Intercontinentale reizen in Coronatijden

Canada schrapt vanaf 1/4 de inkomende testverplichting voor reizigers, zal vandaag later op de dag officieel bekend gemaakt worden.

Mijn hoop is dat USA nu snel volgt. Je blijft toch altijd het risico houden dat je de dag voor vertrek positief test…
 
Jep :) maar uitleg wat je met die day 5 atk test moet doen, maakt niet uit zolang je maar ergens tekent dat je er 1 hebt. Daarom hou ik van thailand.
Blijkbaar moet je daar een foto van uploaden in die morchana app maar niemand die daar maar iets van heeft gezegd. Denk niet dat het veel uitmaakt of je ze doet of niet.

Btw … de fullmoon party is ook weer terug in een oude glory :)

 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar moet je daar een foto van uploaden in die morchana app maar niemand die daar maar iets van heeft gezegd. Denk niet dat het veel uitmaakt of je ze doet of niet.
Als die al eens zou werken. 😉
Normaal kan je een foto van je resulataat doorsturen naar het 1e hotel en deze kunnen die uploaden in het systeem.
 
niet echt intercontinentaal - coronagerelateerd ; maar mijn vriendin heeft een stapel dollars blijkbaar.. en dacht die mee te nemen naar mexico om daar te wisselen naar Mexicaanse.
Is dat een goed idee?
beter gewoon hier storten en daar afhalen met visa?

wat is de goedkoopste manier om cash af te halen in het buitenland?
 
wat is de goedkoopste manier om cash af te halen in het buitenland?
Kaart met lage wisselkoerscommissie in combinatie met een geldautomaat zonder kosten. Als je die dollars hier gaat omzetten in euro's en daar gaat afhalen met Visa in MXN, dan betaal je al minstens 2 keer commissie op de koers + mogelijk nog eens een ATM fee.
 
niet echt intercontinentaal - coronagerelateerd ; maar mijn vriendin heeft een stapel dollars blijkbaar.. en dacht die mee te nemen naar mexico om daar te wisselen naar Mexicaanse.
Is dat een goed idee?
beter gewoon hier storten en daar afhalen met visa?

wat is de goedkoopste manier om cash af te halen in het buitenland?
Hoi,

Check PM :)
 
Eind april weekje naar Malta, ik heb geen geldig vaccinatiebewijs meer (geen derde prik), dus een PCR/antigeen test is noodzakelijk.
Ik ben voorlopig niet echt thuis in hoe alles in zijn werk gaat.
PCR kan waarschijnlijk hier wel via een testcentrum? Zijn die bewijzen in het engels?
Ik heb in 2019 eens een uitslag gekregen via de huisdokter(labo van ziekenhuis) en dat was allemaal in het Nederlands.

Antigeentest is bij de apotheker, is dat volgens onderstaande beschrijving in het eu digitaal covid certificaat formaat?

Wat zijn jullie ervaringen?

Only the following test certificates are currently accepted:

  1. Negative PCR test result obtained no more than 72 hours before arrival issued from an accredited lab in English. If unavailable in English, an English translation certified by the laboratory or a medical doctor is to be presented.
  2. Negative rapid antigen test result obtained no more than 24 hours before arrival in the format of the EU Digital COVID certificate. RAT tests are not accepted unless on the EU digital COVID certificate format.


EDIT: alsook in het terugkomen zal ik daar ter plaatse een test moeten doen veronderstel ik om terug te komen naar Belgie.
Is dat nodig om een geldig PLF formulier te verkrijgen? Zijn daar nog controles op (charleroi)? Of hoe gaat dat in zijn werk voor Belgen die terugkomen?
 
Plf is niet meer bestaande in BE als je als BE burger binnen Schengen reist. Om terug te keren moet je dus niets speciaals doen.
 
Plf is niet meer bestaande in BE als je als BE burger binnen Schengen reist. Om terug te keren moet je dus niets speciaals doen.
Hmm inderdaad, zal dit mis gelezen hebben.
Toch al een zorg minder, enkel nog zorgen voor de correcte test in het heengaan dan.

Het PLF moet worden ingevuld door iedereen die vanuit een land BUITEN de Europese Unie of Schengenzone dat niet op de witte lijst staat, met de trein (bv. Eurostar), bus, boot of vliegtuig naar België reist.
 
Uitnodiging gekregen. Niet meteen geneigd om het te nemen, zal toch zelfde vaccin zijn als 2 jaar geleden

Maar moet eind dit jaar/begin volgend jaar voor het werk weg mogelijks zuid afrika en/of midden oosten (dubai, qatar, ...) En geen idee wat de regels daar zijn rond verplichte vaccinatie. Up to date info daarover is precies ook moeilijk te vinden...

Was er hier ook geen corona reis topic? Vind die precies ook niet direct terug
 
Uitnodiging gekregen. Niet meteen geneigd om het te nemen, zal toch zelfde vaccin zijn als 2 jaar geleden

Maar moet eind dit jaar/begin volgend jaar voor het werk weg mogelijks zuid afrika en/of midden oosten (dubai, qatar, ...) En geen idee wat de regels daar zijn rond verplichte vaccinatie. Up to date info daarover is precies ook moeilijk te vinden...

Was er hier ook geen corona reis topic? Vind die precies ook niet direct terug
Is aangepast vaccin vanaf oktober, dus best nemen.
 
Is aangepast vaccin vanaf oktober, dus best nemen.
Staat nergens vermeld, enkel "Mogelijk krijg je een vaccin dat intussen aangepast is aan een bepaald type van de omikronvariant"

ik heb maand of 2 geleden al een booster geweigerd, die gewoon een halve dosis Moderna was, zelfde vaccin die al 2 jaar gebruikt wordt.

dus ik zie niet meteen gebeuren dat het nu 100% zeker een aangepaste versie is
 
Voor Midden-Oosten en vooral Dubai is vaccinatie niet vereist (dan wel negatieve test) of wel gevaccineerd (dan volstaan 1 of 2 dossisen).
No worries dus.
Voor Z-A moet je even opzoeken dat weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan