Tennis

Komt net terug uit zware blessure dus denk niet dat het met motivatie te maken heeft. Ik hoop dat hij op die paar weken voldoende progressie gemaakt heeft en Djokovic op zijn doos geeft. Buiten een fitte Kyrgios in bloedvorm zie ik zo goed als niemand in staat om Djokovic te kloppen op gras aangezien het huidige veld aan spelers dat sterk is op gras onbestaande is. Ik hoopte stieken op Murray in de 1e ronde maar helaas staat die in de andere tabelhelft.
In Stuttgart deed hij in de tweede set tegen die Chinees bijzonder weinig moeite. Had er duidelijk geen zin meer in. Er zal nog wel ergens een samenvatting van die match op Youtube staan.

Hij heeft sowieso zijn 'basiswapens' en tegen Goffin zullen die misschien voldoende zijn maar heel ver zie ik hem niet geraken in het tornooi. Valt ook af te wachten hoe hij de 'best of 3' zal verteren zonder matchritme. Hopelijk ben ik mis want zie hem wel graag spelen.

Edit: Toch 1m83 De Minaur, dan toont die kleiner imo.
Die ATP-lengtes zijn dikwijls overstated. Er is daar een levendig topic over op menstennisforum.
Meestal mag je er minstens 1 inch of 2,5cm aftrekken.
De Minaur is zeker niet groter dan Coppejans ofwel marginaal.

Alcaraz stond vroeger 1m85 op de ATP-site maar ik heb die live gezien en hij is no way zo groot, 1m80 hoogstens 81 maar niet meer.
Recent hebben ze hem aangepast naar 1m83.

Zo zijn er nog veel. Fognini staat 1m78 die is volgens mij hoogstens 1m75-76.
Schwartzman heeft nog zelf toegegeven dat hij geen 1m70 is maar slechts 1m66.
Baez die ook 1m70 staat is duidelijk groter dan Schwartzman als je ze bij elkaar ziet (recent nog op Daviscup foto)

Nadal en Federer staan beiden 1m85 op ATP.
Federer haalt dat moeiteloos maar Nadal is volgens mij hoogstens 1m82-83.
Op elke foto samen zie je dat Federer makkelijk 2 à 3cm heeft op Nadal.

Ik zie Goffin het Kyrgios gewoon zeer lastig maken. Vorig jaar had Kyrgios ook alle geluk van de wereld tegen wildcard Paul Jubb in de 1ste ronde.
Kyrgios kan soms moeilijk met de druk om en daarnaast is hij niet topfit. Ik volg Au79 in het feit dat Kyrgios altijd zijn 'basiswapens' bezit. Maar als het in de kop niet goed zit, hij wat last heeft en wat wedstrijdritme mist, kan hij het zeker lastig krijgen. Ook tegen de huidige Goffin.

arevee zijn comment is dan ook totaal misplaatst. Dat je dat over een Geerts, Coppejans of De Loore ofzo zegt, tot daar aan toe. Maar iemand die al jaren in de top 100 heeft gestaan en zelfs even top 10..

Oh maar ik ben hier jarenlang de grootste (enfin of op zijn minst een grote) voorstander geweest van Goffin, van lang voor het oprichten van dit forum en dus op de voorganger al. Goffin is één van de strafste sportmannen die wij gehad hebben tijdens mijn leven. Kan niet genoeg benadrukt worden hoe straf jarenlang top twintig en zelfs top tien staan (zo even was die top tien plek zeker niet) is in een mondiale sport als tennis, hoe straf een atp world tour finals fniale halen is, dat is met mijlen voorsprong de beste mannelijke tennisser die we ooit gehad hebben en het kan nog heel lang duren vooraleer we er zo terug één hebben.

Heb ik wat dichterlijk overdreven in mijn comments? Het zal wel ik had gehoopt dat dat duidelijk zou geweest zijn. Geef ik Goffin kans tegen Kyrgios? Tenzij die laatste nog een blessure heeft absoluut niet. Daarvoor is Goffin te ver afgezakt qua niveau (niet enkel wereldranglijst) en is Kyrgios te natuurlijk goed op gras. Ik zie het met de beste wil van de wereld niet hoe Kyrgios het moeilijk krijgt tegen Goffin, zelfs de "idiote" versie (overdreven weer ik zeg het er alvast maar bij) van Kyrgios die tweeners doet, onderhands opslaat, ... .

Mag Goffin mij verrassen? Absoluut, in zijn betere jaren zag ik die enorm graag spelen, en dat had maar deels te maken met het feit dat het een Belg was, Goffin heeft met momenten heerlijk technisch en tactisch verfijnt tennis gespeeld.

Nog een laatste: ik zou niet eens durven zeggen dat de huidige Goffin zo duidelijk beter is dan de andere namen die je noemt, op gras, tiebreak set drie De Jong, winst tegen een geblesseerde Stricker (niet zonder moeite) en verlies tegen Shang, een speler waar ik nog nooit van gehoord had en ik durf zeggen dat ik toch voldoende tennissers op zijn minst bij naam ken. Coppejans wint drie matchen op rij tegen tegenstanders waar Goffin momenteel ook moeite mee zou hebben op gras. Voor de andere twee valt toegegeven nog meer een case te maken (al zou ik een De Loore met zijn opslag persoonlijk beter zien meegaan dan Goffin tegen Kyrgios momenteel).

Nu goed, als hij het wel spannend maakt of hij wint, dan is het zo, dan ben ik fout en ben ik blij dat ik fout was.

Laatst bewerkt:
Als ik de woorden uitspreek die jij uitspreekt dan wint Goffin. Ik heb dan altijd wel die pech dat het continue als een boemerang dan terugvliegt in mijn gezicht. :tongue:

Omgekeerd is ook wel waar, als ik iets post waarvan 99% denkt: dat gaat 100% zeker niet gebeuren, dan gebeurt dit juist wel.

Ik weet niet waarom maar als ik boute voorspellingen doe, dan komen die heel dikwijls nog uit ook.

Laatst bewerkt:
Tibo Colson heeft toch wel verrassend het M25 tornooi van Arlon gewonnen. :eek: In de finale klopte hij Sandro Kopp met twee keer 6-2. Stijgt na Wimbledon van 580 naar ongeveer 485.

Pierre-Yves Bailly is ook weer aan de slag, won in de kwalificaties in Sofia zijn eerste match.

Laatst bewerkt:
Daar gaat mijn kans op een correcte voorspelling, Kyrgios geeft forfait door polsletsel.

Het valt straks nog te bezien of dit geen vergiftigd geschenk is voor David.
Zo'n Seyboth Wild of een Maroszan on the rise wil je toch liever niet als LL.

Ja kom eh zeg, als je al niet meer kan winnen van Marozsan heb je niks te zoeken op ATP niveau en moet je challengers gaan spelen of met pensioen gaan. Jammer, de grootste bedreiging voor Djokovic geeft dus FF. Bah.

Ja kom eh zeg, als je al niet meer kan winnen van Marozsan heb je niks te zoeken op ATP niveau en moet je challengers gaan spelen of met pensioen gaan. Jammer, de grootste bedreiging voor Djokovic geeft dus FF. Bah.
Vergeet niet dat David hier zonder wild card gewoon op de kwalificatietabel stond en voor de meeste ATP tornooien zal het met zijn ranking voortaan ook via de kwalificaties moeten. Natuurlijk 'zou' hij moeten winnen maar het moet allemaal nog gespeeld worden. Maroszan zit in een goede flow met 2 weken geleden tornooiwinst in Perugia en nu in 3rd Q er na een vijfsetter nipt uit tegen serve bot Marterer.

Goede match van David, het werd hem aan Maroszan zijn UE en serve statistics te zien ook niet echt moeilijk gemaakt. Ik las dat die zijn valiezen weer moest uitpakken wat natuurlijk niet ideaal is als voorbereiding maar hey, dat is het lot van een LL en de centen maken veel goed neem ik aan :)

Nu wacht Barrios Vera, qualifier en gravelspeler op het Challenger-circuit dus hier liggen in principe ook kansen op R3. Daar volgt dan normaal Rublev en da's andere koek natuurlijk...

Ik wil Marozsan niet de hemel inpraten, maar dat is gewoon een heel degelijke speler. Absoluut geen cadeau. Heeft dit jaar in Rome nog van Alcaraz gewonnen.. Dit is volgensmij toch een speler met kwaliteiten om langere tijd in de top 100 te staan.

Langs de andere kant, met het palmares en de ervaring die Goffin heeft, moet hij dit altijd winnen. Wat hij ook gedaan heeft.

Laatst bewerkt:
Pijnlijke val van Halys op het tweede punt onder dak. Udvardy daarnet ook al onderuit maar weet niet of het op dezelfde plek was.

Toch heerlijk het dak op Centre en Court 1....om er dan op te beginnen om 14u en 14u30. :wallbash:

Minder nieuws van Collignon, hij is een paar weken out met een stressfractuur in de linker ellepijp. Hij verliest in de volgende ranking zijn M25 zeges in Arlon en Marburg, dus 50 punten.

En regen nu, aan dees tempo gaan er op zijn minst morgen nog eerste rondes gespeeld worden :p .

Terug
Bovenaan