UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Durf het bijna niet zeggen, maar zaken zoals op dat parkeer terrein lijken toch beduidend meer met Club 'fans' te gebeuren
Goh ik heb zelf gedurende een 14 jaar elke wedstrijd gevolgd van Anderlecht ( uit / thuis, Europees en beker). Ik heb daar toch genoeg gezien om een degout te krijgen van supporters en voetbal.

Zo'n zaken ga ik nooit snappen. Ik kan mij ook heel hard opjagen in het voetbal als het slecht gaat of gedegouteerd lopen na een absolute snertmatch, maar om daarom anderen mensen (zelfs eigen supporters) te gaan aanvallen, nooit.
Jop. Nooit begrepen dat supporter zijn voor een ploeg die mij niet aanstaat een reden zou zijn om op iemand zijn gezicht te kloppen.
Sfeer hoort erbij, wat jennen en wat vijandigheid trouwens ook. Maar er is een groot verschil tussen wat rookpotten en bengalen in een gecontroleerde omgeving en allerhande projectielen naar spelers gooien. Net zoals er een enorm verschil is tussen wat spreekkoren richting het uitvak en achteraf die mensen hun gezicht verbouwen.

Het moet ook geen cinemazaal worden. Als ik op een stoeltje moet zitten zwijgen met ne cola light, dan houdt het voor mij ook op. Maar een beetje het gedrag aanpassen van een hoop marginalen, of ervoor zorgen dat die gewoon het stadion niet meer in geraken, zou toch wel mogen. Probleem is natuurlijk dat die mannen meestal veel meer te zeggen hebben dan wij denken.

Ik zal het nooit begrijpen dat mensen zich zo hard kunnen opjutten in voetbal.

Hopelijk vinden ze die mongolen die die man half dood hebben geklopt en mogen ze komende 10-15 jaar het gevang in.

Ik kan compleet doorflippen owv voetbal. Ik ben een paar weken geleden tijdens onze match op Antwerp gewoon WOEDEND uit mijn zetel gekropen en ben een half uur foxwild in mn pyjama gaan wandelen doorheen de wijk. Maar dat betekent nog niet dat ik mensen op hun gezicht ga slaan. Ik zal ook geen bier naar spelers of scheidsrechters gooien, maar dat is voor mij toch nog een COMPLEET andere orde dan mensen afslaan, muntjes en aanstekers gooien en dergelijke.

Valt me op dat het er de laatste tijd gewoon weer stevig aantoe gaat rond het voetbal. Gisteren ook een Youth League match van ons tegen Keulen, waarbij er een paar tiental Keulen supporters tijdens de rust gewoon het veld op lopen om vechtpartijtjes te starten.

Ik kan compleet doorflippen owv voetbal. Ik ben een paar weken geleden tijdens onze match op Antwerp gewoon WOEDEND uit mijn zetel gekropen en ben een half uur foxwild in mn pyjama gaan wandelen doorheen de wijk. Maar dat betekent nog niet dat ik mensen op hun gezicht ga slaan. Ik zal ook geen bier naar spelers of scheidsrechters gooien, maar dat is voor mij toch nog een COMPLEET andere orde dan mensen afslaan, muntjes en aanstekers gooien en dergelijke.

Valt me op dat het er de laatste tijd gewoon weer stevig aantoe gaat rond het voetbal. Gisteren ook een Youth League match van ons tegen Keulen, waarbij er een paar tiental Keulen supporters tijdens de rust gewoon het veld op lopen om vechtpartijtjes te starten.
Heeft volgens mij te maken met al die corona maatregelen. Heel lang niets kunnen en mogen doen en nu is de leiband los en vliegen ze naar buiten als bloedhonden die nog eens buiten mogen komen :unsure:

Het is inderdaad gewoon degoutant. Op iemand willen slaan omdat hij fan is van een andere ploeg gaat voor mij al veel te ver, laat staan het ook gewoon doen. Kan mij ook niet inbeelden dat het onbesproken kerels zijn geweest die nu uit het niets te ver gaan. Stadionverboden wegens fysiek geweld zouden gewoon vanaf eerste voorval levenslang moeten zijn.

Jammer genoeg is er een limiet van 5 jaar blijkbaar, vrij zeker dat Club niet zou aarzelen om ze levenslang te mijden en maar terecht ook.

Yep, dat is ook een van de redenen waarom ik heb beslist om niet meer live gaan te kijken naar wedstrijden. Ik heb te veel gezien van deze nutteloze zaken. En meestal ligt het steeds aan het feit dat er te veel is gedronken. Ik vind het zeer jammer.
Drank is echt een duivel, ikzelf nuttig niks va alcohol veel te veel miserie door gezien en op de koop toe mijn moeder erdoor verloren. Vandaar ook soms mijn kruistocht tegen bier gooien en zatte mensen. Er zijn natuurlijk heel wat mensen die er me kunnen omgaan maar in vele gevallen loopt het fout zoals in het verkeer/voetbal/ huishoudelijk geweld..

Het is inderdaad gewoon degoutant. Op iemand willen slaan omdat hij fan is van een andere ploeg gaat voor mij al veel te ver, laat staan het ook gewoon doen. Kan mij ook niet inbeelden dat het onbesproken kerels zijn geweest die nu uit het niets te ver gaan. Stadionverboden wegens fysiek geweld zouden gewoon vanaf eerste voorval levenslang moeten zijn.
Zoals in engeland direct levenslang stadionverbod.

Drank is echt een duivel, ikzelf nuttig niks va alcohol veel te veel miserie door gezien en op de koop toe mijn moeder erdoor verloren. Vandaar ook soms mijn kruistocht tegen bier gooien en zatte mensen. Er zijn natuurlijk heel wat mensen die er me kunnen omgaan maar in vele gevallen loopt het fout zoals in het verkeer/voetbal/ huishoudelijk geweld..
Iedereen reageert anders op drank natuurlijk. Ik ben geen hele grote drinker maar als ik zat was, deed ik geen vlieg kwaad. Dat zat gewoon niet in mij. Laat staan voor zoiets stom als voetbal, dat zal ik nooit snappen.

Dus bon, ik vind het eigenlijk nooit echt een excuus voor geweld, dat drinken.

Sowieso voorstander van, nu iemand half dood kloppen op de openbare weg verdiend ook wel nog wat andere straffen zoals gevangenis ofzo. Die gaan er hier niet alleen vanaf komen emt stadionverbod.
Tuurlijk verdienen die gevangenisstraffen, maar het zou toch ironisch zijn dat ze langer de gevangenis is moeten dan dat ze een stadionverbod krijgen.

Snap niet dat er zo een zotten zoveel belang hechten aan een voetbalclub. Heb er hier ook al een paar geweten die beetje te aanhankelijk zijn alsof de club hun mama is.

Ik hoop dat het door de drank kwam dat hij in elkaar is geslagen. Want wat als dat niet zo was? Dan zit je met een maatschappelijk agressiviteitsprobleem zoals ze dat ook bij onze noorderburen hebben.

Snap niet dat er zo een zotten zoveel belang hechten aan een voetbalclub. Heb er hier ook al een paar geweten die beetje te aanhankelijk zijn alsof de club hun mama is.
Ja ik ken er hier ook zo. Spreken telkens in de "wij" vorm als ze over hun ploeg spreken. Bij een grote transfer is het precies of het geld naar hun zelf vloeit :biglaugh:

Ja ik ken er hier ook zo. Spreken telkens in de "wij" vorm als ze over hun ploeg spreken. Bij een grote transfer is het precies of het geld naar hun zelf vloeit :biglaugh:
Ik zeg zelf soms ook wel eens "wij" :unsure: . Uiteindelijk zijn de supporters ook een deel van de club imo. Wat daarom niet wilt zeggen dat ge elkaar op het gezicht moet gaan slaan. Dat is gewoon marginaal. Maar Ajax kan me echt wel vreugde en verdriet bezorgen om het zo te zeggen. Niet dat ik ga wenen ofzo, maar ik kan wel even slechtgezind ervan worden (zoals die match tegen Spurs in de halve finale bijvoorbeeld), maar dat trekt wel snel bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan