Ventilator met verkoelende nevelspray

DEN_DWOAZN

Active member
Toen ik op rondreis was in Thailand ben ik regelmatig ventilatoren tegen gekomen dewelke een verfrissende nevel versprayen. Iemand enig idee waar ik zulke kan kopen en vooral hoe zoiets noemt? Ik heb er wel gevonden met een reservoir om te vullen met water. Helaas vernevelen deze niet dusdanig dat er een verkoelend effect optreedt.

Het effect zat hem voornamelijk in het feit dat de nevel op de huid kwam maar vrijwel meteen verdampte door de hoge temperatuur.
 
Tenzij het effectief een koelfunctie heeft die het water ook afkoelt werkt dat toch gewoon omdat water bij verdamping warmte nodig heeft? Vind het dan wel straf dat zoiets werkt in een tropisch (vochtig) klimaat.
 
Nog niet tegengekomen in Thailand. Wel gezien onderaan skytrain bruggen.
tax.jpg
 
Gelijkaardig aan dit dus ?

Al begrijp ik het nut er wel niet echt van. Jij gaat hier vochtige lucht vernevelen terwijl je blaast, terwijl een airco het water juist uit de lucht haalt om het koeler te doen aanvoelen ;p.

Volgens mij is de lucht van een airco, niet droog omdat ze koeler zou aanvoelen.
Maar gewoon omdat koude lucht minder vocht kan vasthouden.
 
Is de lucht in Thailand en hier wel vergelijkbaar qua vochtigheid?
Want anders zit je mogelijks naar iets te zoeken dat hier helemaal niet goed werkt.

Ik ben trouwens niet mee met wat je bedoelt met nevel. Want al die toestellen die hier al gepost zijn, vernevelen toch allemaal?
 
Terug
Bovenaan