Tennis

En nog meer positief nieuws, Goffin klopte Paire in Aix na een moeizame en makkelijke set, toch altijd tricky want je weet nooit in welke mood Benoit op de court stapt. En hij staat ook op de hoofdtabel van RG. Kwon gaf forfait.
Blijft een rare vogel die Paire, set 1 had anders kunnen uitdraaien

Niet echt een goede samenvatting maar het geeft wel een beeld:

Paire is echt een lul, Kyrgios is zo zot als iets maar of het een lul is goh ik weet het niet maar Paire absoluut een douchebag, die kafferde op Antwerp open ooit echt iedere ballenjongen of meisje uit als er ook maar iets niet helemaal ging zoals hij het wou of die dan minderjarig waren of niet interesseerde hem allemaal geen hol.

Blijft een rare vogel die Paire, set 1 had anders kunnen uitdraaien

Niet echt een goede samenvatting maar het geeft wel een beeld:
Dit zie ik graag. Goffin die laat zien dat hij conditioneel toch wel in orde is. Loopt achter elke bal. En laat verder zien dat hij echt wel top 100 materiaal is. Nu doortrekken en punten pakken.

Mikael Ymer kent hij nog van Louvain La Neuve. Toen nog relatief eenvoudig verslagen. Benieuwd wat het op gravel gaat worden.

Ymer werd vervangen door LL Added. Goffin had 3 sets nodig, maar staat in de QF van Aix.

Laatst bewerkt:
Hoe meer matchritme hij opdoet, hoe beter voor Goffin, al weet ik niet dat een set verliezen van Added goed is voor het vertrouwen. Volgende ronde Halys of Fils... dat gaat al iets meer zeggen.
Geerts QF verloren van wildcard Compagnucci, nog net in de top 700. Hij verkeert ook niet in de vorm van zijn leven.

In Madrid spelen Karatsev (Q) en Struff (LL) de halve finale.... sowieso al een verrassing, maar ze speelden al tegen elkaar in de laatste ronde van de kwalificaties, toen won Karatsev met 6-4 6-2.

Minnen is ook op de weg terug, kwartfinale in Saint-Malo na winst tegen tweede seed Liu en Burrage. Heeft zo de top-150 weer in het vizier.

Ik heb Struff altijd een speciale gevonden, kan met momenten echt wereldtop zijn qua spelniveau om dan weer een hele tijd weg te zakken.

Hoe meer matchritme hij opdoet, hoe beter voor Goffin, al weet ik niet dat een set verliezen van Added goed is voor het vertrouwen.
Hij leest hier mee. :tongue: Om u te pesten heeft hij er weer een 3de set van gemaakt en er ook nog ne tiebreak van gemaakt in set 3 tegen Fils.
Maar hij heeft dus wel weer gewonnen.

Spannende match, maar mooi van Goffin. Heb de 3de set gevolgd en het was een dubbeltje op zijn kant.

Die Fils steeds maar weer zichzelf oppeppen, juichen, etc. Goffin met de ervaring, kalm afgemaakt.

Hij leest hier mee. :tongue: Om u te pesten heeft hij er weer een 3de set van gemaakt en er ook nog ne tiebreak van gemaakt in set 3 tegen Fils.
Maar hij heeft dus wel weer gewonnen.
Had niet gedacht dat hij van Fils zou winnen. Morgen nog een driesetter tegen Tommy Paul en we zijn content :coolbrows:

Ik heb Struff altijd een speciale gevonden, kan met momenten echt wereldtop zijn qua spelniveau om dan weer een hele tijd weg te zakken.
Up and down idd, begin van het jaar stond die volgens mij in de buurt van De Loore in de rankings, speelt de laatste weken weer heel goed en met deze halve finale al 32e :eek:

Dat Goffin even in een mindere periode qua ranking zit, klopt. Maar dat is niet plots een koekenbakker geworden he.

Zo'n Fils mag dromen van een carrière als die van Goffin.

Fils is een enorm talent, maar ik zag nog veel verbeter mogelijkheden. Bv. zijn 2de opslag is bij momenten heel zwak. Daarnaast is hij met momenten een ongeleid projectiel. Maar wel potentieel met hopen :)

En Goffin zijn backhand langs de lijn is smullen. Zo clean.

Overwinning puur op ervaring maar een nederlaag had me hoe dan ook niet verbaasd. Wie al 118 staat op zijn 18de met zo'n forehand en 1st serve, dan moet je er niet aan twijfelen dat het wel goed komt met die Fils. Evident dat er werkpunten zijn, gelukkig maar zou ik zeggen.

Die Karatsev da's pas een geval apart,voor corona was dat een Challenger speler die het vaak liet hangen en pas op zijn 27 voor het eerst de top 100 binnen geraakt. Dat Sputnik-vaccin is hem precies goed bevallen.

Dan 2021 en de eerste helft van 2022 twee boerejaren die hem tot ranking 14 brachten maar sinds vorige zomer sloeg hij ineens weer op geen bal meer en viel terug naar 121. Van een heel bizar career path gesproken.

Goffin had nog wel wat kansen in de 1ste set, ging gelijk op. 2de set was duidelijk voor Paul. Toch zot dat zo'n Tommy Paul een challenger speelt.

Jammer, maar toch drie matchen gewonnen, had hier wel gehoopt dat hij iets meer weerwerk zou bieden… Sterk bezette challenger idd. Met Paul, Murray, Goffin en fransman Mayot bij de laatse vier, kan je als tornooidirecteur wel content zijn. Ook de challenger van Bordeaux in de week van 15 mei is enorm sterk bezet… Evans als topreekshoofd en de laatste op de hoofdtabel is nr 72, daar kunnen sommige ATP250 jaloers op zijn!

Minnen meer succes dan Goffin, zij won met 6-3 6-3 van Volynets en kan morgen haar grootste titel pakken. Stijgt sowieso al naar 135 :)

Minnen meer succes dan Goffin, zij won met 6-3 6-3 van Volynets en kan morgen haar grootste titel pakken. Stijgt sowieso al naar 135 :)
Akkoord, ze heeft wat last gehad van blessures, maar ik krijg de indruk dat haar dipje toch ook deels te wijten was door het verwerken van de breuk met Van Uytvanck. Ook die laatste heeft toch wel een dip gehad en staat nog maar net in de top-100.

Hopelijk is de breuk verwerkt bij beiden en kunnen ze allebei zich terug concentreren op hun eigen leven.

Idd, heeft er zeker mee te maken gehad... Minnen is dit jaar heel constant (las ergens W/L van 28/6) op de ITF tour en stond lang onder gerangschikt. Nieuwe liefde zal nu ook wel helpen ;) Alison sukkelt al heel lang met haar rug, zal nu 6 maanden out zijn...

Vind ik ook, ook weer gezaag over t feit dat het in Madrid weer modellen waren voor de ballen en de handdoeken enzo, zolang die hun job doen en dat ok vinden dat ze daar in een topje met genoeg inkijk worden bekeken door veel volk en dat er mannen (en vrouwen) zullen zijn die er niet onbewogen bij blijven bij wat ze doen, is er toch geen enkel probleem zeker... .

Terug
Bovenaan