Uncharted 4: A Thief's End

Action PC PS5 PS4 Uncharted 4: A Thief's End

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
u4ohjvg.png


release: 10 mei 2016
genre: action-adventure
dev: Naughty Dog

Op zoek naar de schat van Henry Every.

Several years after his last adventure, retired fortune hunter, Nathan Drake, is forced back into the world of thieves. With the stakes much more personal, Drake embarks on a globe-trotting journey in pursuit of a historical conspiracy behind a fabled pirate treasure. His greatest adventure will test his physical limits, his resolve, and ultimately what he's willing to sacrifice to save the ones he loves.

 
Via PS+ Collection hier ook mee begonnen. Zit nu aan Chapter 12 en ziet er voor een game uit 2016 toch verdomd goed uit! Actie weer lekker over the top, gunplay weer wat ondermaats (op z’n Uncharteds), maar ze kunnen blijkbaar wel heel goed met zichzelf als franchise lachen (getuige de conversaties tussen Sam en Nathan).
 
En uitgespeeld: what a ride! Het is te lang geleden dat ik U1-3 gespeeld heb, dus kan niet zeggen of ik deze beter vind dan U2 (beste van de trilogie), maar het zal er toch niet ver van af zijn.
 
ik heb ze vorig jaar voor het eerst alle 4 na elkaar gespeeld.
het zijn leuke games, vooral de settings zijn origineel en goed gedaan.

mijn favoriet was nummer 3, maar eigenlijk zijn ze alle 4 erg goed.
het enige wat mij stoorde zijn die puzzels. ik herinner me dat ik vaak via youtube de oplossing moest zoeken.
das dan ook de reden waarom ik ze niet gauw opnieuw wil spelen. constant pauze en zoeken op youtube....

moest er een functie bestaan dat je de puzzels kan uitschakelen zou ik ze met plezier nogmaals opleggen.
 
Huh? Je krijgt zelf hints tijdens het spelen normaal (als je het na een tijdje niet kan vinden). Dat kan ik mij nu niet herinneren dat ze moeilijk waren.
 
Nog wat meer info:
  • €49.99 voor een bundel met Uncharted 4 en The Lost Legacy
  • heb je een van beide al op PS4, kun je voor €10 upgraden én je krijgt beide games
  • 3 grafische modes: fidelity (4K), performance (60fps), performance+ (120fps 1080p)
  • komt later in 2022 ook naar PC

 
Hoe werkt dit dan op de PS5 met 1440p?
Helaas voor wie speelt op een PC-scherm is de output uiteindelijk gewoon 4K.
Kan evengoed een dynamische resolutie zijn. Hoger, lager, afhankelijk van het level, en dus niet een vaste 1440p, al zijn er daar ook heel wat van:

 
Helaas voor wie speelt op een PC-scherm is de output uiteindelijk gewoon 4K.
Kan evengoed een dynamische resolutie zijn. Hoger, lager, afhankelijk van het level, en dus niet een vaste 1440p, al zijn er daar ook heel wat van:

Dus eigenlijk 4K30 dan en als je een 1440p scherm hebt downscaled het naar 1440p30 als ik het goed begrijp.
 
Toch wel een spel dat ik overweeg te kopen. Al héél lang niet meer op de Playstation gespeeld, maar hier ga ik toch eens tijd voor vrijmaken. Ik hoor daar véél goede commentaren over.
 
Terug
Bovenaan