Threads negeren

Dat is geen optie, behalve de methode met 100% succes van hierboven. Als je het niet wilt lezen, niet lezen.

Edit: Misschien is het niet heel duidelijk wat ik bedoelde. Het is geen optie in Xenforo, dus zelfs al zouden we het willen, het gaat niet. Als het een optie was, lijkt het me nog niet erg wenselijk, omdat je dan eilandjes creëert in plaats van een grote community, dus ik denk dat we het dan nog niet zouden implementeren. Maar dat doet er niet toe, want het kan zelfs niet in de forumsoftware.
 
Laatst bewerkt:
Eventuele oplossing :

Threadban

Als moderatoren merken dat het probleem zich beperkt tot één thread of een bepaald onderwerp, kunnen zij, hetzij om die user tegen zichzelf te beschermen en te behoeden voor een escalatie, hetzij om de thread in de hand te houden, voor die user en dat onderwerp een threadban opleggen. Eerst tijdelijk, en bij herhaling permanent. Die mag ook worden aangevraagd door de gebruiker zelf.

Je gaat de posts dan nog wel zien, maar doordat je er dan toch niet in kunt posten, is dat dan toch al een vorm van het negeren van de thread in kwestie.
Wat ook zal helpen met het niet lezen van die thread.
Een betere oplossing zie ik er niet aankomen eigenlijk op lange of korte termijn.
 
Maar dat doet er niet toe, want het kan zelfs niet in de forumsoftware.
Een mogelijke (maar enorm slechte) oplossing zou het maken van een add-on zijn die dit toch mogelijk maakt. De reden dat dit hoogstwaarschijnlijk een slechte oplossing is, is omdat dit verhoudingsgewijs héél wat meer extra problemen kan veroorzaken dan het een probleem oplost voor een klein handjevol mensen.

Zonder teveel in technische detail te gaan maar remember het technische probleem van de mysterieuze ghostpages op het vorige forum dat de oorspronkelijke makers zelfs nooit opgelost hebben gekregen? Dat is slechts één v/d vele potentiële technische problemen die ik in het vooruitzicht zie als we aan zo'n dingen beginnen sleutelen.
Ook het feit dat deze feature sinds augustus 2010 de vierde meest populaire gevraagde aanpassing is aan deze forumsoftware en de makers ervan nog steeds niet toehappen, wil in mijn ogen zeggen dat dit in the end inderdaad een véél grotere appel is om te doorbijten dan op het eerste gezicht lijkt.

Een andere mogelijke (en imho veel betere/flexibelere) oplossing zou zijn dat iemand - gelijk in de goeie ouwe dagen - een browser extension maakt die dit mogelijk maakt, zoals bvb "Reddit Enhancement Suite" of "Social Fixer for Facebook" ook bestaan. Dan worden deze fora/threads/posts/users/... op browserniveau genegeerd op een manier die jullie volledig zelf willen: blurred, onklikbaar, volledig onzichtbaar, whatever floats yer boat 🤷‍♂️

En heck, een browser extension is meteen ook de beste oplossing om meteen ook deze thread mee te nemen. Alles wordt immers opgeslaan in je eigen lokale browserstorage, dus geen GDPR/privacy/security/serverload/upgrade/... related problemen aan onze kant waarvan we wakker moeten liggen.
 
Als je de thread starter op uw ignore lijst zet, dan zijn de threads gestart door deze persoon niet meer zichtbaar. Een drastische, maar mogelijke oplossing. 😜
 
Een mogelijke (maar enorm slechte) oplossing zou het maken van een add-on zijn die dit toch mogelijk maakt. De reden dat dit hoogstwaarschijnlijk een slechte oplossing is, is omdat dit verhoudingsgewijs héél wat meer extra problemen kan veroorzaken dan het een probleem oplost voor een klein handjevol mensen.

Zonder teveel in technische detail te gaan maar remember het technische probleem van de mysterieuze ghostpages op het vorige forum dat de oorspronkelijke makers zelfs nooit opgelost hebben gekregen? Dat is slechts één v/d vele potentiële technische problemen die ik in het vooruitzicht zie als we aan zo'n dingen beginnen sleutelen.
Ook het feit dat deze feature sinds augustus 2010 de vierde meest populaire gevraagde aanpassing is aan deze forumsoftware en de makers ervan nog steeds niet toehappen, wil in mijn ogen zeggen dat dit in the end inderdaad een véél grotere appel is om te doorbijten dan op het eerste gezicht lijkt.

Een andere mogelijke (en imho veel betere/flexibelere) oplossing zou zijn dat iemand - gelijk in de goeie ouwe dagen - een browser extension maakt die dit mogelijk maakt, zoals bvb "Reddit Enhancement Suite" of "Social Fixer for Facebook" ook bestaan. Dan worden deze fora/threads/posts/users/... op browserniveau genegeerd op een manier die jullie volledig zelf willen: blurred, onklikbaar, volledig onzichtbaar, whatever floats yer boat 🤷‍♂️

En heck, een browser extension is meteen ook de beste oplossing om meteen ook deze thread mee te nemen. Alles wordt immers opgeslaan in je eigen lokale browserstorage, dus geen GDPR/privacy/security/serverload/upgrade/... related problemen aan onze kant waarvan we wakker moeten liggen.
Ok dank je voor de uitleg, maar kan je ook even dieper toelichten waarom het technisch zo moeilijk haalbaar lijkt? Is voor mij het interessant.

Maar neem de nu de functie leden negeren. Is toch heel gelijkaardig en is technisch ook goed opgelost?
 
Terug
Bovenaan