USB-C dock voor Surface laptop 4 (Ryzen 5)

HUSKE

Well-known member
Heb een nieuwe laptop gekregen van mijn werk, maar deze heeft bijna geen fysieke poorten (geen LAN, te weinig USB A etc).
Ik heb een cheap ass USB-C dock gekregen maar die neem ik mee naar het werk. Ik zou voor thuis een 2de willen waar ik dan keyboard, LAN, 4k scherm etc aan hang en daar laat.

Ik heb weinig eisen behalve dat het stabiel moet zijn.
Voor de rest normale poorten:
- HDMI
- LAN
- USB-A (x2)
- USB-C
- LAN

Had eerst 4k@60Hz video output voor ogen maar dat blijkt niet te gaan of heel duur te zijn.
Welke merken/types zijn aan te bevelen? Heb local admin rechten op de laptop, dus een driver installeren zou moeten werken in elk geval.
 
Ik gebruik deze mobiele en deze stationair. Beide aan te bevelen. De mobiele ondersteunt ook al 4k@60hz via HDMI. Apple adapter werkt ook aan die resolutie / refresh maar heeft maar 1 USB-A port.

Er zijn ook vaak refurb Dell en Lenovo USB-C docks te koop voor een appel en een ei die ook een eigen voeding hebben zoals mijn Anker. Meestal 60W, ik vind dat voor thuis heel handig omdat je dan maar 1 kabel nodig hebt om te docken en je adapter in de tas kan laten voor onderweg.

Pas op met die satechi want er is een model dat er sterk op lijkt dat minder performant is en geen LAN port heeft...
 
Terug
Bovenaan