Vaccinatiepas Frankrijk

ZeroGeass1

Well-known member
Platinum Trophy
Even de situatie uitleggen:

Ik & mijn vrouw gaan van 1 t&m 3 maart 2022 naar Disneyland Parijs. Mijn vrouw heeft in juni een Janssen vaccin gekregen en op 1 december 2021 haar booster met Moderna. Nu las ik gisteren op de website van Disneyland Parijs BE het volgende:

Voor gasten gevaccineerd met het Janssen vaccin gelden in Frankrijk de volgende regels voor toegang:
• Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik vanaf 3 maanden na deze aanvullende prik. Een enkele prik met een enkele booster is dus niet voldoende.

Op de Nederlandse website staat er nog het volgende bij:

Voor gasten gevaccineerd met het Janssen vaccin gelden in Frankrijk de volgende regels voor toegang:
• Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca) te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik met (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) vanaf 3 maanden na deze aanvullende prik. In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwt deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 3 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk.

Hieruit leid ik af dat een Janssen vaccin met een boosterprik slechts 3 maanden geldig zou zijn en dat mijn vrouw na 1 maart dus een ongeldige vaccinatiepas zou hebben. Anders websites zeggen dan dat Janssen + 1 boosterprik als een volledige vaccinatie beschouwd worden en dat deze 7 maand (vanaf 15 februari nog 4 maand) geldig zou zijn. Iemand die dit misschien wat kan verduidelijk?

Bedankt!
 

Onder meer Frankrijk en Duitsland beschouwen één prik met Johnson & Johnson gevolgd door één booster als een basisvaccinatie. Voor een volledige vaccinatie is nog een derde prik nodig. Wie naar het buitenland reist, heeft die prik dus nodig om bijvoorbeeld toegang te krijgen tot horeca of het openbaar vervoer. (...)

Die extra booster zal, net zoals alle andere boosters, met een vaccin van Pfizer of Moderna zijn. De prik kan ten vroegste drie maanden na de vorige boosterprik worden toegediend. Omdat het aangeboden wordt zonder wetenschappelijke aanbeveling zullen mensen geen uitnodiging krijgen.
 
Terug
Bovenaan