Tennis

Collignon verwacht ik nog niet teveel van. Ik heb hem nu 2 keer een set via een stream kunnen volgen. Mist voorlopig nog teveel om echt door te kunnen breken. Dit is voor mij een speler voor rond plaats 300. Maar er zit wel potentieel in, dat wel.

Bailly is er wel eentje om te volgen. Echt niet zo vanzelfsprekend om op die leeftijd ITF finale te halen.

Verder Onclin volgen. Mits goede resultaten hier en in Lille, gaat die verder door richting plaats 200. Als ik tijd heb, ga ik zijn wedstrijd bekijken. Die van Collignon daarna misschien.

Onclin stond weer met momenten heerlijk te spelen (6-2/6-4 gewonnen) tegen de Japanner Mochizuki (ATP 271).
Elke speler met een ranking boven de 200 lijkt amper problemen op te leveren voor Gauthier. Spelers tussen de 100 en 200 kan hij ook van winnen op een goede dag.

Onclin stond weer met momenten heerlijk te spelen (6-2/6-4 gewonnen) tegen de Japanner Mochizuki (ATP 271).
Elke speler met een ranking boven de 200 lijkt amper problemen op te leveren voor Gauthier. Spelers tussen de 100 en 200 kan hij ook van winnen op een goede dag.
Hij gaat snel richting de top-200 ook he. Momenteel al 209ste. Eigenlijk hoort hij daar momenteel ook thuis, nog 2 of 3x winnen en dat is ook een feit.

Sorry voor Zizou, maar ik denk dat Onclin wel eens verder kan geraken.

Onclin zal sowieso veel constanter presteren... Bij Bergs moet je hopen dat de wind goed staat ;)
Blockx als wildcard wel de eerste set gewonnen tegen Watanuki (ATP-123), en kon tot halfweg de tweede set goed mee, maar daarna was het vaatje af precies: 3-6 6-3 6-0. Wel ferm dat hij die eerste set kon afsnoepen. Ik zag dat hij omgaat met Bergs, zit hij in dezelfde entourage? :unsure:

Hij gaat snel richting de top-200 ook he. Momenteel al 209ste. Eigenlijk hoort hij daar momenteel ook thuis, nog 2 of 3x winnen en dat is ook een feit.

Sorry voor Zizou, maar ik denk dat Onclin wel eens verder kan geraken.
En dat wanneer Zizou in principe grotere wapens heeft met zijn fysieke kracht, opslag en ook wel forehand winners.

Maar Onclin is zo constant, telkens maar weer die diepe topspinballen, goed tactisch spel. Hij laat ook wel sporadisch zien een sterke opslag te kunnen produceren. Als hij dat regelmatiger kan doen, dan gaat hij echt die stap naar de top 200 kunnen zetten. Dus.. Als Gauthier de top wil halen (ATP tornooien, grandslams), dan moet hij dringend met Steve samenzitten om zijn opslag een paar niveautjes te verbeteren. Hij komt nog te gemakkelijk in de problemen op de eigen opslag spelletjes.
Gelukkig kan hij het op dit niveau nog oplossen door het feit dat hij zeer sterk kan retourneren en dus de tegenstander te breaken.

Maar je zag tegen Goffin en vooral 2x tegen Stricker dat hij een sterke opslag miste. Geen schande, want 2 topspelers.

Aha, zonet artikel in het Italiaans gevonden en Darcis geeft me gelijk!

"Onclin luistert zwijgend naar het gesprek, het is duidelijk dat hij veel respect heeft voor zijn mentor. “Hij moet zijn service verbeteren – vervolgt Darcis – ik denk dat hij veel beter kan. Voor de rest moet het stevig blijven, zoals hij al een paar weken doet. Nu weet hij hoe hij moet tennissen, begrijpt hij hoe het werkt. Op technisch vlak reageert het heel goed en de forehand is een heel interessant wapen”."

Jammer maar helaas. Onclin op details verloren van een sterke Lajal. Ik zag enkel de 2de set en ze waren aan elkaar gewaagd. Maar goed ik val weer in herhaling.. Opslag moet beter.. Dan wint hij die wedstrijd met 2 vingers in de neus.

In april moet hij al 72 punten verdedigen, dat is in de twee weken van Miami.
4-2 voorsprong in de derde set laten schieten, 4-1 en 6-4 voorsprong in de tiebreak laten liggen samen met 3 matchpunten tegen Kokkinakis, en hups 72 punten minder voor Bergs. Hij gaat zijn kansen moeten pakken! Zakt naar de 166e plaats. Ipv richten op ATP tornooien, wordt het straks knokken om geen kwalificaties te moeten spelen in de challengers. Ik vermoed dat hij zijn seizoen toch anders had voorgesteld.

Bailly is deze week opnieuw aan het spelen in Antalya en staat er in de halve finale. Won in de tweede ronde van Kuzuhara, 6e reekshoofd en nr 1 bij de junioren met 3-6 7-6(5) 6-3. Halve finale tegen Gerard Lee Campana, vorig jaar nog nr.3 bij de junioren.

Hij staat volgende week ook op de hoofdtabel van Girona, 75 Challenger. :)

Ik heb al langer serieuze bedenkingen bij de entourage van Bergs ivm keuze programma, mental coaching etc.
Zo zonde toch. :thinking:

Bailly gaat er wel geraken, eerste profjaar is lastig en tegen 'power players' heeft hij het voorlopig nog iets moeilijker en die heb je logischerwijze veel meer bij de profs dan bij de juniors-leeftijdsgenoten. Ik zie dat wel goed komen.

De Loore staat nog op geen enkele draw voor volgende week. Wellicht is zijn vriendin nog niet bevallen. Hij zou toch beter voor de RG qualies nog minstens 1 graveltornooi spelen en liefst 2

4-2 voorsprong in de derde set laten schieten, 4-1 en 6-4 voorsprong in de tiebreak laten liggen samen met 3 matchpunten tegen Kokkinakis, en hups 72 punten minder voor Bergs. Hij gaat zijn kansen moeten pakken! Zakt naar de 166e plaats. Ipv richten op ATP tornooien, wordt het straks knokken om geen kwalificaties te moeten spelen in de challengers. Ik vermoed dat hij zijn seizoen toch anders had voorgesteld.
Hij krijgt dan nog eens een wildcard (Blijkbaar omdat zijn managementbureau het toernooi organiseert) en dan verknoeit hij die kans volkomen 'nodeloos'. Hij had deze match altijd moeten winnen.

En dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Op deze manier lukt het niet he.

Ik heb het hier al gezegd maar bij Bailly zie/voel je aan alles dat die de itf's snel achter zich gaat kunnen laten, erg deftig aan het spelen als beginnende prof. :niceone: .

Coppejans qualies doorsparteld in San Remo, mag nu tegen Karatsev die ook maar een schim meer is van 2j geleden.

Terug
Bovenaan