Unifi UDM-pro Portforwarding werkt niet (goed?)

Moonbaby

Active member
Hey,

Ik ben ten einde raad, wat een simpel poortje open zetten "om eens te testen" is gisteren uitgedraaid in een nachtmerrie.
Google weet er geen raad mee en hun tutorials werken blijkbaar niet bij mij
:?


Ik krijg geen enkele poort opengezet op mijn Unifi Dream Machine Pro, al denk ik dat een firewall instelling eerder de oorzaak zal zijn.

Ik wil poort 55555 forwarden, ik doe dit in de betreffende instellingen in de nieuwe unifi gui zoals beschreven staat in de tutorial op hun website. Daarna kijk ik eens even met een online port check tool (you get signal,port checker,...). Ze vertellen mij dat de poort dicht.

Troubleshooting dan maar. in hun tutorial onderaan staan verschilende scenario's waardoor dit niet zou kunnen werken.

1. Possible Cause #1 - The USG/UDM is located behind NAT and does not have a public IP address.

Dit is het niet, mijn Orange modem staat in bridge modus en ik kan mijn publieke IP zien in de UDM en op websites zoals whatsmyip.

2. the UDM/USG is already forwarding the port to another device or has UPnP enabled.

UPnP uitgeschakeld nogmaals getest, geen vershil.
Dit is de enige forwarded port die er is dus ik denk niet dat er geen conflicten kunnen zijn.

3. The traffic from the Internet clients is not reaching the WAN interface of the UDM/USG.

hierbij staat een mooie cmd die ik via SSH ingeef en de volgende uitkomst krijg en opmerk dat het lijkt of er enkel eenrichtingsverkeer is. Maar we hebben verkeer dus het is goed.

tcpdump -n -i eth8 tcp port 55555

https://tweakers.net/i/2wrDmSxQXM93GW6cTD-hgZBIuFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UMMCzCRnJg0AXf7MQ0mmpCwo.png?f=user_large


4. The LAN host is not allowing the port through the local firewall or does not have the correct route configured.

Ik heb een vermoeden dat het hier ergens gaat zitten.
Hier krijg ik weer een cmd die ik uitvoer en opmerk dat er alleen enkelrichtingsverkeer mogelijk is.

tcpdump -n -i br0 tcp port 55555 and host 192.168.1.30 (wanneer ik hier tcp verander naar udp krijg ik geen uitkomst meer)

https://tweakers.net/i/1YO3hDT6X_KpTH8SJj-k5EsxUCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HmSyvb8pFlnrJ0B54OhD5KYU.png?f=user_large


Nu heb ik wat firewall tutorials bekeken op google,youtube en bijna alle relevante fora die er zijn.
Geen enkele heeft me een oplossing kunnen bieden en daarom zijn jullie mijn laatste hoop.

hopelijk kunnen jullie er beter weg mee als ik en alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan