Update grafische kaart

Kenshee

Active member
Ik ben opzoek naar een nieuwe grafische kaart.

Budget 150 a 250€
Voornamelijk gebruik om te gamen (vooral RTS games)
Huidige kaart: ASUS (NVIDIA) GeFore GTX 760 https://tweakers.net/pricewatch/339546/asus-gtx760-dc2oc-2gd5/specificaties/

Moederbord: Maximus VII Ranger https://tweakers.net/pricewatch/383990/asus-republic-of-gamers-maximus-vii-ranger/specificaties/
Proc: Intel Core I5-4670K
Case: Cooler Master Silencio 452 https://tweakers.net/pricewatch/366436/cooler-master-silencio-452/specificaties/
Geheugen: 16GB
 
Ga je momenteel niet veel voor kunnen vinden. Alle GPU's zijn serieus in prijs gestegen door het tekort, zelfs tweedehands prijzen zijn serieus gestegen. Binnen een paar maanden ga je (héél misschien) meer succes hebben.
 
Doe gerust een advies, ook al is de prijs wat hoger of is er geen voorraad. Ik hou het dan op langere termijn in de gaten.
 
Een 1660 Super of 1660Ti is wel een deftige upgrade die rond die prijs zat (een tijdje terug).
 
Ja ik dacht al zoiets, die prijs is bijna x3 ondertussen. Redelijk zot. En die is niet overkill met mijn i5 4th gen?
 
Prijzen zijn idd echt belachelijk hoog geworden.
Een 1660S of Ti is zeker een goede combo met een 4670K. Gewoon die i5 wat OC'en en je kan nog jaren voort.
 
En is daar enige handleiding/website online om dit veilig te doen?

Begin met bijvoorbeeld eerst het geheugen, draai 3dmark... blijft de boel stabiel? Dan core + 3dmark, blijft alles stabiel? perfect! Crasht de boel? breng een van beide waardes telkens in stapjes van 10-20 terug tot het stabiel is.
 

Begin met bijvoorbeeld eerst het geheugen, draai 3dmark... blijft de boel stabiel? Dan core + 3dmark, blijft alles stabiel? perfect! Crasht de boel? breng een van beide waardes telkens in stapjes van 10-20 terug tot het stabiel is.
Bedoelde eigenlijk de CPU OC'en. Die 760 OC'en gaat amper een verschil geven.
 
Sorry, ik wil je topic niet hijacken, maar ik heb een vraag waar ik misschien niet direct een nieuwe thread moet aanmaken :unsure:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart, de RTX 3060 TI om precies te zijn, maar kwam dus al snel tot de ontdekking dat mijn timing beter kon.
Weet iemand meer over de vooruitzichten qua prijsevolutie? Want ik lees hier dat het misschien over een paar maand beter zou zijn, maar zijn daar aanwijzingen voor?
 
Sorry, ik wil je topic niet hijacken, maar ik heb een vraag waar ik misschien niet direct een nieuwe thread moet aanmaken :unsure:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart, de RTX 3060 TI om precies te zijn, maar kwam dus al snel tot de ontdekking dat mijn timing beter kon.
Weet iemand meer over de vooruitzichten qua prijsevolutie? Want ik lees hier dat het misschien over een paar maand beter zou zijn, maar zijn daar aanwijzingen voor?
Moeilijk te zeggen. Is met de nadruk op misschien dat het wat zal settlen.
 
Bedoelde eigenlijk de CPU OC'en. Die 760 OC'en gaat amper een verschil geven.

hmm, welja, dat is tegenwoordig nog eenvoudiger :)

Sorry, ik wil je topic niet hijacken, maar ik heb een vraag waar ik misschien niet direct een nieuwe thread moet aanmaken :unsure:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart, de RTX 3060 TI om precies te zijn, maar kwam dus al snel tot de ontdekking dat mijn timing beter kon.
Weet iemand meer over de vooruitzichten qua prijsevolutie? Want ik lees hier dat het misschien over een paar maand beter zou zijn, maar zijn daar aanwijzingen voor?

Ik vrees dat die prijs pas zal zakken zodra het niet meer loont om te minen en de 2dehands markt overspoelt wordt met uitgebluste videokaarten. Momenteel worden de kaarten nog opgekocht voor ze de EU bereiken, wat overblijft wordt verkocht tegen absurde prijzen.
 
Bedoelde eigenlijk de CPU OC'en. Die 760 OC'en gaat amper een verschil geven.
Hoe kan ik dat doen?
Sorry, ik wil je topic niet hijacken, maar ik heb een vraag waar ik misschien niet direct een nieuwe thread moet aanmaken :unsure:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart, de RTX 3060 TI om precies te zijn, maar kwam dus al snel tot de ontdekking dat mijn timing beter kon.
Weet iemand meer over de vooruitzichten qua prijsevolutie? Want ik lees hier dat het misschien over een paar maand beter zou zijn, maar zijn daar aanwijzingen voor?
Doe gerust :) altijd interessant.
 
Sorry, ik wil je topic niet hijacken, maar ik heb een vraag waar ik misschien niet direct een nieuwe thread moet aanmaken :unsure:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart, de RTX 3060 TI om precies te zijn, maar kwam dus al snel tot de ontdekking dat mijn timing beter kon.
Weet iemand meer over de vooruitzichten qua prijsevolutie? Want ik lees hier dat het misschien over een paar maand beter zou zijn, maar zijn daar aanwijzingen voor?

De enige, kleine, kans die je hebt is LDLC.com in de gaten houden om een Founders Edition te scoren. PM me als je invite wil voor een discord waar je stock notificaties kan opvolgen.

Let wel: FE's worden 1 keer in de +- 3 weken gedropt, er zijn vaak slechts een paar stuks, er doen honderden man mee om die te bemachtigen en twijfel je ook maar een fractie van een seconde of klik je net wat te traag je betalingsgegevens samen mag je het vergeten.
 
ik hijack ook even je thread: wat zou een upgrade zijn tov mijn 1070, zonder me blauw te betalen? Tegenwoordig kost een high end graka net zoveel als mijn complete pc 5 jaar geleden...
 
ik hijack ook even je thread: wat zou een upgrade zijn tov mijn 1070, zonder me blauw te betalen? Tegenwoordig kost een high end graka net zoveel als mijn complete pc 5 jaar geleden...
Geen enkele momenteel. Alles is te duur. Qua GPU is alles van een 2070S tot een 3090 een upgrade t.o.v. die 1070.
 
haha good luck. gpu tekorten gaan nog tot 2022 aanhouden. ( ik heb zowel nvidia, amd, en tsmsc aandelen en lees die rapporten elk kwartaal)

in de zomer komt er een upgrade voor het ethererum netwerk dat minen 30% minder rendabel gaat maken. maar gezien de mining opbrengst in belgie nu 400@500% van de electriciteitsprijs is, gaat dit zelf bij ons geen zak uitmaken. zelf als heel de boel in elkaar stort minen ze in china, india,.. aan 1-3 c/ kwh/ . wij aan 25. ethereum profits mogen nog 5000% zakken en het zal daar nog profitable zijn. laat staan de altcoins zoals ravencoin die momenteel ook 4a 5 euro per dag opleveren met een 3060ti ( net iets minder dan eth).

ik zie de prijzen alleen nog maar stijgen deze zomer en ten vroegste een dipje in de herfst met rond de kerstperiode weer een stijging en daarna een daling met announcement van de volgende generatie gpu's die waarschijnlijk crypto locked gaan zijn.


een kaart verkrijgen is uiteindelijk niet zo moeilijk. aan normaale prijs is onmogelijk tenzij amazon of een FE drop op ldlc. maar zelf met een bot heb je maar buy windows van 3-5 seconden om iets te kopen.
 
Terug
Bovenaan