Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tloup2.png


release: 19 juni 2020
genre: action-adventure
dev: Naughty Dog

5 jaar later spelen we als Ellie.

Five years after their dangerous journey across the post-pandemic United States, Ellie and Joel have settled down in Jackson, Wyoming. Living amongst a thriving community of survivors has allowed them peace and stability, despite the constant threat of the infected and other, more desperate survivors.

When a violent event disrupts that peace, Ellie embarks on a relentless journey to carry out justice and find closure. As she hunts those responsible one by one, she is confronted with the devastating physical and emotional repercussions of her actions.

 
Net begonnen aan deze, goedkoop opgepikt tijdens Black Friday.

Was eigenlijk vergeten dat ik dit soort games echt wel graag speel. Niet te snel, niet teveel overweldigende mogelijkheden, gewoon een goed lineair verhaal, maakt het gamen wat simpeler voor iemand met te weinig tijd (daarom ook dat ik RDR2 opzij heb gelegd, ik geraak gewoon niet verder in dat spel, hoe knap het ook is).

Net toegekomen in Seattle na de moord op Joel, het verhaal boeit mij tot hier toe zeker wel. De karakters ook goed opgebouwd, leuke relaties, .... benieuw wat nog komen zal.
 
Wat mij betreft spel van het jaar en één van mijn favoriete games ever (storywise zeker).

Ik kan er ook niet bij dat het spel zo'n backlash kreeg omdat het te 'pc' zou zijn. But that's me.
 
Oke qua verhaal niet iedereen zijn ding.

Maar qua sfeer graphics animaties toch beste game ooit vind ik.

Kan zelf geen ps5 game momenteel aan tippen enkel Spiderman eventueel.
 
Ik heb de eerste bij release gespeeld zoveel jaren terug, maar heb van deze meer schrik dan van de eerste :D Meer jumpscares of is dat een indruk? Kan ook aan de visuals liggen, maar in 't donker met je zaklamp geeft me toch een killer gevoel dan bij de eerste.
 
Ook spanningsopbouw naar bepaalde scenes.
ground zero - shit man, ik kroop letterlijk in de zetel van zodra ik de pediatrie binnenliep en dat was puur door storytelling die er aan vooraf ging. heerlijke sfeer!/SPOILER]
 
In grote lijnen is het vreemd genoeg wel een héél kleurrijke game. Ook qua verhaal heel wat mooie, grappige, en ontroerende scènes.
 
Eindelijk uitgespeeld, en was er aan begonnen vlak na de release :p. Om een of andere reden had ik niet echt veel zin om verder te spelen. Msch te spannend:p. Hoewel, de vorige boeide mij wel. Ik vond het verhaal toch wat minder deze keer (na de grote gebeurtenis) en de gameplay werd ook wat eentonig. Wel prachtig gemaakt!
 
Over het weekend begonnen aan een permadeath run op PS5.
Visueel bijna ongeëvenaard,
Audio weet mij telkens te verbazen, sinds vorige playthrough ook de home theater wat geoptimaliseerd icm PS5 vs PS4 maakt een wereld van verschil.
Sfeer zit nog steeds goed, gisteren het gevreesde hospital chapter gecompleteerd zonder teveel hartkloppingen.

 
Ground Zero is zo'n beetje de reden waarom ik TLOU2 mijdt hahahahaha. En ook gewoon algemeen niet zoveel in donkere games en horror :')
 
Terug
Bovenaan