U2

Kid_C

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
Het moest er ooit eens van komen natuurlijk... :unsure:

*ahum*

u2-1991.jpg


Yes! Week vier! U2! De Ierse band bestaat al sinds 1976 en brachten ondertussen 14 albums uit. De twee bekendste bandleden zijn Bono (Paul David Hewson voor de staat) en The Edge (née David Howell Evans), ze worden bijgestaan door Adam Clayton (bass) en Larry Mullen Jr. (drums).
Naast hun uitgebreide discografie staan ze gekend voor hun (ooit) larger than life liveshows. De ZOO TV tour was ongezien begin de jaren 90, die budgetten krijgt Rammstein zelfs niet meer vrij tegenwoordig.

Ik heb al gemerkt dat heel wat mensen opzien tegen deze week. Mijzelf inclusief, ik kan me niet voorstellen dat ik me ga verdiepen in U2 met dit mooie zomerweer. :p Maar we gaan het toch doen! Ik ben opnieuw benieuwd naar jullie input, zowel positief als negatief. Misschien krijgen we er zelfs een paar fans bij.

Interessante links:


Nog eens het concept uitleggen en welke afspraken we maken:
  • We doen een wekelijkse dieptestudie van het repertoire van een bekende artiest.
  • We starten op woensdag en luisteren uitgebreid naar de discografie, ondertussen kan je in dit topic terecht voor commentaar, bedenkingen, de artiest de hemel in te prijzen, ...
  • Na een week kan je de artiest verder bespreken in dit topic, maar start er ook een nieuw topic met de volgende artiest.
  • We houden de gesprekken very much civilised. Geen persoonlijk aanvallen, elk heeft recht op zijn mening. Discussie aangaan mag natuurlijk wel.
 
Ik zet hier mijn joker in en ga volledig voor Carly Rae!

U2 geeft mij sinds jaar en dag braakneigingen en ik kan niemand serieus nemen die zich op volwassen leeftijd nog steeds "The Edge" laat noemen.
 
All that you can't leave behind is voor mij persoonlijk toch wel het beste album ooit. Al jaren fan van de groep en eenmaal het genoegen gehad om ze live te zien tijdens de 360 tour in Brussel. Geweldige podium beesten met fantastische muziek en lyrics die me ook persoonlijk aanspreken, misschien soms te godsdienstig voor velen maar toch, de kracht en moed die ik uit hun songs haal heeft me al door veel diepe dalen gesleurd.

2 April is er trouwens weer een live concert van hun te bewonderen, na live at slane castle 2 weken terug en under a blood red sky vorige week is het nu de beurt aan popmart live from mexico!

 
Ben al klaar maar graag gedaan ;) . Het verdict

Die eerste 2 zaten te veel tussen ' we gaan mee in de new wave of we doen iets nieuw'. En dan denkt ne mens bij het album war ' ok ze hebbe hun shtick gevonden nu word het beter'. Alleen komt ne mens daar bedrogen uit. De hits ben ik 100 % mee en dat zijn terecht classics. Maar al de rest is zo een gezaag dat ik er mij echt met moeite heb moete doorsleuren.

De laatste 2 dat ik beluisterd heb zat al iets meer leven in. Pop en All that you can't leave behind ging het al beter. Tis niet dat Bono en co niet weten wat ze doen maar tvalt allemaal zo snel in hetzelfde gezaag. Classic hits ja, classic artists hell no.

Maar goed I took one for the team maar bij coldplay of arcade fire verwacht ik wel een wederdienst @BlackOccult
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen aan de derde (War).

De eerste viel beter mee dan ik had gedacht, al zou ik het nooit spontaan opzetten. Klinkt een beetje als vroege The Cure met de new wave invloeden, maar dan minder emo. De vocals van Bono vallen hier goed mee en het gitaarwerk van The Edge is nog niet zo hard over the top.

De tweede (October) was een misbaksel. Ik heb me nog nooit zo hard door een album moeten slepen als deze. Mijn vriendin heeft gevraagd om een koptelefoon op te zetten, which never happened before. :unsure:
 
Iemand die een selectie kan geven van albums (6-tal), want als ik even google kom ik op 16 albums uit. Dat is me wat te veel. Sowieso hun eerste album, maar dan?
Zelf heb ik een compilatiecd van The best of 1980-1990 en the best of 1990-2000
 
Ik denk dat iedereen de klassiekers wel kent, de typische Bono sound die steeds maar weer terugkomt.
Ik kan niet zeggen dat het slecht is, maar op hun best-off's staan toch ook wel echt nummers die zeer matig of gewoon niet goed zijn.

Heb zo ook eens flarden opgezet van hun eerdere CD's, kan me niet bekoren.
Nee voor mij zijn ze niet.
 
I Will follow is echt hun beste hit. Voor de rest een typische band die voor mij goed was in de jaren 80-90 maar nadien niet meer. Bono denkt trouwens ook dat hij een president is. En dan haak ik af. Not my kinda guy anymore...
 
Tot wanneer hebben we eigenlijk voor U2?
Want ik wil er wel aan beginnen, maar enkel als ik de tijd heb om het deftig te doen.
 
I Will follow is echt hun beste hit. Voor de rest een typische band die voor mij goed was in de jaren 80-90 maar nadien niet meer. Bono denkt trouwens ook dat hij een president is. En dan haak ik af. Not my kinda guy anymore...
Hij is de president van de regenboog. Ge weet wel die regenboog met aan de andere kant ervan ne pot goud
 
Ik ga even wat meer U2 luisteren deze week. Zover één album gerated, en dat is Achtung Baby (pretty much forgettable IMO), maar ik heb het maar één keer beluisterd. Mijn favoriete hit van U2 is I Still Haven't Found What I'm Looking For, maar heel veel heb ik niet geluisterd. One ken ik zelfs niet goed.

Volgens last.fm I Still haven't found what i'm looking for 5 keer beluisterd, With or Without You 2 keer, Beautiful Day en Sunday Bloody Sunday 1 keer, het gehele album van Achtung Baby 1 keer, dus in totaal 22 keer naar U2 geluisterd (in de praktijk is dat iets meer, bvb. radio enzo, en voor ik last.fm gebruikte), maar ook niet veel meer dan dat.

War
Joshua tree
All that you can't leave behind
Pop
Zooropa

Dank je...

Maar waarom geen Achtung Baby (wordt één van de beste U2 albums genoemd samen met Joshua Tree)?
 
Iemand die een selectie kan geven van albums (6-tal), want als ik even google kom ik op 16 albums uit. Dat is me wat te veel. Sowieso hun eerste album, maar dan?
Zelf heb ik een compilatiecd van The best of 1980-1990 en the best of 1990-2000

Misschien kan dit helpen (hoogste ratings en hoeveel keer beluisterd)

VUugpoT.png


Een soort van flowchart

OerRWWN.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik ga even wat meer U2 luisteren deze week. Zover één album gerated, en dat is Achtung Baby (pretty much forgettable IMO), maar ik heb het maar één keer beluisterd. Mijn favoriete hit van U2 is I Still Haven't Found What I'm Looking For, maar heel veel heb ik niet geluisterd. One ken ik zelfs niet goed.

Volgens last.fm I Still haven't found what i'm looking for 5 keer beluisterd, With or Without You 2 keer, Beautiful Day en Sunday Bloody Sunday 1 keer, het gehele album van Achtung Baby 1 keer, dus in totaal 22 keer naar U2 geluisterd (in de praktijk is dat iets meer, bvb. radio enzo, en voor ik last.fm gebruikte), maar ook niet veel meer dan dat.



Dank je...

Maar waarom geen Achtung Baby (wordt één van de beste U2 albums genoemd samen met Joshua Tree)?
One is goed al de rest is minder daarop.

Als ik 1 nummer als favoriet moet kiezen van hun is het ' in a little while'. Als we Joey Ramone zen familie mogen geloven is de man op dat nummer heengegaan en dat geeft het wel iets extra voor mij. Want ja Joey is een beetje een held. Bono en co niet
 
Terug
Bovenaan