Oh maar ik ben hier jarenlang de grootste (enfin of op zijn minst een grote) voorstander geweest van Goffin, van lang voor het oprichten van dit forum en dus op de voorganger al. Goffin is één van de strafste sportmannen die wij gehad hebben tijdens mijn leven. Kan niet genoeg benadrukt worden hoe straf jarenlang top twintig en zelfs top tien staan (zo even was die top tien plek zeker niet) is in een mondiale sport als tennis, hoe straf een atp world tour finals fniale halen is, dat is met mijlen voorsprong de beste mannelijke tennisser die we ooit gehad hebben en het kan nog heel lang duren vooraleer we er zo terug één hebben.
Heb ik wat dichterlijk overdreven in mijn comments? Het zal wel ik had gehoopt dat dat duidelijk zou geweest zijn. Geef ik Goffin kans tegen Kyrgios? Tenzij die laatste nog een blessure heeft absoluut niet. Daarvoor is Goffin te ver afgezakt qua niveau (niet enkel wereldranglijst) en is Kyrgios te natuurlijk goed op gras. Ik zie het met de beste wil van de wereld niet hoe Kyrgios het moeilijk krijgt tegen Goffin, zelfs de "idiote" versie (overdreven weer ik zeg het er alvast maar bij) van Kyrgios die tweeners doet, onderhands opslaat, ... .
Mag Goffin mij verrassen? Absoluut, in zijn betere jaren zag ik die enorm graag spelen, en dat had maar deels te maken met het feit dat het een Belg was, Goffin heeft met momenten heerlijk technisch en tactisch verfijnt tennis gespeeld.
Nog een laatste: ik zou niet eens durven zeggen dat de huidige Goffin zo duidelijk beter is dan de andere namen die je noemt, op gras, tiebreak set drie De Jong, winst tegen een geblesseerde Stricker (niet zonder moeite) en verlies tegen Shang, een speler waar ik nog nooit van gehoord had en ik durf zeggen dat ik toch voldoende tennissers op zijn minst bij naam ken. Coppejans wint drie matchen op rij tegen tegenstanders waar Goffin momenteel ook moeite mee zou hebben op gras. Voor de andere twee valt toegegeven nog meer een case te maken (al zou ik een De Loore met zijn opslag persoonlijk beter zien meegaan dan Goffin tegen Kyrgios momenteel).
Nu goed, als hij het wel spannend maakt of hij wint, dan is het zo, dan ben ik fout en ben ik blij dat ik fout was.