Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Hier kunnen alle (toekomstige) ouders hun hart luchten, tips geven of leuke anekdotes vertellen.

Hebben ouders nog goesting om hun hart te luchten? Ik ben vader van 2 en die zuigen mij net als een demon leeg. Dan heb ik het fut niet meer om een gans epistel te schrijven :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds een jaar of twee ben ik 'plusmama' (ew) van een dochter van nu bijna 12. Redelijk 'onverwacht' en niet gepland 😂 Af en toe is het een uitdaging, zeker nu ze wat begint te puberen, maar tegelijk zo blij dat ze mij vanaf het begin aanvaard heeft en ik voor haar gewoon deel ben van de familie 🥰
 
Waarschijnlijk geen nieuws maar hier 3 bengels. Dat vraagt inderdaad de nodige energie, zeker gezien de leeftijd (de oudsten zijn 3.5, 1.5 jaar en de jongste is 4 maand).

Dit weekend komt de Sint en de hype is er toch bij de oudste. Gisteren had ze zich al mooi gemaakt voor de Sint: 21 speldjes in haar haar gestoken :)
 
Hier eentje van 6 en 10

Die van 10 begint stilaan te pre-puberen (allez, ze protesteert al eens méér dan normaal en op niet altijd de meest kindse wijze). Is nog altijd een héél leuk kind, maar je ziet haar attitude wel wat veranderen, ook bvb in gedrag tegenover de zoon of in dingen zoals badkamergewoontes. Gevoelig kind, maar heeft er weinig last van tot voor kort.

Die van 6 heeft het lastig met gevoelens. Hij is een stoere spring in't veld, maar zijn beste vriend(innetje) is een héél gevoelig meisje waar hij zelf ook veel aan heeft (zij begrijpt hem héél goed). Hij heeft regelmatig "dagmerries" zoals hij het zelf benoemt, waarbij zijn fantasie in angst overslaat (angst dat hij zijn zus dood zal doen etc) en is daarvoor in behandeling. Hij denkt téveel na, wat op schools vlak een voorsprong geeft, maar zijn mentale leeftijd is nog jong.

Leukste is dat ze beide graag gezien worden door de klasgenootjes :)
 
Meisjes van 6 en 10.

Oudste is voorbeeldig, jongste is er eentje van extremen. Extreem lief, extreem behulpzaam, maar ook licht ontvlambaar en met een temperament van hier tot in Tokyo. Botst regelmatig maar van zich afbijten moet ik ze alvast niet leren. :)
 
Vroeger geloofde ik niet in vampiers, sinds de geboorte van onze zoon wel, zie zuigt gewoon soms de energie uit u lijf :p
 
Wij verwachten in mei ook ons eerste kindje, een jongetje, en ik bereid me dankzij de voorgaande berichten al voor op een rollercoaster van emoties en een gebrek aan energie :D
 
Eigenlijk valt dat allemaal wel mee. 't is ook een goeie work out: tegenwoordig ben ik voor de twee oudste een soort levende speeltuin: klimmen, in't rond gooien, onnozel spelletjes doen: allemaal prima voor de conditie :D
 
Het is ook oké om je af en toe eens niet zo fantastisch te voelen bij de komst van een nieuw kindje. Als ik zo kijk naar mijn vrouw en wat die allemaal heeft moeten doorstaan. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Laat je dus niet misleiden door wat je op TV ziet ofzo.

Hier zijn ze net geen drie en juist twee. Dicht op mekaar dus. Maar ik vind het nu wel steeds leuker worden. Zeker nu er effectief kan worden gecommuniceerd en zij ook kunnen aangeven wat het probleem is.
 
Ondertussen zoontje dat 4j wordt in januari en dochter van 8 maanden.

Onze dochter sliep na 5 à 6 weken door en nu leggen we ze in haar bed om 22u en die wordt wakker om 8u dus daar hebben we absoluut geen last van, weent enkel met kaka in de broek of als ze honger heeft.

Onze zoon heeft uiteraard zijn kuren en ge zou die soms willen buitenzetten, maar ja...het wordt wat te koud zegt die van ons. :cautious:

Ipv op zijne duim te zuigen zuigt die op zijn vinger, vanaf hij een jaar was tot nu. Enkel als hem in slaap wilt vallen of als hem niks te doen heeft of even voor de TV zit. Die zijne wijsvinger staat scheef en in een puntje gezogen (overdreven uiteraard maar alleszins veel smaller geworden dan zijn andere vingers).

We hebben al (soortgelijk product van apotheker) Byte-X aan zijn vinger gedaan maar na 10 x is hij die smaak gewoon... Tandarts zegt dat ze voor hun 4j daar met moeten stoppen want vanaf dan zou dat schadelijk kunnen zijn voor de tanden.

Iemand hetzelfde probleem meegemaakt en een oplossing gevonden?

Op den duur moeten we zijn vingers inwindelen.
 
Hier zijn ze net geen drie en juist twee. Dicht op mekaar dus. Maar ik vind het nu wel steeds leuker worden. Zeker nu er effectief kan worden gecommuniceerd en zij ook kunnen aangeven wat het probleem is.
Hah, de laatste tijd is dat weer zo'n omgekeerde tendens he: die roze wolk zoveel mogelijk proberen te doorprikken. Dat is zo erg ondertussen dat ik niet eens aan kinderen durf beginnen. Alles klinkt verschrikkelijk. (En ja, dat wordt dan goed gepraat met al de liefde die je voelt en alles, maar dat is zo vaag en zegt mij niks.)

Dus thanks, guys! 😂
 
Als ik tegen de vrouw wat aan't discussieren ben, zelfs al is het al lachend, dan komt de dochter af "stop eens met ruziën" 🥲
Lol hier ook, elke dag :eek:

Dochtertje van 3 hier. Eigenlijk heel trots en blij met hoe ze is. Enorm eigenzinnig kind, maar toch "braaf" genoeg om niet onnoemelijk moeilijk te zijn.
 
Hah, de laatste tijd is dat weer zo'n omgekeerde tendens he: die roze wolk zoveel mogelijk proberen te doorprikken. Dat is zo erg ondertussen dat ik niet eens aan kinderen durf beginnen. Alles klinkt verschrikkelijk. (En ja, dat wordt dan goed gepraat met al de liefde die je voelt en alles, maar dat is zo vaag en zegt mij niks.)

Dus thanks, guys! 😂

Pas op niet zo lang geleden heeft Linde Merckpoel de toorn van Vlaanderen over zich gekregen omdat ze durfde zeggen dat ze niet op een roze wolk zat.
 
Terug
Bovenaan