Studie Toegepaste psychologie

.klc

New member
Hallo allemaal

Ik zou graag toegepaste psychologie studeren. Op het internet kan je veel info vinden over de vakken, maar weinig info over de beroepsmogelijkheden.

Heb jij ervaring met deze richting of ken jij iemand die deze richting volgt, laat me het dan weten aub.

Alvast bedankt.
 
Je beroepsmogelijkheden hangen af van welke afstudeerrichting je kiest. Als je voor school en pedagogische psychologie kiest kan je bijvoorbeeld aan de slag in het CLB maar dan moet je de onzekerheid gedurende een aantal jaren er wel bijnemen en daarmee bedoel ik dat je de eerste jaren vooral tijdelijke contracten van enkele maanden moet vervullen. Er wordt beweerd dat je ook aan de slag zou kunnen als zorgcoördinator of leerlingenbegeleider, maar in de praktijk heb ik nog niemand uit toegepaste psychologie in die functies gezien. Meestal zijn het gewoon leerkrachten met een extra opleiding.

Als je voor de afstudeerrichting arbeid en organisatie kiest zal je voornamelijk terecht komen in de uitzendsector of eventueel een personeelsdienst. Pas na jaren ervaring zou je bv. In een interne hr-dienst terecht kunnen..

Kies je voor klinische psychologie, dan mag je vooral denken aan caw, ckg en dergelijke laagdrempelige eerstehulpverleningsdiensten.

De regio waar je woont en wilt werken zal ook mede bepalen of je werk zal vinden. In Limburg zullen uw mogelijkheden beperkt zijn...

Lonen in de sociale sector zijn niet zo geweldig trouwens.
 
Terug
Bovenaan