The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

Action SWITCH The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
zelda2.png


release: 12 mei 2023
genre: action-adventure
dev: Nintendo

Vervolg op Breath of the Wild.

Return to Hyrule – and the skies above.

In this sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild, you’ll decide your own path through the sprawling landscapes of Hyrule and the mysterious islands floating in the vast skies above. Can you harness the power of Link’s new abilities to fight back against the malevolent forces that threaten the kingdom?

 
Breath of the wild 1 was echt een afknapper. Als grote Zelda-fan niet eens de moed gevonden om hem uit te spelen. Ik had liever een geheel nieuwe gezien dan een vervolg. Maar blijkbaar denkt iedereen daar anders over:)

Los daarvan, platte trailer idd.
 
Slappe trailer voor 1 van de meest overroepen games ooit. Hoe de hell scoort deze pastiche prul beter dan Mario Odyssey?

Breath of the wild 1 was echt een afknapper. Als grote Zelda-fan niet eens de moed gevonden om hem uit te spelen. Ik had liever een geheel nieuwe gezien dan een vervolg. Maar blijkbaar denkt iedereen daar anders over:)

Los daarvan, platte trailer idd.

2 meningen die ik volledig deel

En het is nochtans precies moeilijk om iemand te vinden die BOTW (net als ik) maar niets vond.

Deze zal er misschien zijn holidays 2022 ten vroegste? ;-)
 
Interessant, ik dacht dat ik de enige was met die mening :tongue: Hop, allen naar het SMTV topic, want daar is iedereen wel fan van, toch? :woohoo::unsure:
 
Het beste aan BotW vond ik de exploration. Go anywhere, climb everything. De Divine Beasts en de Sheikah Towers in de verte zien en het volledig onbekende verkennen, dat was geweldig.

Op het eerste zicht vrees ik dat de sequel dit gaat mankeren omdat het dezelfde map is, of Hyrule moet al een veel grotere metamorfose ondergaan hebben dan enkel wat floating areas.
 
Ik snap al die haters hier toch echt niet, zeker niet als je beseft dat Breath of the Wild een verademing was na het gruwelijk lineaire Skyward Sword en het klassieke, voorspelbare Twilight Princess.

Ik miste wel de grotere dungeons... hopelijk keren die terug in één of andere vorm. De Divine Beasts waren net iets te klein.

Het beste aan BotW vond ik de exploration. Go anywhere, climb everything. De Divine Beasts en de Sheikah Towers in de verte zien en het volledig onbekende verkennen, dat was geweldig.

Op het eerste zicht vrees ik dat de sequel dit gaat mankeren omdat het dezelfde map is, of Hyrule moet al een veel grotere metamorfose ondergaan hebben dan enkel wat floating areas.

Dat zal afwachten worden, ik hoop inderdaad wel op een grondig hervormde wereld en veel nieuwe delen in alle windrichtingen. Ik kan nu echter soms nog Breath of the Wild opstarten en na bijna 240h spelen nieuwe gebieden ontdekken. Dat zal misschien wel een tikkeltje minder zijn.

Also: ik wil dat ze het enige goede uit Skyward Sword recupereren: Loftwings, geef mij een vogel om op te rijden/vliegen i.p.v. een glider.
 
BOTW is iets speciaals, das het minste dat je kan zeggen. Ondanks dat ik zelf ook niet altijd 100% overtuigd was in deze game, heb ik hem toch meer dan 80 uur gespeeld. Dat op zich zegt wel al iets. De grote plus punten zijn inderdaad de wereld en de vrijheid, de minpunten die ik heb, zijn eigenlijk maar zeer klein... dat breken van die weapons vind ik echt irritant en niet echt passend in deze games. Maar soms ook random moeilijkheids spikes, dit in beide richtingen, soms iets heel hard, dan in eens iets zeer simpel. Hier heb ik het dan niet over de shrines die level based waren, maar echt over encounters in main quests die soms heel hard schommelde.

OP zich kleine minpuntjes, maar ze kwamen zo danig veel voor, dat ze wel heel de tijd storend bleven (zeker die wapens). Al bij al snap ik de hype van deze game wel, dit was een enorme sprong vooruit in de franchise tegen over de laatste games en zeker op een console zoals de Switch. Het zal voor mij ook nooit een GOTY geweest zijn, maar het is wel een zeer sterke game in de franchise. Liever had ik ook wel een totaal nieuwe gezien ipv een deel 2.
 
Ik snap al die haters hier toch echt niet, zeker niet als je beseft dat Breath of the Wild een verademing was na het gruwelijk lineaire Skyward Sword en het klassieke, voorspelbare Twilight Princess.
Ik vond persoonlijk niets aan BOTW, zoals hierboven geschreven, maar ik begrijp wel perfect waarom het zo'n hoge scores haalt en veel mensen er lovend over zijn. Ik hou sowieso veel meer van de 2D Zelda-games i.p.v. de 3D-games.

Ik speel niet graag open wereldgames (ik vond deze vrij leeg) en het breken van wapens vond ik ongelooflijk irritant. Uiteindelijk heb ik een 20-tal uur gespeeld, omdat ik wel van de sfeer en de muziek hou. Normaal haak ik vrij snel af als een spel me irriteert. Met Link's Awakening op Switch heb ik me bvb. al veel meer geamuseerd, mede dankzij de kleinere 2D-wereld.
 
Heb zelfs geen Switch dus ik kan niets zinnigs over BOTW zeggen maar was deze niet unaniem benoemd tot één van de beste games ooit? Ik meen me te herinneren dat dit spel enkel negens en tienen kreeg en hier zijn er precies geen grote fans te vinden :D
 
Heb zelfs geen Switch dus ik kan niets zinnigs over BOTW zeggen maar was deze niet unaniem benoemd tot één van de beste games ooit? Ik meen me te herinneren dat dit spel enkel negens en tienen kreeg en hier zijn er precies geen grote fans te vinden :D
Zo iets zie je wel vaker, hetzelfde heb je met Mario Odyssey. Game wordt ook de hemel in geprezen, maar als je naar een grote Nintendo of Mario community gaat en eens vraagt naar hun lieveling Mario game, ga je niet vaak Odyssey horen. Nintendo games krijgen wel heel vaak super hoge scores, zeker als ze voldoende vernieuwen en alles uit hun huidige console halen (zoals bij BoTW en Odyssey zeker het geval is) maar vaak zijn die scores wel ligt overrated en wat te biased. Zijn nog steeds zeer goeie games tho, maar niet zo goed als dat beweerd wordt. Heb zelf de fout gemaakt BotW zelf te starten met de meeste zotte verwachtingen ooit vanwege al die praise, om dan gewoon teleurgesteld te zijn op zo veel vlakken. Niet omdat het slecht was, gewoon een onrealistisch hoge verwachting.
 
Ook niet mijn favoriet maar mits wat aanpassingen zou ik dat wel zien zitten, ondanks veel gevloek op 1. Voor mij is de grootste tegenvaller dat de wereld te open is. Net de zelda game waar je zeer veel kan, bijv vuur maken met hout en vuurstenen, je pijl er dan in houden om dan ijs te smelten, leggen ze niets uit en krijg je zeer weinig sturing, in het begin zeker. Toen heb ik me vaak verloren gevoeld, je kan nauwelijks een vijand aan, aan het sterven door de kou, die je dus blijkbaar kon tegengaan door iets waar je natuurlijk voorbij bent gelopen... Open world kan leuk zijn maar constant tegen een barrière oplopen van dingen die je nog niet kan is gewoon niet leuk.
Zou ik graag zien:
-level of kleur om te zien of je vijanden aan kan
-veel meer richting en sturing naar belangrijke punten
-iets makkelijker, zeker in het begin (of een instelling)
-meer verhaal
Ik vrees ook wel voor grotendeels dezelfde map.
 
Ook niet mijn favoriet maar mits wat aanpassingen zou ik dat wel zien zitten, ondanks veel gevloek op 1. Voor mij is de grootste tegenvaller dat de wereld te open is. Net de zelda game waar je zeer veel kan, bijv vuur maken met hout en vuurstenen, je pijl er dan in houden om dan ijs te smelten, leggen ze niets uit en krijg je zeer weinig sturing, in het begin zeker. Toen heb ik me vaak verloren gevoeld, je kan nauwelijks een vijand aan, aan het sterven door de kou, die je dus blijkbaar kon tegengaan door iets waar je natuurlijk voorbij bent gelopen... Open world kan leuk zijn maar constant tegen een barrière oplopen van dingen die je nog niet kan is gewoon niet leuk.
Zou ik graag zien:
-level of kleur om te zien of je vijanden aan kan
-veel meer richting en sturing naar belangrijke punten
-iets makkelijker, zeker in het begin (of een instelling)
-meer verhaal
Ik vrees ook wel voor grotendeels dezelfde map.
Volledig met je eens en het breken van de wapens was er gewoon over, ofwel enkel je main swords, ofwel minder snel breken of kunnen repareren on the go.
 
Ook niet mijn favoriet maar mits wat aanpassingen zou ik dat wel zien zitten, ondanks veel gevloek op 1. Voor mij is de grootste tegenvaller dat de wereld te open is. Net de zelda game waar je zeer veel kan, bijv vuur maken met hout en vuurstenen, je pijl er dan in houden om dan ijs te smelten, leggen ze niets uit en krijg je zeer weinig sturing, in het begin zeker. Toen heb ik me vaak verloren gevoeld, je kan nauwelijks een vijand aan, aan het sterven door de kou, die je dus blijkbaar kon tegengaan door iets waar je natuurlijk voorbij bent gelopen... Open world kan leuk zijn maar constant tegen een barrière oplopen van dingen die je nog niet kan is gewoon niet leuk.
Zou ik graag zien:
-level of kleur om te zien of je vijanden aan kan
-veel meer richting en sturing naar belangrijke punten
-iets makkelijker, zeker in het begin (of een instelling)
-meer verhaal
Ik vrees ook wel voor grotendeels dezelfde map.
Dit dus. Op zich heb ik me zeker geamuseerd met de game, maar ik had vaak het gevoel dat ik dingen miste, puur omdat er weinig tot geen sturing in zat. Ben dus op zich wel benieuwd naar de sequel, maar ik vermoed niet dat het een day 1 aankoop zal zijn.
 
Ik vond BOTW wel goed.
zoals eerder hier gezegd: rustig alles ontdekken vond ik wel tof
Al die open wereld games zeggen mij niks, maar deze heb ik toch heel wat uurtjes gespeeld.
Toch raar dan dat deze sequel mij op dit moment niks zegt. Misschien omdat ik nu meer gefocust ben op mijn series x
 
Terug
Bovenaan