Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Begrijp het wel dat hij het doet en zeker op zijn 'leeftijd'. Nog eens goed cashen voor je sportief pensioen

Enkel de interviews ivm sportief project en dergelijke van maanden ervoor die sommige dan doen. Dan rol ik toch wel eens met mijn ogen bij die lucratieve transfers.
Lieven een KDB die zegt dat hij voor alles openstaat.

"Op zijn leeftijd", die is 32 jaar ... naar keepersnormen is dat nog makkelijk een carriëre op topniveau van 6 jaar zie vb. Neuer (38), Lloris (37)
Ik kan dat helemaal niet begrijpen eigenlijk, op deze manier zeg je het (top)voetbal vaarwel naar mijn idee, dat is toch enorm jammer, dat die niet ergens bij een (sub)topper in een topcompetitie kan uitkomen en daar voor de prijzen spelen.

We moeten niet doen alsof die bij dergelijke ploegen niet nog altijd astromisch veel geld kan gaan verdienen ofzo hé
Neen, liever naar de vergeetput, om toch nóg eens een paar miljoen extra te verdienen en nooit meer om de knikkers te spelen.

Zijn eerste en laatste kampioenschap als eerste keeper dus. Eindigen op een hoogtepunt denkt hij.
Tegen het WK moeten we dus hopen dat
- Tedesco de plooien glad strijkt met Courtois
- Tedesco buiten ligt en de volgende coach Courtois kan overtuigen
- Vandevoordt mag meedoen bij Leipzig en daar uitgroeit tot nieuwe nummer 1
- Genk nog eens een steen opheft waar weer een keeperstalent vanonder kruipt

Tegen het WK moeten we dus hopen dat
- Tedesco de plooien glad strijkt met Courtois
- Tedesco buiten ligt en de volgende coach Courtois kan overtuigen
- Vandevoordt mag meedoen bij Leipzig en daar uitgroeit tot nieuwe nummer 1
- Genk nog eens een steen opheft waar weer een keeperstalent vanonder kruipt

Kaminski (31) en Sels (32) kunnen ook nog mee tegen dan.

En wel jammer dat Mile Svilar voor Servië heeft gekozen - dat was anders waarschijnlijk de opvolging voor Courtois.
Vandevoordt zal zich hopelijk ook nog verder ontwikkelen.

"Op zijn leeftijd", die is 32 jaar ... naar keepersnormen is dat nog makkelijk een carriëre op topniveau van 6 jaar zie vb. Neuer (38), Lloris (37)
Ik kan dat helemaal niet begrijpen eigenlijk, op deze manier zeg je het (top)voetbal vaarwel naar mijn idee, dat is toch enorm jammer, dat die niet ergens bij een (sub)topper in een topcompetitie kan uitkomen en daar voor de prijzen spelen.

We moeten niet doen alsof die bij dergelijke ploegen niet nog altijd astromisch veel geld kan gaan verdienen ofzo hé
Neen, liever naar de vergeetput, om toch nóg eens een paar miljoen extra te verdienen en nooit meer om de knikkers te spelen.
Maar voor hetzelfde geld krijg je morgen een blessure en is je carrière gedaan. Hij zal zeker niet slecht verdiend hebben, maar 10 miljoen per jaar is gigantisch veel. Kan je bijna niet laten liggen.

Maar voor hetzelfde geld krijg je morgen een blessure en is je carrière gedaan. Hij zal zeker niet slecht verdiend hebben, maar 10 miljoen per jaar is gigantisch veel. Kan je bijna niet laten liggen.
Zo'n dooddoener altijd ... want hij heeft waarschijnlijk net voldoende om dagelijks brood op de plank te krijgen, en is al niet jaren aan het rentenieren. Nogmaals, die verdienen nu al astronomische bedragen geld tov elke gewone mens.

Het is jammer dat je naar een land gaat waar vrouwenrechten niet bestaan, je als westerse vrouw scheef bekeken wordt, in één of andere compound moet gaan leven hoogstwaarschijnlijk met je gezin, waar de stadions amper vol zitten tenzij Ronaldo komt spelen, etc ... dan zijn nog maar de extrasportieve zaken, want sportief ga je er ook gewoon op achteruit, zo simpel is het, dan toon je ook gewoon geen ambitie meer.
Als (momenteel) eerste keeper van de Rode Duivels dan nog ... wij zijn niet meer de prutsers van weleer die raar bekeken worden, het kan toch niet dat er verschillende Europese (subtop)clubs zo'n keeper geen interessant profiel vinden?

Daarom ook leeftijd tussen haakjes, weet niet waarom je daar dan zo op doorgaat.

Hij is ook helemaal geen Neuer of Lloris die nog voor prijzen gaat spelen in topcompetities maar wel gewoon bij een subtopper in een grote competitie of bij een Anderlecht in Belgie.

Dus ja dan kan ik het zeker wel snappen dat je geld gaat pakken op topclub niveau op die 'leeftijd'.

Dat extrasportieve heb je helemaal gelijk in en zou ook liever hebben dat ze voor het voetbal ipv geld kiezen, maar totaal onbegrijpelijk vind ik zijn keuze niet.

Laatst bewerkt:
Zo'n dooddoener altijd ... want hij heeft waarschijnlijk net voldoende om dagelijks brood op de plank te krijgen, en is al niet jaren aan het rentenieren. Nogmaals, die verdienen nu al astronomische bedragen geld tov elke gewone mens.

Het is jammer dat je naar een land gaat waar vrouwenrechten niet bestaan, je als westerse vrouw scheef bekeken wordt, in één of andere compound moet gaan leven hoogstwaarschijnlijk met je gezin, waar de stadions amper vol zitten tenzij Ronaldo komt spelen, etc ... dan zijn nog maar de extrasportieve zaken, want sportief ga je er ook gewoon op achteruit, zo simpel is het, dan toon je ook gewoon geen ambitie meer.
Als (momenteel) eerste keeper van de Rode Duivels dan nog ... wij zijn niet meer de prutsers van weleer die raar bekeken worden, het kan toch niet dat er verschillende Europese (subtop)clubs zo'n keeper geen interessant profiel vinden?
Maar die mannen denken daar anders over. Wij werken op het kantoor/fabriek/werkplaats voor veel minder geld en daarom dat wij "al" tevreden zijn met 2 miljoen voor wat te voetballen, maar die mannen hebben dat al en die denken "waarom voor 2 miljoen voetballen ipv voor 10 miljoen". Er is een reden waarom er zoveel naar daar trekken. Ge leeft in een heel andere wereld. Die zitten daar in de grootste luxe een jaar of 2 en worden dubbel zo rijk dan ze al waren.

Maar die mannen denken daar anders over. Wij werken op het kantoor/fabriek/werkplaats voor veel minder geld en daarom dat wij "al" tevreden zijn met 2 miljoen voor wat te voetballen, maar die mannen hebben dat al en die denken "waarom voor 2 miljoen voetballen ipv voor 10 miljoen". Er is een reden waarom er zoveel naar daar trekken. Ge leeft in een heel andere wereld. Die zitten daar in de grootste luxe een jaar of 2 en worden dubbel zo rijk dan ze al waren.
Dat weet ik toch zo niet hoor, daar in Saudi-Arabië? Er waren een tijd geleden toch wat artikels van enkele spelers die het daar toch totaal niet zo plezant leven vonden en al "spijt" hadden van hun keuze? Los van het financiële dan.

Henderson bijvoorbeeld? Die is toch snel teruggekeerd naar Europa.

Daarom ook leeftijd tussen haakjes, weet niet waarom je daar dan zo op doorgaat.

Hij is ook helemaal geen Neuer of Lloris die nog voor prijzen gaat spelen in topcompetities maar wel gewoon bij een subtopper in een grote competitie of bij een Anderlecht in Belgie.

Dus ja dan kan ik het zeker wel snappen dat je geld gaat pakken op topclub niveau op die 'leeftijd'.

Dat extrasportieve heb je helemaal gelijk in en zou ook liever hebben dat ze voor het voetbal ipv geld kiezen, maar totaal onbegrijpelijk vind ik zijn keuze niet.
Die leeftijd was niet per se op jou bedoeld hoor, was een algemene opmerking op de "teneur" rond het goeie moment enzo, alsof zijn carriere bijna voorbij is.

Ik "begrijp" het op zich ook wel hé, maar ik "snap" het niet dat je dit doet, laat het ons zo zeggen :)

Dat weet ik toch zo niet hoor, daar in Saudi-Arabië? Er waren een tijd geleden toch wat artikels van enkele spelers die het daar toch totaal niet zo plezant leven vonden en al "spijt" hadden van hun keuze? Los van het financiële dan.

Henderson bijvoorbeeld? Die is toch snel teruggekeerd naar Europa.
Uiteraard zijn er die spijt hebben, gelukkig maar. Alleen zijn die ook voor het geld gevallen en het luxe leven. Dat is dus ook het punt waar Casteels zich nu in bevindt.

Als sportfan kan ik het totaal niet begrijpen.

Als werkmens, ik zou hetzelfde doen.
Zekerheid van centen
je weet niet of het voorstel volgend jaar nog komt, wie weet breek je morgen je been...

En wat voor ons een loon van 2/3k is, is voor een deftige voetballer een loon van 2/3mil heh...
Die bekijken dat niet als "ik heb 8 mil meer per jaar" volgens mij.
Het uitgavepatroon en bedragen is bij zo'n mannen wrs ook een veelvoud tegenover het onze.
Is er geen gezegde dat je leeft naar je portefeuille ofzoiets?

Pas op, ik wil die lonen niet verdedigen, verre van.
Want die bedragen zijn degoutant.
Gewoon beseffende dat die 25 "sjansaars" die vanuit België naar duitsland gevlogen zijn met hun gezamenlijke wekelijkse loon zoveel problemen in ons land zouden kunnen oplossen... (Maarja, er zijn buiten voetballers nog genoeg belgen die met hun wekelijkse zakcentje veel problemen kunnen oplossen)

Voor Casteels is het ook gewoon het verschil tussen zijn kinderen financiële gemoedsrust geven en zijn kleinkinderen ook. Afin, die mannen zelf zijn binnen, maar ik kan me wel voorstellen dat ge gewoon ook u nageslacht in ne zetel wilt zetten als ge kunt..

Terug
Bovenaan