Veldritseizoen 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 14

Guest
Veldrijden-cyclocross-2020-1.jpg


De bomen ogen kaal, het ochtendglore voelt koud en de wegfiets gaat stilaan op stal. De tijd is rijp om de wroeters van het veld de aandacht te geven die ze verdienen.
Zondag staat er een belangrijke cross voor amateurs op het programma: het EK veldrijden. Aerts en Iserbyt lijken de favorieten voor het hoogste schavotje of krijgen we een lachende derde? Ik Sweeck het nog niet. De nagels gaan eraan, het wordt een nagelbijter van jewelste!

In dit biergooierloze (Of wat kan Adrie nog?) seizoen kijken we ook uit naar een titanenstrijd tussen de Vlaamse en de Nederlandse Kempenzoon. En wie zullen we zien pronken met een kamerbrede glimlach op plaats drie vanaf december?

De spektakeldaden op drassige velden worden zoals steeds van commentaar voorzien door Wichel Muyts, Maarten van Bromberen en die mannen van Telenet.

Hoempa hoempa Svenneke Nys,

Leve de cross!

(met dank aan @Pieterjan94)

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag Pidcock tegengekomen langs de vaart Leuven Mechelen. Kwestie van dit topic eens in gang te trappen 😛
 
Laatst bewerkt:
Vandaag Pidcock tegengekomen langs de vaart Leuven Mechelen. Kwestie van dit topic eens in gang te trappen 😛
Hoe volgens Sporza was hem in Beringen:
 
Ben Turner was er ook bij en die zijn rit staat op strava. Ze zijn dus van Merchtem naar Beringen gereden. Een beetje in Beringen gaan spelen is leuk maar als je Vdp wil kloppen moet je wel wat meer uren draaien he 🙂
 
Vandaag een stuk van de veldrit in Herentals gaan verkennen. Ligt er nu al heel vettig en zompig bij + met de weersverwachtingen volgende week zal het er niet op beteren. Gaat een schone toevoeging aan de kalender worden!

131031038_10161335906823018_473251371530198020_o.jpg

131029713_10161335906813018_3413799531260297928_o.jpg
 
Het is lang geleden dat ik nog uitgekeken heb naar een cross, maar vandaag wordt er wel zo eentje!
De eerste clash tussen VDP en VA, Piddock na zijn zege van vorige week, een parcours dat Aerts het liefst heeft, en dan nog het lichte mannetje Iserbyt. En wie weet gooit van Vanthourenhout zich er nog ergens tussen.
 
Heerlijke cross. Dit seizoen zal het nog her en der crossen uitpikken zijn. Hopelijk krijgen we volgend jaar een langer seizoen met 3 à 4 toppers die kunnen winnen. Zoals in de tijd met Nys, Wellens, Vervecken, Declercq. Dat waren mooie tijden.
 
Ik denk dat David enkel kan prof blijven als broer van. Zeker gene slechte crosser, maar ook gene topper of prijzenpakker.

Het was echt spannend tot de lekke band. Diegene die het eerste een foutje maakte zou verloren zijn volgens mij.
 
De vorige seizoenen was hij toch een meer dan degelijke prof, met betere uitslagen dan pakweg Jim Aernouts die toch al jaren een contract heeft bij Telenet. Het is blijkbaar ook de bedoeling dat hij meer op de weg gaat focussen en minder op het veld.
 
Om 12u beslissen ze of de Wereldbeker in Dendermonde zal doorgaan. De brug is sowieso al uit het parcours geschrapt en hier en daar zijn passages verlegd voor de veiligheid.

Update: De cross gaat door! :)
 
Laatst bewerkt:
Grote kans voor Wout vandaag, want ik kan me niet inbeelden dat Mathieu dit parcours leuk gaat vinden (à la Koppenberg). Ben benieuwd naar zijn interview voor de start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan