Tennis

Bergs kwalificeert zich voor de hoofdtabel, hij klopt Andreev wel heel makkelijk met 6-1 6-2. Normaal verwacht je bij Bergs altijd moeizame 3 sets overwinningen. :D Had ikzelf niet gedacht na zijn optreden in de United Cup. Heeft wel kans om in de eerste ronde te spelen tegen Goffin.

De vrouwen mogen in de eerste ronde serieus aan de bak. Hopelijk kan er iemand stunten, maar het wordt meer dan waarschijnlijk een 0 op 4.
Mertens vs Muguruza
Bonaventure vs Alexandrova
Zanevska vs Kudermetova
Van Uytvanck vs Kvitova

Kokkinakis gisteren van Rublev gewonnen... het thuisvoordeel lijkt hem wel heel goed te liggen, want elk jaar zie je hem goed spelen in Australië om er daarna een jaar niks meer van te horen.

De Loore wint van Collignon, serve stats laten duidelijk zien waar het verschil zit. Fysiek dezelfde types maar Raphael moet nog meer wat boterhammen eten.
Super voor Joris. Deze week zijn er meer punten te verdienen. Hij komt nu in de buurt van Geerts en wordt 254e in de ranking en kan verder blijven stijgen, want geen punten te verdedigen tot half april. :) Geerts trouwens gisteren verloren in de tweede ronde in Bankok van Gengel met 2-6 7-6(0) 7-5

Bergs is gewoon nog geen 100%. Hij is nog herstellende van een aanslepende rugblessure. Waarom staat die nu hier te tennissen op het niveau van 4de provinciale?
Bergs kwalificeert zich voor de hoofdtabel, hij klopt Andreev wel heel makkelijk met 6-1 6-2. Normaal verwacht je bij Bergs altijd moeizame 3 sets overwinningen. :D Had ikzelf niet gedacht na zijn optreden in de United Cup. Heeft wel kans om in de eerste ronde te spelen tegen Goffin.
Ik had dus niet gelogen toen ik zei dat hij nog 'licht' geblesseerd was aan de rug / herstellende, tijdens de United Cup en daardoor zwak voor de dag kwam. (Ik had dat ergens gelezen in de krant)

Ik vroeg me eigenlijk ook al af, waarom hij dan niet geweigerd heeft om daar te spelen.

Maar ik vermoed dat hij niet voluit gegaan is daar, en dat als training heeft opgenomen en van zijn selectie een beetje misbruik gemaakt heeft, om matchritme op te doen. En je kan hem natuurlijk ook geen ongelijk geven.

Ik dacht dat de rug in orde was, maar dat hij ziek (griep) was in Perth. In ieder geval heeft hij idd daar matchritme op willen doen en dat heeft gewerkt. :D

Bergs speelt tegen Laslo Djere (ATP70) en Goffin treft qualifier Laurent Lokoli (ATP176).

Goffin momenteel tegen Gasquet aan het spelen in Auckland, en het staat 6-1 1-6 *1-2... net wel gestopt door de regen.

Wordt 2 op 2 dan bij de mannen schat ik :p .

In t dubbel ook een Belgische in de finale deze week Zimmerman halve finale tegen Flipkens in het dubbelspel in Hobart.

Fruhvirtova (de jongste v/d twee) ook hoofdtabel Australian Open gehaald nog ruim voor haar 16de, speelde bij de jeugd toch regelmatig alles kapot terwijl ze jaren jonger was dan haar tegenstanders... .

Het wil precies niet lukken voor David tegen de oude Gasquet, ondanks sterke 1ste set.

Zitten een paar toffe 1st ronde matchen tussen op AO. Nadel-Draper, Berrettini-Murray, Rublev-Thiem

Volgens mijn info was het eerder omgekeerd: hij wou per se wel spelen.
Team Bergs en team Van Herck zijn nogal 'close' ;-)
Maar Van Herck was toch niet aanwezig in Perth? Ik snap dat hij wou spelen, maar de inbreng van Johan ontgaat me. :shy:

Neen Van Herck was er niet fysiek bij en Flipkens was op papier de kapitein van beide ploegen m/v maar wie denk je dat er bij de mannen de facto de ploeg opstelt? ;)

De Loore blijft in de winning mood en mag nu tegen PH Herbert. Het was me helemaal ontgaan dat die zo ver was teruggevallen (ATP301), tot voor een jaar was dat een stabiele top 100 speler. Is volgens mij wel een betere dubbelaar dan enkelspeler en heeft een van de meest bizarre serve motions op de tour (maar wel effectief).

De Loore blijft in de winning mood en mag nu tegen PH Herbert. Het was me helemaal ontgaan dat die zo ver was teruggevallen (ATP301), tot voor een jaar was dat een stabiele top 100 speler. Is volgens mij wel een betere dubbelaar dan enkelspeler en heeft een van de meest bizarre serve motions op de tour (maar wel effectief).

Ook Herbert kan De Loore niet afstoppen, eenvoudig in twee sets naar huis gespeeld: 6-2 6-4. In supervorm opgerukt naar plaats 218, ook Kimmer voorbij en nu derde Belg na Goffin en Bergs. Wat een seizoenstart! Dat hij nog lang zo mag spelen. :)

Idd. heel mooie overwinning, maar wat een enorme zagevent zeg die Herbert! Blijkbaar 6 maanden aan de kant gestaan wegens knieblessure en was pas zijn 2de tornooi.

Gasquet krijgt walk-over naar finale, is wel zuur voor David...

Ook Herbert kan De Loore niet afstoppen, eenvoudig in twee sets naar huis gespeeld: 6-2 6-4. In supervorm opgerukt naar plaats 218, ook Kimmer voorbij en nu derde Belg na Goffin en Bergs. Wat een seizoenstart! Dat hij nog lang zo mag spelen. :)
Nu het toernooi nog winnen en hij staat net buiten de top-200. Dat gaat zo toch wel snel.

Asl je weinig tot geen punten te verdedigen hebt, kan het idd. snel gaan. Zie naar Coppejans die in 2015 op zijn 21ste top 100 stond maar nadien nooit meer in de buurt kwam. Jaar na jaar bevestigen dat is het lastigste.
Voor De Loore moet zijn hoogste ranking (174) wel haalbaar zijn.

Geen tweede titel op rij voor De Loore, geklopt met 6-1 7-6 door Arthur Fils, ATP252. Hij verloor er vorig jaar ook al eens van. Maar toch twee straffe weken en met z'n nieuwe ranking quasi zeker van kwalificaties op Roland Garros en Wimbledon. :)

Joris zijn sterkste wapen liet hem een beetje in de steek met slechts 60% 1st serve punten, veel minder dan normaal. Ook slechts 1 van de 10 bp's geconverteerd tegenover 3 op 5 voor Fils. Was er een derde set van gekomen dan had ik het nog wel eens willen zien maar bon, het positieve overheerst duidelijk.
Ik veronderstel dat hij Tenerife links zal laten liggen volgende week en naar Louvain-La-Neuve afzakken daarna. Zit sowieso safe gezien weinig te verdedigen.

Hij zou wel een maindraw wildcard verdienen. Ik dacht dat Collignon er ook al één had gekregen.

Wickmayer heeft er ook al een vlotte week opzitten op het W40 tornooi in Tallinn, twee reekshoofden geklopt op haar weg naar de finale en al haar matchen in twee sets. Ze speelt de finale tegen derde seed Lina Gjorcheska.

Mertens klopt Muguruza, nipt maar hoe dan ook ik had het niet verwacht :) .

Bergs kwam toch te kort, jammer, evenals Bonaventure, Goffin geeft forfait wegens ziekte... . Weinig echte verrassingen na anderhalve dag.

Toch verrassend van Mertens idd, als je haar voorbereiding zag... Bergs had blijkbaar altijd de derde set moeten winnen, maar als je begin vierde set krampen krijgt, had hij het wellicht ook niet kunnen afmaken. :(
Wel jammer van Goffin, daar had ik deze keer wel goede hoop op, stond ook gewoon weer goed te spelen in Auckland. Nu enkel nog Zanveska, maar zij staat al een set achter, dus het wordt een 1/5 voor de Belgen.

Geen Murray fan maar toch veel respect voor zijn overwinning. Match punt weggewerkt tegen Berrettini (31 aces en zeker niet de beste loting in een eerste ronde...) en TB set 5 gewonnen. Met die kerel ben je nooit klaar ondanks zijn leeftijd en feit dat hij toch lang niet meer zo goed beweegt als vroeger.
Voor de rest weinig verrassingen. Zverev had wel 5 sets nodig tegen een LL en van Thiem had ik ook wat meer tegenstand verwacht gezien hij eind vorig jaar toch weer redelijk goed stond te spelen. Maar Cornet ligt eruit bij de vrouwen da's altijd goed nieuws.

Ik vind nog nergens een draw van de juniors terug. Tot een paar weken geleden wist de jongste Bailly nog niet of hij ging meedoen. Ik hoop van wel want het is als 17 jarige zijn laatste keer.

De Juniors spelen pas in de tweede week, denk dat de draw in het weekend gemaakt wordt. Ik vermoed dat Bailly niet zal spelen, hij is deze week aan de slag in Sheffield. (M25)

Bailly meteen eruit in Sheffield tegen nr 489 Jules Marie met 5-7 7-5 7-6(4). Zag alleen paar games in de derde set, en vond Bailly daarin duidelijk de betere. Kwam break voor in de derde set, maar moest wel snel zijn service terug inleveren. Hij kon bij 5-4 serveren voor de match, had bij 40-15 twee matchballen, maar liet daarbij zeker 1 matchbal echt zelf liggen...

Coppejans makkelijk gewonnen van 3e seed Gojo, toch ATP125 met 6-3 6-2 In Tenerife.

Terug
Bovenaan