Inhoudelijk een akkoord waar rechts bij ons van zou smullen.

Wilders is ook wat gematigder geworden om mee te kunnen regeren, in tegenstelling tot het VB.
En daarnaast heeft hij moeten rekenen op de VVD die van migratie hét centrale punt maakte van de verkiezingen. Dat is sowieso fout, want zodra dat hét spilpunt wordt, weet je dat zo'n extreme partij alleen maar kan winnen en je het onderspit zult delven. Dat heeft voor Wilders voor een onverwachte -ook voor hem- overwinning gezorgd. Maar hij heeft inderdaad ook heel veel water bij de wijn gedaan, zo herhaalt hij de uitspraak over het nepparlement toch niet meer snel.

Wat gematigder? Hij heeft gewoon zijn hele partijprogramma in de vuilnisbak moeten gooien en dat staat het Vlaams Belang ook te wachten als ze de kans zouden krijgen om mee te regeren.

Ze zijn eruit in Nederland, naar Belgische normen zelfs op relatief korte tijd. Ben eens benieuwd hoe het zal uitdraaien met Wilders die zich toch verrassend compromisbereid toonde.
Inhoudelijk een akkoord waar rechts bij ons van zou smullen.
Denk je dat? Hangt er natuurlijk van af wat je rechts noemt, ik kijk dan even naar dezelfde kant als waar Wilders zit, het VB. Denk je dat zij van zo'n regeerakkoord zouden smullen? De focus op de islam is al uit het programma, maar zo goed als alle hervormingen van sociale zekerheid en woonbeleid zijn in strijd met het EVRM, dus die moeten uit hun programma. Aangezien die een heleboel andere voorstellen financieren, kunnen die ook niet meer doorgaan. Zo'n voorstel in evenwicht, volgens mij zou het VB daar ernstig van weg blijven, omdat het om een dusdanig compromis zou gaan dat er niks meer van hun programma overschiet. Ja, beetje strenger zijn op asiel en migratie, en autorijden goedkoper maken of zo.

En daarnaast heeft hij moeten rekenen op de VVD die van migratie hét centrale punt maakte van de verkiezingen. Dat is sowieso fout, want zodra dat hét spilpunt wordt, weet je dat zo'n extreme partij alleen maar kan winnen en je het onderspit zult delven. Dat heeft voor Wilders voor een onverwachte -ook voor hem- overwinning gezorgd. Maar hij heeft inderdaad ook heel veel water bij de wijn gedaan, zo herhaalt hij de uitspraak over het nepparlement toch niet meer snel.
Dit lees ik zo vaak, en keer op keer ben ik verbaasd dat dit blijft leven. Er is helemaal niets sowieso fout aan. Je kan het hooguit onhandig vinden omdat de PVV sowieso marktleider is op rechts over dat thema, maar niets belet je om de strijd aan te gaan. Ik vind het zelfs positief dat een partij af en toe de competitie wil aan gaan. Als migratie effectief leeft onder de bevolking is het ergens ook wat minachtend om het dan enkel te hebben over de marge waar je dan wel marktleider in bent.

Denk je dat? Hangt er natuurlijk van af wat je rechts noemt, ik kijk dan even naar dezelfde kant als waar Wilders zit, het VB. Denk je dat zij van zo'n regeerakkoord zouden smullen? De focus op de islam is al uit het programma, maar zo goed als alle hervormingen van sociale zekerheid en woonbeleid zijn in strijd met het EVRM, dus die moeten uit hun programma. Aangezien die een heleboel andere voorstellen financieren, kunnen die ook niet meer doorgaan. Zo'n voorstel in evenwicht, volgens mij zou het VB daar ernstig van weg blijven, omdat het om een dusdanig compromis zou gaan dat er niks meer van hun programma overschiet. Ja, beetje strenger zijn op asiel en migratie, en autorijden goedkoper maken of zo.
Neen niet het VB maar die doen de facto toch niet mee als het concreet aan komt op regeringsvorming.
Ik doelde op NV-A en de rechtervleugel van de andere partijen.

Terug
Bovenaan