The Expanse

Prime The Expanse

GemaneDude

Well-known member
Crowdfunder FE
de9crt4-e8d2be24-883a-4b8a-a09f-c13a87af1deb.jpg


The Expanse

In the 24th century, a disparate band of antiheroes unravel a vast conspiracy that threatens the Solar System's fragile state of cold war.

Seizoen 5 is begonnen: de eerste drie afleveringen staan op Prime.
 
Laatst bewerkt:
@GemaneDude , kan je misschien de volgende afbeelding in de begin post verwerken, dan weet iedereen wanneer de volgende episodes zijn!


En of! Ooit in 2015 aan begonnen zonder enige verwachtingen omdat ik naar een echte sci-fi show snakte.. ondertussen mijn favoriete sci-fi reeks geworden en jammer dat het tv-luik met seizoen 6 eindigt.

Heb ondertussen al alle fysieke boeken, t/m 8 gelezen😃
 
Ik heb gewoon een Prime abbo, vooral nu ik het in 4K en HDR kan zien is de hele reeks een lust voor het oog. De afgelopen 10 dagen heb ik mijn slaap gelaten om de hele reeks terug opnieuw te zien, met eergisteren de apotheose van de nieuwste afleveringen. Prachtig.

De visueel meest aantrekkelijke afleveringen komen er ook nu aan, ep4 en ep5 gaat episch worden.

Het is écht mijn favoriete serie sinds 2018, ook alle 8 boeken uitgelezen sindsdien.... 9de binnenkort!
 
Ik kijk over het algemeen heel graag Sci-Fi series, maar the Expanse kan me eigenlijk niet echt boeien. Is het zo'n serie waarbij je eventjes moet doorbijten in het begin?
 
Ik kijk over het algemeen heel graag Sci-Fi series, maar the Expanse kan me eigenlijk niet echt boeien. Is het zo'n serie waarbij je eventjes moet doorbijten in het begin?
Ik ervaarde dat niet zo, maar ik heb dat nog gehoord ja. Het heeft ff tijd nodig om de personages en 't universum te introduceren, en wat momentum te krijgen. Er zitten nml heel wat verschillende partijen in die allemaal hun rol spelen.
 
Ik kijk over het algemeen heel graag Sci-Fi series, maar the Expanse kan me eigenlijk niet echt boeien. Is het zo'n serie waarbij je eventjes moet doorbijten in het
begin?

Gewoon even doorbijten.. The Expanse begint vrij 'rustig' en neemt zijn tijd om alle personages uit te diepen. S01E04 is het worldlbuilden wel ongeveer klaar en begint de serie pas écht op stoom te komen. Als je de fan trailer hierboven eens bekijkt zie je wel enkele coole momenten die tot halfweg S03 plaatsvinden. Zonder context spoilt die trailer niet al te veel :)

ook alle 8 boeken uitgelezen sindsdien.... 9de binnenkort!

Ik heb boek 8 enkele maanden geleden ook uitgelezen... gewoon een cliffhanger om U tegen te zeggen... benieuwd hoe het afloopt.
 
Ik kijk over het algemeen heel graag Sci-Fi series, maar the Expanse kan me eigenlijk niet echt boeien. Is het zo'n serie waarbij je eventjes moet doorbijten in het begin?
De beste stukjes moeten nog komen. Joseph Miller is in het begin nog onopvallend, je vraagt je af wat die maffe detectieve daar nog tussen zit te doen, maar die gast groeit uit tot dé showsteler. Het is heerlijk om te zien hoe die verhaallijnen van Holden & Miller samen komen.

Ook de politieke intriges van die serie waren, voor mij als leek, geweldig om te zien in een sci-fi.

Het is een grote wereld die toch wel tijd nodig heeft om zich voor jou te ontplooien. Ik heb onlangs alles terug gekeken en heb in de eerste afleveringen hints ontdekt die verwijzen naar zaken uit seizoen 3, 4 ,5.
 
Ik heb gewoon een Prime abbo, vooral nu ik het in 4K en HDR kan zien is de hele reeks een lust voor het oog. De afgelopen 10 dagen heb ik mijn slaap gelaten om de hele reeks terug opnieuw te zien, met eergisteren de apotheose van de nieuwste afleveringen. Prachtig.

De visueel meest aantrekkelijke afleveringen komen er ook nu aan, ep4 en ep5 gaat episch worden.

Het is écht mijn favoriete serie sinds 2018, ook alle 8 boeken uitgelezen sindsdien.... 9de binnenkort!
Idem, number 9 is nog niet pre-ordered but soooooon
 
Gewoon even doorbijten.. The Expanse begint vrij 'rustig' en neemt zijn tijd om alle personages uit te diepen. S01E04 is het worldlbuilden wel ongeveer klaar en begint de serie pas écht op stoom te komen. Als je de fan trailer hierboven eens bekijkt zie je wel enkele coole momenten die tot halfweg S03 plaatsvinden. Zonder context spoilt die trailer niet al te veel :)



Ik heb boek 8 enkele maanden geleden ook uitgelezen... gewoon een cliffhanger om U tegen te zeggen... benieuwd hoe het afloopt.
Zeker omdat
Duarte volgens mij nog een grote rol zal spelen
 
Zeker omdat
Duarte volgens mij nog een grote rol zal spelen

Het TV-luik van The Expanse zal na seizoen 6 afgelopen zijn. Boek 7, 8 en 9 gaan ze niet in tv-show formaat verder zetten :confused:.

Zowel de schrijvers als Alcon Entertainment, die de tv/movie rechten hebben van The Expanse, zijn vrij cryptisch als het op de laatste trilogy aankomt..

Zullen we nog wel zien, hoe dat allemaal afloopt! Amos zijn laatste zinnetje in Tiamats Wrath is gewoon spannend.
 
Ergens wel te verstaan, helaas :(

Wie weet krijgen we een film, maar dan toch liever een 'mini' reeks van 13 episodes van elk een uur om heel die plot nog uit te werken.. zoiezo gaan we na seizoen 6 nog wel Expanse zien, maar de vraag is dus enkel in welke vorm :p
 
zelfde reply als op 9lives.
episode 4
love.gif

Wat... een.. aflvering...

Welke uil die ooit gedacht heeft van de expanse series te cancellen......
Kmoet zeggen bij seizoen 4 had ik wat mijn twijfels. Ik wist wel hoe het verhaal ging zijn van de boeken maar toch was de feel wat weg.
4 afleveringen in season 5 en het is hun vergeven :p
 
Wie weet krijgen we een film, maar dan toch liever een 'mini' reeks van 13 episodes van elk een uur om heel die plot nog uit te werken.. zoiezo gaan we na seizoen 6 nog wel Expanse zien, maar de vraag is dus enkel in welke vorm :p
Ik zie het ook niet, toen ik de boeken (7,8) las kon ik het me ook niet voorstellen met de huidige cast. Ze zijn daar allemaal frisse vijftigers en zestigers, met dito lichaamsbouw. Steven Straight, Cas Anvar en Wes Chatham blijven in mijn hoofd eeuwig de adonissen die ze in deze reeks hebben neergezet.

Latere reeks met andere, maar toch zeer goed passende, acteurs moet kunnen, vind ik. Er is materiaal genoeg voor een seizoen of 2, maar niet meer.
 
Terug
Bovenaan