Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …).
Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
Willem Dafoe schittert in de rol van Nemo en weet de verschillende stadia waarin hij belandt – wanhoop, hulpeloosheid, hoop en waanzin – geweldig uit te beelden, terwijl hij zich probeert te redden uit deze benarde situatie. De omstandigheden verergeren snel: met een bijna lege koelkast, een afgesloten waterkraan en de ondraaglijke hitte door het falende controlesysteem. Het camerawerk is uitstekend; de close-ups leggen de claustrofobie perfect vast.
In de tweede helft vervagen de grenzen tussen realiteit en illusie. Toch begint de film zich hier te herhalen en lijkt regisseur Vasilis Katsoupis moeite te hebben om de tijd op een inventieve manier in te vullen. Dit gaf mij een dubbel gevoel: enerzijds was ik gefascineerd door het originele concept en onder de indruk van Dafoes acteerprestatie, anderzijds begon ik de keuzes van het hoofdpersonage in twijfel te trekken. De rommel die hij in het appartement achterliet, begon me te storen – ik vroeg me af of ik zo'n situatie misschien beter onder controle had kunnen krijgen. En nee, ik wil absoluut geen maanden in zo'n benarde situatie vastzitten. Toch ben ik blij dat ik deze film uiteindelijk gezien heb en ik kan hem zeker aanraden.
Kijk, je weet ondertussen perfect wat je krijgt met deze The Equalizer-films he. Denzel Washington ziet iemand die onrecht wordt aangedaan door een stel boosaardige bullebakken, en gaat vervolgens met harde hand even de zaak rechtzetten. Ook in dit derde deel weet je dus exact waar je aan toe bent.
Dat wil niet zeggen dat deze threequel niet amusant is. Om te beginnen blijft het grappig dat Denzel meer en meer op een slechtgezinde bulldog begint te lijken die boos fronsend naar de booswichten loert vooraleer de boel escaleert. De booswichten in dit geval zijn de Italiaanse Camorra die een lieflijk stadje aan de Amalfi-kust onder de knoet houden. Ze persen de handelaars af, mishandelen de plaatselijke carabinieri ... het is kortom tuig. Jammer voor hen is echter dat het dorpje ondertussen het personage van Denzel in hun midden heeft gesloten, en die is van zijn kant ook op hen gesteld geraakt.
Dat zorgt voor een opbouw van Denzel die met boze bulldogblikken het onrecht aanschouwt, tot de bastardo's het te ver drijven en een reactie van hem uitlokken. Het duurt ruim een uur voor Denzel zijn bijttandjes gebruikt, maar wanneer hij het doet, vloeit er bloed. Veel heeft het allemaal niet om het lijf, het voelt als een ouderwets goede western die zich toevallig in het pittoreske Italie afspeelt. Denzel is wederom steengoed als een kruising tussen de man met no name en een bulldog, er gaan heel wat bullebakken bruut dood en het duurt niet al te lang. Meer moet dat soms echt niet zijn als filmisch tijdverdrijf.
Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
Aeyenah
Inside
Inside speelt zich volledig af in een luxueus penthouse, waar de dief Nemo slechts zeven minuten heeft om vier originele schilderijen te stelen. Maar wanneer het besturingssysteem van het appartement defect raakt, wordt het volledig hermetisch afgesloten, waardoor Nemo vast komt te zitten.Willem Dafoe schittert in de rol van Nemo en weet de verschillende stadia waarin hij belandt – wanhoop, hulpeloosheid, hoop en waanzin – geweldig uit te beelden, terwijl hij zich probeert te redden uit deze benarde situatie. De omstandigheden verergeren snel: met een bijna lege koelkast, een afgesloten waterkraan en de ondraaglijke hitte door het falende controlesysteem. Het camerawerk is uitstekend; de close-ups leggen de claustrofobie perfect vast.
In de tweede helft vervagen de grenzen tussen realiteit en illusie. Toch begint de film zich hier te herhalen en lijkt regisseur Vasilis Katsoupis moeite te hebben om de tijd op een inventieve manier in te vullen. Dit gaf mij een dubbel gevoel: enerzijds was ik gefascineerd door het originele concept en onder de indruk van Dafoes acteerprestatie, anderzijds begon ik de keuzes van het hoofdpersonage in twijfel te trekken. De rommel die hij in het appartement achterliet, begon me te storen – ik vroeg me af of ik zo'n situatie misschien beter onder controle had kunnen krijgen. En nee, ik wil absoluut geen maanden in zo'n benarde situatie vastzitten. Toch ben ik blij dat ik deze film uiteindelijk gezien heb en ik kan hem zeker aanraden.
Sassenach
Onopgelost
Sinds enkele weken verschijnt elke donderdag een nieuwe aflevering van Streamz nieuwste misdaadserie ‘Onopgelost’. Ik kan al eens genieten van een goeie misdaadserie, wat mijn keuze voor deze maand heel gemakkelijk maakte. ‘Onopgelost’ is een Vlaams-Nederlandse samenwerking waarin Veerle Dejaeger en Maksim Stojanac de Vlaamse zijde vertegenwoordigen, en Georgina Verbaan, Olga Zuiderhoek, Xavier Molijn en Thorn de Vries de Nederlandse zijde. Professor criminologie Mia van der Linden neemt vijf studenten onder haar vleugels om zich samen toe te spitsen op het oplossen van enkele cold cases. Het concept intrigeerde me, helaas is de uitwerking minder geslaagd. De personages kennen weinig diepgang, zijn nogal eenzijdig en niet genoeg uitgewerkt. Mijn inlevingsvermogen wordt niet getriggerd en in sommige scènes geloof ik zelfs het acteerwerk niet. Ook professor Mia van der Linden vertegenwoordigt het stereotype zelve: ze gedraagt zich stoer, onderdrukt haar emoties en vlucht in verslavingen waar ze van probeert te herstellen … Niets nieuws onder de zon met andere woorden. De cases daarentegen maken dat ik mijn aandacht er wel bij kan houden. Je kan wel een gokje wagen naar de dader en het motief, maar zoals het een echte misdaadserie betaamt, ken je pas op het einde de dader. De inzichten die je onderweg mee oppikt, zijn een leuke extra. ‘Onopgelost’ is bijgevolg jouw doorsnee misdaadserie: het laat geen indruk achter, maar vult wel de tijd.Killjoy
The Equalizer 3
Het was een regenachtige avond wanneer de vriendin en de dochter besloten naar de gym te gaan en ik het kot voor mij alleen had. Tijd om even ongegeneerd een typische ventenfilm boven te halen. The Equalizer 3, die al een tijdje in de premiumselectie van Streamz zit, voldeed uitstekend aan dat plaatje.Kijk, je weet ondertussen perfect wat je krijgt met deze The Equalizer-films he. Denzel Washington ziet iemand die onrecht wordt aangedaan door een stel boosaardige bullebakken, en gaat vervolgens met harde hand even de zaak rechtzetten. Ook in dit derde deel weet je dus exact waar je aan toe bent.
Dat wil niet zeggen dat deze threequel niet amusant is. Om te beginnen blijft het grappig dat Denzel meer en meer op een slechtgezinde bulldog begint te lijken die boos fronsend naar de booswichten loert vooraleer de boel escaleert. De booswichten in dit geval zijn de Italiaanse Camorra die een lieflijk stadje aan de Amalfi-kust onder de knoet houden. Ze persen de handelaars af, mishandelen de plaatselijke carabinieri ... het is kortom tuig. Jammer voor hen is echter dat het dorpje ondertussen het personage van Denzel in hun midden heeft gesloten, en die is van zijn kant ook op hen gesteld geraakt.
Dat zorgt voor een opbouw van Denzel die met boze bulldogblikken het onrecht aanschouwt, tot de bastardo's het te ver drijven en een reactie van hem uitlokken. Het duurt ruim een uur voor Denzel zijn bijttandjes gebruikt, maar wanneer hij het doet, vloeit er bloed. Veel heeft het allemaal niet om het lijf, het voelt als een ouderwets goede western die zich toevallig in het pittoreske Italie afspeelt. Denzel is wederom steengoed als een kruising tussen de man met no name en een bulldog, er gaan heel wat bullebakken bruut dood en het duurt niet al te lang. Meer moet dat soms echt niet zijn als filmisch tijdverdrijf.