Ubiquiti/Unifi switches en hun randapparatuur

Moonbaby

Active member
Hey,

Ik ga mijn netwerk een flinke upgrade geven met een Dream machine pro en een nieuwe switch van ubiquiti
Echter heb ik enkele apparaten die via POE aangestuurd worden, dit is opzich geen probleem maar ik bedenk me net dat hun camera's enkel met hun software werken.
Maar gaan hun acces points,camera's en dergelijke werken met de cheap POE-switch die ik al heb?(Los van het verbruik van de apparaten) Ik zou ik gewoon deze buitengooien en voor hun POE switch gaan?
 
Het gaat werken zolang uw switch de juiste POE standaard ondersteunt.
Maar eerlijk: als je naar Unifi gaat dan is de investering in de switch wel het geld waard. Het is een geintegreerd systeem en dat functioneert optimaal als het met elkaar gekoppeld is.
 
Als je de juiste standaard PoE kiest gaat dat werken. 802.3AF en 803.2AT voor de nieuwere toestellen is wat je nodig hebt. Een UAP-AC-Lite werkt nog met 24V passive geloof ik, maar dat zal de enige zijn...

Hoeveel poorten met PoE heb je nodig?
 
Het gaat werken zolang uw switch de juiste POE standaard ondersteunt.
Maar eerlijk: als je naar Unifi gaat dan is de investering in de switch wel het geld waard. Het is een geintegreerd systeem en dat functioneert optimaal als het met elkaar gekoppeld is.
Als je de juiste standaard PoE kiest gaat dat werken. 802.3AF en 803.2AT voor de nieuwere toestellen is wat je nodig hebt. Een UAP-AC-Lite werkt nog met 24V passive geloof ik, maar dat zal de enige zijn...

Hoeveel poorten met PoE heb je nodig?
Nu heb ik hun AC-pro ap's erop draaien en in de toekomst dan waarschijnlijk hun camera's en wat raspberry pi's.
 
Je hoeft die switch dan niet te vervangen. De camera's werken allemaal met 802.3AF geloof ik. Ik vind het persoonlijk wel handig, als je bijvoorbeeld een aparte VLAN wil opzetten voor je camera's, dan is dat wel makkelijk met een UBNT switch.

Vanaf de 8p-150W kan je ze rack mounten, wat je waarschijnlijk wil met een UDMP. Je kan bij die switch ook SFP+ gebruiken om die aan je UDMP te hangen. Dan heb je alle 8 de poorten nog vrij op beide toestellen. Daarna heb je 16P switchen met 8 of 16 PoE poorten, etc...

De Gen2 switchen hebben wat minder PoE vermogen en ondersteunen minder standaarden, maar zijn wat stiller en hebben die AR functie die je ook op de UDMP hebt...
 
"wat stiller" is een understatement. Bij mij staat een Gen1 in een rack met glazen deur en je kan die duidelijk horen draaien met de deur toe.
Bij mijn zus staat een Gen2 in een open rack en die is fluisterstil.
 
Terug
Bovenaan