That shoes thread

D

Deleted member 2181

Guest
- aantal paar
- paar in gebruik
- meest speciale iconic paar
- welke zou je trug kopen maar niet beschikbaar ( hier Adidas Goodyear shoes)
- doe jij shoes weg of hou je ze bij?(hier paar van 12 jaar oud)
- max prijs geef je er aan?
- duurste paar buiten budget
- paar dat 1 maal gedragen is geweest?

#shoot
 
- Aantal? Ik heb +/- 25 paar schoenen, recreatief schoeisel niet meegeteld
- In gebruik? Ik roteer tussen alle schoenen, zolang ze geschikt zijn voor de weersomstandigheden van dat moment.
- Speciaal/iconic? Niks echt speciaal.
- welke zou je trug kopen maar niet beschikbaar? Geen
- doe jij shoes weg of hou je ze bij? Versleten = wegsmijten. Ik doe wel minstens 5 jaar met mijn leren schoenen en minstens 2-3 jaar met sneakers.
- max prijs geef je er aan? 200€
- duurste paar buiten budget. Ik koop alleen "dure" schoenen (Paul Smith, Santoni, Hogan, Tods etc.) in solden omdat ik er nooit dringend nodig heb. Dus max 200€ in solden.
- paar dat 1 maal gedragen is geweest? Mijn smoking schoenen doe ik het minst vaak aan.

De lifehack voor schoenen = nooit hetzelfde paar 2 dagen na elkaar aandoen, schoenspanners gebruiken en goed verzorgen. Dan gaan zelfs schoenen van matige kwaliteit jaren mee.
 
De lifehack voor schoenen = nooit hetzelfde paar 2 dagen na elkaar aandoen, schoenspanners gebruiken en goed verzorgen. Dan gaan zelfs schoenen van matige kwaliteit jaren mee.
Hoe gaan schoenen (sorry, shoes) langer mee? Door ze niet vaak te dragen. Goeie tip. :D
Ik heb 2 a 3 paar. 5 jaar haal ik niet inderdaad, maar 2 tot 3 jaar toch wel. Als ik 25 paar zou roteren, zou ik makkelijk 10 jaar halen denk ik? Zonder schoenspanners weliswaar. :p
 
Ik draag meestal sneakers, die slijt ik wel meestal op een jaar tijd. Ik roteer tussen Fred Perry en Adidas. "Deftige" schoenen voor trouwerijen e.d. hou ik dan 5 jaar bij. En mijn "bergwandelschoenen" heb ik dit jaar 11 jaar, die kunnen nog even mee (merk Meindl). In totaal 5 paar, denk ik.
 
- aantal paar +/- 15 paar ( niet bij: werkschoenen/oude schoenen/schoenen voor sport)
- paar in gebruik: per seizoen paar of 3/4
- meest speciale iconic paar /
- welke zou je terug kopen maar niet beschikbaar: bepaald type sneaker lacoste
- doe jij shoes weg of hou je ze bij?(hier paar van 12 jaar oud) : oude hou ik bij om mee te werken
- max prijs geef je er aan? duurste zal tegen de 200 geweest zijn
- duurste paar buiten budget /
- paar dat 1 maal gedragen is geweest? Paar sneakeres van lacoste, ondertussen kringloop.
 
-Ik heb denk ik een paar of 15. Vooral sneakers gaande van Nike, DC Shoes, Puma, Adidas. Heb ook deftige heren schoenen van Camel en ook bottines. Ik wissel af naarmate de seizoenen.
-Meest "iconic" paar heb ik langs gekocht en dat zijn Air Jordan 4 "Starfish". Ik hou ook de SNKRS app in de gaten en doe af en toe mee aan een raffle voor "speciale" Nikes.
-Ik heb een paar signature DC Shoes (PJ Ladd) die ik indertijd heb laten importeren uit Amerika omdat ze hier niet beschikbaar waren. Die zijn min of meer versleten maar kan er gewoon geen afscheid van nemen.
-Duurste die ik heb zijn de Jordan's (200€).
 
Een blik op mijn kleerkast: 10-tal paar. 4 paar sneakers: Addidas, Veja en Vans. 4 paar geklede schoenen: Hugo Boss en Ambiorix. Een paar Timberland en loopschoenen.

Een blik op de dressing van vriendin: teveel om te tellen... ben gestopt aan 100 paar :eek: Sneakers, laarzen en hoge hakken. Daar zitten die Louboutin en Valentino dingen tussen. Gelukkig niet alle 100 :)
 
aantal paar
- paar in gebruik : 6 paar, 2 gewone (hoge mephisto's) , 2 moto, 1 werkpaar (met stalen tuppen), 1 paar sneakers van toen ik 18 was
- meest speciale iconic paar : Geen idee
- welke zou je trug kopen maar niet beschikbaar ( hier Adidas Goodyear shoes) : ik ga niet gaga voor schoenen
- doe jij shoes weg of hou je ze bij? 1 paar dat minder goed is van elk houd ik bij, rest gaat weg behalve als het voor iets specifieks is
- max prijs geef je er aan? 500€.
- duurste paar buiten budget : mijn motolaarzen waren 450€.
- paar dat 1 maal gedragen is geweest? geen enkel

Doe meestal met mijn schoenen wel 5 jaar. Maar geef niet echt om de staat van de schoenen, doe ze af en toe naar de schoenmaker voor reparatie van de hak. Ik slijt die namelijk scheef af. Maar voor de rest trek ik het mij niet echt aan. Vroeger wel toen deed ik 6-7 jaar met 1 paar schoenen. Nu maalt het mij niet echt of dat paar erdoor is na 3 of 4 jaar.
 
Heb slechts 3 paar momenteel. Heb er ook nooit meer dan dat gehad.
Draag ze gemiddeld 1 à 2j tegen dat ze versleten zijn en dan koop ik mij nieuw.
Het boeit mij ook relatief weinig.
Ik heb dus liefst 1 paar dat wat deftiger is om te gaan werken. Momenteel zit ik al bijna een jaar aan't thuiswerken, dus dat paar heb ik al lang niet meer aangehad.
Heb 1 paar wandelschoenen (Merrell) die ik het laatste jaar eigenlijk constant draag, ook voor vrije tijd. Die zitten gewoon heel erg comfortabel.
Is ook het duurste paar, dacht dat die ongeveer 140 euro kostten. Terwijl ik anders gemiddeld 80 tot 100 euro uitgeef per paar.
Daarnaast heb ik nog een versleten paar bewaard, om zo af en toe eens in de tuin te werken
 
- aantal paar -> rond de 25-30 denk ik
- paar in gebruik -> rond de 10-15
- meest speciale iconic paar -> gouden Saint Laurent Wyatt boots
- welke zou je trug kopen maar niet beschikbaar -> Adidas ZX710 OG
- doe jij shoes weg of hou je ze bij? -> hangt af van het paar, gewone dagdagelijkse schoenen mogen naar het goede doel
- max prijs geef je er aan? -> maakt niet echt uit
- duurste paar buiten budget -> €895
- paar dat 1 maal gedragen is geweest? -> allemaal meerdere keren gedragen
 
- aantal paar -> rond de 10 denk ik. Ben 2 jaar geleden overgeschakeld of barefoot/minimalistische schoenen. De oudere schoenen nog niet weggedaan, maar worden niet meer gebruikt
- paar in gebruik -> 3
- meest speciale iconic paar -> niet echt
- welke zou je terug kopen maar niet beschikbaar -> /
- doe jij shoes weg of hou je ze bij? ->zou de oude willen wegdoen, de vrouw wilt niet ge moest ze maar eens terug willen aandoen
- max prijs geef je er aan? niet echt een prijs als kwaliteit goed is, wil ik wel geld aan geven
- duurste paar buiten budget -> €200
- paar dat 1 maal gedragen is geweest? -> geen enkel
 
Ik draag om te gaan werken en vrije tijd al zo'n 15 jaar dezelfde schoenen:

Schermafbeelding-2021-02-09-174715.png


Meestal koop ik 1 keer per jaar een nieuw paar als ze beginnen te verslijten.

Voor de rest heb ik nog 1 deftig paar lederen sneakers voor onder mijn kostuum, een paar sportschoenen en loopschoenen.
 
Ik heb ze nog niet geteld maar sowieso veel te veel, gemakkelijk een 50-tal. Ik ben op dat gebied echt een vrouw, al heeft mijn vriendin er meer dan 100.

De meest comfortabele sneakers blijven toch mijn Arkk's Raven waarvan ik er 5 heb in verschillende kleuren. Maar heb ook New Balance, Nike's, Adidas en

Naast sneakers heb ik ook brogues, schoenen met gespen en tassels, chelsea boots.

or.jpg


Favoriete paar boots die ik heb zijn er van Melvin & Hamilton en Ortiz & Reed, zitten zo lekker.

d8e27256b84c6bdbb3f418a0c92bb86e.jpg


Als ik 1 sneaker moet kiezen dan ga ik toch voor deze, 2j geleden gekocht in Dusseldorf.

kl.jpg


Ik roteer meestal met 10 schoenen in de zomer en 10 in de winter, mij zult ge zelden zien met dezelfde schoenen 2 dagen na elkaar.
 
- aantal paar: 2
- paar in gebruik: 2
- meest speciale iconic paar: Euh, een van twee heeft roze veters?
- welke zou je trug kopen maar niet beschikbaar: geen idee
- doe jij shoes weg of hou je ze bij? Als ze kapot zijn
- max prijs geef je er aan? 150?
- duurste paar buiten budget: geen
- paar dat 1 maal gedragen is geweest? Geen

Heb wel drie paar klimschoenen. :unsure:
 
Ik koop soms nieuwe schoenen en dan wil ik die ni aan doen omdat ik schrik heb ze vuil te maken en blijven die dus letterlijk nog maanden liggen tot ik me daar emotioneel heb overgezet. Is da normaal of mag ik me best zorgen maken?
 
2 nieuw paar toegekomen. Die rode zijn wel loopschoenen, maar ik gebruik die echter als gewone sportieve schoen 🙃

KV2NpAC.png
 
Terug
Bovenaan